Battlefield 4 – affisch skvallrar om releasedatum

Robot
Battlefield 4 – affisch skvallrar om releasedatum

En ny reklamaffisch påstår att Battlefield 4 släpps i oktober och att Commander är en del av spelet.

#battlefield-4


Medlem
Battlefield 4 – affisch skvallrar om releasedatum

Varför ska jag lägga massa pengar på ett multiplayer-spel som jag sedan måste uppgradera gång på gång för att ha tillgång till majoriteten av spelarbasen. Det får vara något utöver det vanliga för att det ska bli ett köp.

Medlem

"Brand new commander mode"

Hoppar över commander i 3an för att kalla det ny feature i 4an!

Medlem
Skrivet av Kassler:

Varför ska jag lägga massa pengar på ett multiplayer-spel som jag sedan måste uppgradera gång på gång för att ha tillgång till majoriteten av spelarbasen. Det får vara något utöver det vanliga för att det ska bli ett köp.

Klaga kan man och bör man, men det du säger är strunt. De flesta servrarna till BF3 är än idag till grundspelet. Expansionerna har ett antal servrar, ja, men du kan njuta av spelet utan att betala ett enda extra öre. Skulle du vilja ha mer dock, så kan du betala för Premium. Det du får då är 5 expansioner som tillsammans är större, och bättre, än grundspelet.

Allt som allt ett bra spel och en bra deal.

Medlem

Att spel alltmer tar inriktning på att producera så mycket $$$ som möjligt utan hänsyn eller inlevelse är anledningen till varför många går och muttrar om att "spel förr i tiden var bättre!"

Har inte köpt ett enda spel som hör till de stora koncernen sedan evigheter, vägrar betala för mer innehåll som borde ha tillhört det man betalade för. Vägrar betala för dåliga och själlösa spel som skapats med pengar som motivation.

Det må låta negligerande, men det är vad jag tycker!

Tacka vet jag mysspel med skapandeglädje och något man vet att utvecklarna har lagt kärlek och själ i! Dessa spel håller länge och är trevliga!

Inaktiv

Finns det inga FPS spel längre som folk inte gnäller på? Call of Duty suger, Battlefield suger, allt suger enligt människorna här på FZ. Ni är så jävla bittra allihopa.

Köp inte spelet fall det är så jävla dåligt, nästan alla kommentarer är bara gnäll.

Medlem
Skrivet av fall:

Finns det inga FPS spel längre som folk inte gnäller på? Call of Duty suger, Battlefield suger, allt suger enligt människorna här på FZ. Ni är så jävla bittra allihopa.

Köp inte spelet fall det är så jävla dåligt, nästan alla kommentarer är bara gnäll.

Inklusive din egen... vilket är ganska ironiskt.

Medlem

Handlar inte om att vara bitter. Det handlar om företag som DICE, som bara tänker på pengar och att man ska få ett komplett spel när man betalar för det. Precis allt ska man ta betalt för idag. Det är som att gå och köpa en bil, men sen får du inte använda ratten för att det är dlc. Det är som att köpa ett fiskespö, men inte få med någon rulle. Detta tycker många är ok och tom bidrar till.

Nej, tack. Hoppar denna. De får inte en krona av mig en gång till.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av magma:

Handlar inte om att vara bitter. Det handlar om företag som DICE, som bara tänker på pengar och att man ska få ett komplett spel när man betalar för det. Precis allt ska man ta betalt för idag. Det är som att gå och köpa en bil, men sen får du inte använda ratten för att det är dlc. Det är som att köpa ett fiskespö, men inte få med någon rulle. Detta tycker många är ok och tom bidrar till.

Nej, tack. Hoppar denna. De får inte en krona av mig en gång till.

Du menar EA?

Medlem

"Thrill ride" låter som grymt, givet köp!

Medlem

är odm seriöst med dlc igen!? vad blir det nu då? 5 st igen och sedan ett nytt bf igen? aldrig i livet att jag kommer köpa detta.....köper hellre en pet rock och blir den galna pet rock ägaren i min byggnad.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

hoppas banorna inte suger som i bf3

Medlem

"Battlelog 2.0"

Inget köp! Battlelog är skit!

Medlem

BF3 var hur bra som helst - och fick en jävla massa spelupplevelse för de extra KR som DLC kostade.

tror att snittkostnaden utslagen per spelad timme är tämligen låg

Medlem

signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

"Nej vi skrotar commander-läget till BF3 för det fungerar helt enkelt inte..."

Yea right DICE, snarare så att ni sparade det till BF4 så att ni kan skylta med det ända fram till release och sälja mer mer mer :)...

Köper inte dag 1, väntar som jag gjorde med BF3 och köper Premium för en billig peng.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv
Citat:

Armchair General – led ditt lag till seger i nya Commander-läget

Jag orkar inte mer, EA är fullständigt patetiska. Varför tog ni bort befälhavaren till att början med?

Medlem

Nej nej nej.
Inget BF4 för mig.
Så sjukt trött på gråbruna fps som utspelar sig i modern tid.

Skrivet av Raklödder:
Citat:

Armchair General – led ditt lag till seger i nya Commander-läget

Jag orkar inte mer, EA är fullständigt patetiska. Varför tog ni bort befälhavaren till att början med?

Han rökte på jobbet.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Dom har redan satt ett datum? Inte bra.

Medlem

Mmmm, Battlelog 2.0: som att sprinkla strössel över en hög med avföring.

Inaktiv
Skrivet av fall:

Finns det inga FPS spel längre som folk inte gnäller på? Call of Duty suger, Battlefield suger, allt suger enligt människorna här på FZ. Ni är så jävla bittra allihopa.

Köp inte spelet fall det är så jävla dåligt, nästan alla kommentarer är bara gnäll.

Vad är det för positivt med nya battlefield, rent gameplaymässigt, vad har hänt sedan tvåan som gör spelet bättre? Förutom grafik osv då.

Därför folk gnäller, inklusive mig själv. Visst var trean kul men man saknade så mycket, kändes mer som ett gammalt COD , men ny grafik o en massa fordon. BF är ju mer än så, trodde man iaf.

Medlem

Spelet kommer antagligen inte vara tillräckligt annorlunda för att vara värt fullpris. Sedan lär de väl släppa minst lika mycket DLC som till 3:an.

Det jobbiga med att bojkotta spel är när ens kompisar skaffar dem och man hamnar utanför
Jag antar att bilden rmpyro länkade passar in på mig :/

Medlem

betala 600kr för en stor expansion till bf3?

Nej tack.

Medlem

Lol, man är tydligen hipp och ball om man klagar på EA/Dice dessa dagar. Vad fan spelar en engångsavgift på 249:- för roll (ja, för 249:- fick man premium och ALLA expansions) när spelare är allmänt OK med att betala månadsavgifter till MMO's?

För mig kostade BF3 totalt 399:- + 249:- premium = 648:-. För alla expansions. Det är fanimej HELT OK för ett spel av denna grad. För 15 år sedan betalade jag mer för Yoshi's story till N64, och då har vi haft inflation sedan dess.

Förutom nya maps har det tillkommit SJUKT många nya spellägen, vapen, assignments, uppdateringar av Battlelog, osv osv. Dessa har utvecklats EFTER spelet släppts och jag är personligen HELT OK med att betala någon futtig hundralapp för det arbetet.

#Läggnerhatetmotdice.

Inaktiv
Skrivet av Cindori:

Lol, man är tydligen hipp och ball om man klagar på EA/Dice dessa dagar. Vad fan spelar en engångsavgift på 249:- för roll (ja, för 249:- fick man premium och ALLA expansions) när spelare är allmänt OK med att betala månadsavgifter till MMO's?

Japp jag klagar för då tycker andra att jag är cool och hipp! Vågar inte sluta för då kanske folk slutar tycka att jag är cool

Knappast kostnaden för spelet som är problemet, även om premium och utelåsandet av mods är en tråkig del, för att ta ett exempel.

Medlem
Skrivet av Cindori:

Lol, man är tydligen hipp och ball om man klagar på EA/Dice dessa dagar. Vad fan spelar en engångsavgift på 249:- för roll (ja, för 249:- fick man premium och ALLA expansions) när spelare är allmänt OK med att betala månadsavgifter till MMO's?

För mig kostade BF3 totalt 399:- + 249:- premium = 648:-. För alla expansions. Det är fanimej HELT OK för ett spel av denna grad. För 10 år sedan betalade jag mer för Yoshi's story till N64, och då har vi haft inflation sedan dess.

Förutom nya maps har det tillkommit SJUKT många nya spellägen, vapen, assignments, uppdateringar av Battlelog, osv osv. Dessa har utvecklats EFTER spelet släppts och jag är personligen HELT OK med att betala någon futtig hundralapp för det arbetet.

#Läggnerhatetmotdice.

Jepp, det är en trendgrej , arga unga bestämda män (AUBM)

Medlem

Är det bara jag som vill ha FPS spel där man i princip låst upp allting från början?

(tex ETQW , CS, unreal, quake and so on)

Inaktiv
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Raklödder:
Citat:

Armchair General – led ditt lag till seger i nya Commander-läget

Jag orkar inte mer, EA är fullständigt patetiska. Varför tog ni bort befälhavaren till att början med?

Han rökte på jobbet.

loool

12
Skriv svar