De dödas hus slår upp portarna på mobiltelefoner

Medlem
De dödas hus slår upp portarna på mobiltelefoner

Men snälla FZ.se
kom gärna med lite Android spelnyheter också.
börja blir tröttsamt med denna fanboyism från er sida till äppelskruttet.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

Men snälla FZ.se
kom gärna med lite Android spelnyheter också.
börja blir tröttsamt med denna fanboyism från er sida till äppelskruttet.

Eller så är det så att android är totalt meningslöst
Ingen vill väl recensera spel till ps2 när ps3 finns heller ?

Medlem
Skrivet av vuze2143:
Skrivet av WarpGuN:

Men snälla FZ.se
kom gärna med lite Android spelnyheter också.
börja blir tröttsamt med denna fanboyism från er sida till äppelskruttet.

Eller så är det så att android är totalt meningslöst
Ingen vill väl recensera spel till ps2 när ps3 finns heller ?

ha.ha.ha
om man vill möjligheter så finns det bara ett val Android så klart..när det gäller mjukvara/hårdvara...Äppelskrutt har inget att komma med.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

phi
Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av vuze2143:
Skrivet av WarpGuN:

Men snälla FZ.se
kom gärna med lite Android spelnyheter också.
börja blir tröttsamt med denna fanboyism från er sida till äppelskruttet.

Eller så är det så att android är totalt meningslöst
Ingen vill väl recensera spel till ps2 när ps3 finns heller ?

ha.ha.ha
om man vill möjligheter så finns det bara ett val Android så klart..när det gäller mjukvara/hårdvara...Äppelskrutt har inget att komma med.

Hört talas om Jailbreak?

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

Men snälla FZ.se
kom gärna med lite Android spelnyheter också.
börja blir tröttsamt med denna fanboyism från er sida till äppelskruttet.

Ja, de borde skriva att det har släppts till android också och länka till play store: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.sega.hodokl...

Medlem
Skrivet av phi:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av vuze2143:
Skrivet av WarpGuN:

Men snälla FZ.se
kom gärna med lite Android spelnyheter också.
börja blir tröttsamt med denna fanboyism från er sida till äppelskruttet.

Eller så är det så att android är totalt meningslöst
Ingen vill väl recensera spel till ps2 när ps3 finns heller ?

ha.ha.ha
om man vill möjligheter så finns det bara ett val Android så klart..när det gäller mjukvara/hårdvara...Äppelskrutt har inget att komma med.

Hört talas om Jailbreak?

ok? det är ändå bara en bråkdel av vad du kan göra med Android.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Även jag som endast äger iphone tycker att de fokuseras lite väl mycket med spelen/programmen till iOS.

Å ja, android är mycket bättre när de gäller prestanda på telefonerna, klarar av tyngre saker, och de finns mycket mer smarta appar och liknande. Det ända som iphone slår androidtelefonerna med är skärmen. Det finns ingen mer tryckkänslig, reaktionsmässig skärm som de finns på iphones. Dock så är hela systemet sjukt låst. Som en sådan självklar sak som att spela in samtal går inte att göra med min 4S.

Nästa telefon kommer inte att vara någon överpris-iphone iallafall!


signatur
Skribent
Skrivet av WarpGuN:

Men snälla FZ.se
kom gärna med lite Android spelnyheter också.
börja blir tröttsamt med denna fanboyism från er sida till äppelskruttet.

Skrivet av erik90:
Skrivet av WarpGuN:

Men snälla FZ.se
kom gärna med lite Android spelnyheter också.
börja blir tröttsamt med denna fanboyism från er sida till äppelskruttet.

Ja, de borde skriva att det har släppts till android också och länka till play store: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.sega.hodokl...

Den första källan jag kikade på nämnde inte Android, så jag missade det och trodde det var Ios-exklusivt. Vilket förstås är fel, så nu har jag uppdaterat nyheten. Tack Erik90 för länken!


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av phi:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av vuze2143:
Skrivet av WarpGuN:

Men snälla FZ.se
kom gärna med lite Android spelnyheter också.
börja blir tröttsamt med denna fanboyism från er sida till äppelskruttet.

Eller så är det så att android är totalt meningslöst
Ingen vill väl recensera spel till ps2 när ps3 finns heller ?

ha.ha.ha
om man vill möjligheter så finns det bara ett val Android så klart..när det gäller mjukvara/hårdvara...Äppelskrutt har inget att komma med.

Hört talas om Jailbreak?

ok? det är ändå bara en bråkdel av vad du kan göra med Android.

1... 2... 3.... FIGHT!

Skämt åsido.
Det finns både för och nackdelar med de båda formaten.
Apples enheter är dels sjukt låsta (om man inte jailbreakar den, och inte ens då klår den en rootad androidenhet i anpassningsbarhet.)

Androidenheter i sin tur är både billigare och mer anpassningsbara, men kan omöjligt vara lika utvecklarmässigt tillgängliga som Apples motsvarande enheter i.o.m. den kontrollerade hårdvarustandard Apple har på sina, till antalet variatoner, färre produkter. Detta har lett till att Apples enheter är mycket lättare att optimera spelen till så att så många som möjligt får ut det bästa möjliga av spelet de kodat, då färre hårdvarumässiga variationer finnes.

Därför släpps mobilspel oftast till IOS först: Många kan ta del av den "bättre" upplevelsen utan onödigt krångel från utvecklarnas sida. Androidportningar kommer oftast i efterhand - för att de enheterna är svårare att utveckla till.

Detta betyder inte nödvändigtvis att IOS bjuder på den "bättre" upplevelsen gentemot androidmotsvarigheten, men lättillgängligheten och spridningen på Apples enheter är något jag förstår att utvecklare - och konsumenter - lockas till.

Jag brukar säga att Android är PC och IOS är konsol.

Och förresten. Även om det inte framgår i texten, så är jag en stolt androidanvändare som förespråkar öppenheten i Android-OS.
Jag förstår vad folk ser i IOS med den tydliga lättillgängligheten, men det är ingenting för mig. Och med detta vill jag även säga att fan-boyism av alla dess slag är ett ganska inskränkt förhållningssätt till en konkurrensberoende marknad.

Flammandet angående det bättre formatet kan ni ta någon annanstans där agitation är mer uppskattat.

Medlem

Varför bry sig så himla mycket om vad det är för en telefon? Fungerar den för er så fungerar den, resten är skitsamma.

Detsamma gäller kläder och allt sånt där, ett par byxor för 900 eller ett par som ser exakt likadana ut men utan det där lilla märket för 400?

Det är du som bär dom, så välj vad som boostar ditt ego bara. Själv föredrar jag det billigare alternativet. Eller så skiter man i båda och köper en kilt och lever upp till dess potential och går commando. En friare känsla får ni inte.

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

börja blir tröttsamt med denna fanboyism

Skrivet av WarpGuN:

om man vill möjligheter så finns det bara ett val Android så klart..

Kasta sten i glashus?

Som du skriver verkar du vara lika mycket fanboy för Android som du anklagar FZ vara för iOS.

Jag spelar mest på PC, men jag har och/eller har haft Xbox360, PS3, 3DS, Wii U.
Jag har en Samsung Galaxy Note 2 androidmobil, men en Apple iPad 4 som surfplatta.
Jag älskar McDonald's, men ibland vänstrar jag med Sibylla osv osv osv.

... livet blir bara roligare om man slutar låsa sig fast vid en sak och hävda att det är bättre än allt annat. Android är ett jävligt bra mobiloperativsystem, men det är inget fel på iOS heller. De har sina olika fördelar, och det är helt individuellt vilket man föredrar.

Medlem

Skitsamma om det är android eller iOS, bara det inte bekvämt glöms bort när ett spel också finns till android och inte bara iOS (det har hänt ett par gånger).

Medlem

Klart det skrivs lite mer om iOS-spel. Appstore är en idag extremt väletablerad plattform/marknad för mobilspel.

Det blir säkert mer balanserat längre fram, men personligen föredrar jag att FZ skriver artiklar om intressanta mobilspel redan nu istället för att vänta på att jämlikhetsmaffian godkänt balansen mellan plattformarna och antalet artiklar från respektive.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av jonis:

Klart det skrivs lite mer om iOS-spel. Appstore är en idag extremt väletablerad plattform/marknad för mobilspel.

Det blir säkert mer balanserat längre fram, men personligen föredrar jag att FZ skriver artiklar om intressanta mobilspel redan nu istället för att vänta på att jämlikhetsmaffian godkänt balansen mellan plattformarna och antalet artiklar från respektive.

Inte för att jag ville ge mig in i den här apple vs android men har du varit inne på google play och kollat ens?

Sen förstår jag utvecklarna att de hellre kör på apple till att börja med då det bara finns en typ av telefon till skillnad från android. Går spelet bra där kan det sedan vara värt att lägga resurser och tid på att utveckla det till alla olika enheter det finns till android.


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem
Skrivet av Milky_81:
Skrivet av jonis:

Klart det skrivs lite mer om iOS-spel. Appstore är en idag extremt väletablerad plattform/marknad för mobilspel.

Det blir säkert mer balanserat längre fram, men personligen föredrar jag att FZ skriver artiklar om intressanta mobilspel redan nu istället för att vänta på att jämlikhetsmaffian godkänt balansen mellan plattformarna och antalet artiklar från respektive.

Inte för att jag ville ge mig in i den här apple vs android men har du varit inne på google play och kollat ens?

Sen förstår jag utvecklarna att de hellre kör på apple till att börja med då det bara finns en typ av telefon till skillnad från android. Går spelet bra där kan det sedan vara värt att lägga resurser och tid på att utveckla det till alla olika enheter det finns till android.

...Vilket även är något de oftast gör - när IOS-försäljningen börjat avta. Det finns (tyvärr) fler och grövre slantar att skrapa ihop hos alla "Äpplare".

Jag har även läst någonstans att piratkopiering är ett större problem på Android gentemot IOS (tyvärr ingen källa på den). Detta kan även det ha en betydande roll i hur de större aktörerna resonerar inför utvecklandet av ett nytt spel.

Medlem
Skrivet av MurMel:
Skrivet av Milky_81:
Skrivet av jonis:

Klart det skrivs lite mer om iOS-spel. Appstore är en idag extremt väletablerad plattform/marknad för mobilspel.

Det blir säkert mer balanserat längre fram, men personligen föredrar jag att FZ skriver artiklar om intressanta mobilspel redan nu istället för att vänta på att jämlikhetsmaffian godkänt balansen mellan plattformarna och antalet artiklar från respektive.

Inte för att jag ville ge mig in i den här apple vs android men har du varit inne på google play och kollat ens?

Sen förstår jag utvecklarna att de hellre kör på apple till att börja med då det bara finns en typ av telefon till skillnad från android. Går spelet bra där kan det sedan vara värt att lägga resurser och tid på att utveckla det till alla olika enheter det finns till android.

...Vilket även är något de oftast gör - när IOS-försäljningen börjat avta. Det finns (tyvärr) fler och grövre slantar att skrapa ihop hos alla "Äpplare".

Jag har även läst någonstans att piratkopiering är ett större problem på Android gentemot IOS (tyvärr ingen källa på den). Detta kan även det ha en betydande roll i hur de större aktörerna resonerar inför utvecklandet av ett nytt spel.

Det är väldigt lätt att piratkopiera på Android tyvärr, allt du behöver göra är att bocka i en bock, sedan kan du tanka hem programmet/spelet från valfri sida och installera.

Det är väl inte så svårt på Apple heller men det kräver väl en jailbreakad telefon vilket inte alla har.

Så jag tror också det påverkar utvecklarna.


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem

En ytterliga anledning är att iOS enheter ofta ses som "coolare" av nån vrickad anledning. Man hör nästan aldrig kändisar säga "on my android phone" eller "on my samsung" eller liknande utan "my iPhone".

S_Z
Medlem
Skrivet av Davwve:

Å ja, android är mycket bättre när de gäller prestanda på telefonerna, klarar av tyngre saker, och de finns mycket mer smarta appar och liknande. Det ända som iphone slår androidtelefonerna med är skärmen. Det finns ingen mer tryckkänslig, reaktionsmässig skärm som de finns på iphones. Dock så är hela systemet sjukt låst. Som en sådan självklar sak som att spela in samtal går inte att göra med min 4S.

Att Apple inte skulle ha bra hårdvara i sina produkter är en myt. Tvärt om, iPhone/iPad har alltid legat mycket bra till hårdvarumässigt jämfört med konkurrenterna, framförallt vad gäller GPU:erna. Inte förrän på senaste tiden som telefoner med S4 Pro och Snapdragon 600 SoC med Adreno 320 GPU som de passerat GPUn i iPhone (SGX 543MP3). Fortfarande är det ingen som slår GPUn i iPad4, varken bland Android mobiler eller tablets.

Och även CPUn som sitter i iPhone 5/iPad4 är mycket bra. Det må vara en dual-core men det är en egen design av Apple själva (precis som Qualcomm har gjort med sin Krait som sitter i S4/Snapdragon) som har många likheter just Krait och Cortex A15 från ARM.

Så som sagt, att Apple har slö hårdvara är bara något som de som inte har koll på hårdvaran påstår.

1
Skriv svar