A Link to the Past 2 under utveckling i två år

Robot
A Link to the Past 2 under utveckling i två år
Medlem
A Link to the Past 2 under utveckling i två år

Vart är 2Dn? Isometrisk 2.5D ser jag

Medlem

Hädelse att kalla det A link to the Past 2 och se ut så där.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Pholiage:

Vart är 2Dn? Isometrisk 2.5D ser jag

Du går fortfarande runt i 2 dimensioner. Spelar ju ingen roll hur grafiken ser ut.

"The game follows the top-down two-dimensional gameplay of various Zelda titles, especially A Link to the Past, though it is now presented with stereoscopic 3D graphics"


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Tycker A Link to the Past har mycket mysigare grafik än tvåan.

Medlem

Släpps det alltså endast till 3DS?

Medlem

Är det här en fortsättning på spelet eller bara en förnyelse på grafiken?

Medlem

Kanske ta gamet och göra det med solarus?

Medlem

Ser störtskönt ut!

Medlem

Det här kommer att bli så bra!

Medlem
Skrivet av papagoja:

Släpps det alltså endast till 3DS?

Det kommer så klart till PSVita och nya Xbox med.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

The gods have heard our calls

Medlem
Skrivet av Azox:

Är det här en fortsättning på spelet eller bara en förnyelse på grafiken?

Ja det är en uppföljare.

Inaktiv

Allt ser så .. runt ut

Medlem

Borde va lite mer utzoomat tycker jag.

Medlem

Jag tycker att presentationen verkar ganska svag än så länge. Om man nu helt tvunget skall forcera det klassiska top-down-perspektivet till 3D, så känns det som att skitsuddiga texturer och lågpolymodeller a la N64 inte är det bästa sättet att göra det på. "Bli platt och gå på väggarna"-delen känns väldigt mycket som att de har fått order om att göra något gameplaymoment som byter kameraperspektiv för att kunna försvara att spelet är i 3D överhuvudtaget. Vad är det, börjar barnen gråta idag om de får spela ett spel med välgjord 2D-grafik? Jag tvivlar dock inte på att jag ändå kommer tycka spelet är roligare än de senaste Zelda-spelen.

Man märker att Nintendo tvunget skall utnyttja sin gimmick för tillfället. Antalet spel till DS som använder stylusen på högst omotiverade och jobbiga ställen där det gått lika bra att styra med styrkors är väldigt hög, och alla 3DS-spel måste naturligtvis vara i ful 3D. Samma sak med Wii och rörelsekontrollen, man tvingar sig själv att implementera den även på ställen där det bara stör.

Hade jag fått göra ett Zelda-spel till 3DS hade jag utnyttjat 3D-hårdvaran för att accelerera parallaxscrolling med stort djup och många lager och lägga till partikeleffekter och dimma på en solid 2D-grund. På så sätt hade både konsolens hårdvarufunktioner och den estetiska traditionen kunnat hitta en fin symbios. Sånt kan man dock bara drömma om

Skrivet av FZ:

Kommer spelet verkligen att heta A Link to the Past 2? Chanserna är rätt goda eftersom det japanska SNES-originalet hette Triforce of the Gods.

Nej, det gjorde det inte, det hette ゼルダの伝説 - 神々のトライフォース. Och om du nu skall översätta japanskan för dina svenska läsare, varför skriver du inte "Legenden om Zelda: Gudarnas trekraft" på svenska? Då skulle intrycket att du bara blint skriver av saker från engelska nyhetssidor utan någon form av journalistisk ambition minska betydligt.

Medlem

Lär väl inte hända att det kommer till ios :/

Har en stark känsla att detta inte kommer ha samma känsla som första

Det enda spelet jag ser fram emot med överdriven glädje.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

1
Skriv svar