Flytta hårdisken med sparade spel

Medlem
Flytta hårdisken med sparade spel

Min PS3 gick sönder, nätdelen, och Nordisk film lagar dem inte, de byter ut dem. Jag hade en 240 GB hårddisk men bytte tillbaka mot original 40 GB innan jag lämnad in den.

Kommer min 240 GB med sparade spel att fungera i den konsol jag får i utbyte? Några påstår att PS3 automatisk formaterar en disk som man stoppar i och suttit i en annan maskin. Det vill säga, hemska tanke, att alla mina surt iarbetade spelsparfiler försvinner.

Observera att jag inte gjort en backup på extern HD.

Någon som har erfarenhet?


signatur

Det var detta...

Medlem

Jag gjorde en backup av hela disken när jag bytte ps3.
Den ville inte ens flytta över spel och saves... så räkna inte med det!

Medlem

Ännu ett exempel på hur vi som betalar för spel kommer till korta.

Jag kommer i fortsättningen satsa mer på att köpa spel till PC som nu när jag förbeställde Just Caus 2 från Steam istället för till konsol.


signatur

Det var detta...

Medlem

Spel du köpt på PSN kan du tanka ner igen, gratis.

Medlem

Om du kan, försök att koppla in din hd i en dator och kopiera över alla dina sparfiler till en usb-sticka. Det är ju egentligen det enda du vill spara. Men alla saves kanske inte kan kopieras tillbaka till PS3:an sen. men det kan vara värt ett försök.

Medlem

Nopp, PS 3 disken är krypterad och i ett format man inte kommer åt från varken Windows, Linux eller program som t ex Paragon Harddiskmanager.


signatur

Det var detta...

Medlem

Fick tillbaka min PS3 idag och det är inte min gamla trotjänare men denna 40 GB är verkligen tyst. Min gamla var ala damsugarmodellen.

Måste säga att jag gillar hur Elgiganten skötte ärendet. Mitt spel, som fastnat i läsaren, fick jag inte men de frågade om jag köpte spelet där och det hade jag men hade inte kvittot kvar. Ändå fick jag 600 kr kontant i handen.

Funkade det att byta tillbaka till min gamla 240 Gig disk och rädda mina spel-sparningar
- Jag ska prova det om en stund.


signatur

Det var detta...

Medlem

nop det gick inte. jag ser ingen vits med att spela kampanj på ps3 längre.


signatur

Det var detta...

Medlem

Det måste väl gå att använda sina sparningar!? Värdelöst system om det inte går, vilket det tydligen inte gör...

Om man sparar någonting på en hårddisk så borde det väl ändå fungera på en annan konsoll...

Medlem

Nej, inte på en PlayStation 3 men på en Xbox 360 kan du ta med din hårddisk till kompisens Xbox 360 och fortsätta spela.

Jag vet inte varför detta inte går att göra med Playstation 3.


signatur

Det var detta...

Medlem

Det bör funka, men det verkar som din data är skadad och därför funkar det inte. Därför ta "back up" lite då och då. Så funkar det..

Själv? Jag gör det inte men har varit med om samma jvla sak.

Så det är egentligen ditt egna fel och ingen annans

Medlem

Måste tyvärr säga att du har fel Tacomästaren Aiek.


signatur

Det var detta...

1
Skriv svar