Slagsmål i Wildstar – så fungerar pvp

Robot
Medlem
Slagsmål i Wildstar – så fungerar pvp

Det är så vansinnigt likt World of Warcraft att jag inte vet vad jag ska tycka. Å andra sidan finns det inget spel som jag haft så roligt som i just WoW... Jag tror jag väljer att tycka att det är bra och att jag ser fram emot release

Medlem

hoppas bara att det blir p2p snarare en Free to play eller b2p

Medlem
Skrivet av Exim:

hoppas bara att det blir p2p snarare en Free to play eller b2p

b2p är värdelöst... Man ska aldrig kunna köpa sig bra i spel.


signatur

The spiders won,t find us here.

Medlem
Skrivet av SkullJoke:
Skrivet av Exim:

hoppas bara att det blir p2p snarare en Free to play eller b2p

b2p är värdelöst... Man ska aldrig kunna köpa sig bra i spel.

B2P = Buy 2 Play. Aka du köper spelet med en engångskostnad (tex 399kr) och sedan är det gratis efter det. Det du menar är F2P.

Medlem

Är nyfiken men avvaktar.

Medlem
Skrivet av Prixm:
Skrivet av SkullJoke:
Skrivet av Exim:

hoppas bara att det blir p2p snarare en Free to play eller b2p

b2p är värdelöst... Man ska aldrig kunna köpa sig bra i spel.

B2P = Buy 2 Play. Aka du köper spelet med en engångskostnad (tex 399kr) och sedan är det gratis efter det. Det du menar är F2P.

Oj sorry... Tänkte genast Buy to win stuk... Köp bra skit och bli bra. My bad mate.


signatur

The spiders won,t find us here.

Medlem
Skrivet av ShciZo:

Det är så vansinnigt likt World of Warcraft att jag inte vet vad jag ska tycka. Å andra sidan finns det inget spel som jag haft så roligt som i just WoW... Jag tror jag väljer att tycka att det är bra och att jag ser fram emot release

Tror att Wildstar blir ett säkert kort Lite som en uppgradering utav WoW =P Tänk dig typ outland x 10 =P

Kan bli ett väldigt bra renodlat old-school mmo =D

Medlem

Låter som de försöker göra ett uppfräshat WoW...de har potentialen att göra detta jättebra eller jättedåligt. Spännande att se hur det utvecklar sig i vilket fall ^^.

Medlem
Skrivet av SkullJoke:
Skrivet av Exim:

hoppas bara att det blir p2p snarare en Free to play eller b2p

b2p är värdelöst... Man ska aldrig kunna köpa sig bra i spel.

b2p är inte Pay to Win. b2p är väl snarare som Guild Wars 2 där du köper spelet en gång sen kan du komma och gå som du vill istället för att känna att du måste betala för var månad du vill spela.

edit: Nevermind! Missade en kommentar tidigare där du förklarade dig. Ursäkta.

Medlem

Har följt detta MMO nu i ett par år och man blir mer och mer sugen för varje "update" dom gör!

Ja det är ruskigt likt WoW, både modellerna på karaktärerna och en del vapen men man får heller inte glömma att de som jobbar på spelet är Ex Blizzard anställda som slutade någon gång efter WoWs Launch. Har för mig att Chefen på Carbine Studios sa att det var mycket krångel och strul där.

Medlem

Låter som man känner igen det från WoW, men intressant med spectator mode - det har man ju alltid velat ha!

Medlem

Enda MMO:et jag är nyfiken och sugen på just nu.


signatur

Nämen!

Medlem

Skönt att se så många vara relativt intresserade i Wildstar. Fick känslan av att jag var en av få.


signatur

Tokyo, Japan reporting in!

Medlem

Finns det någon som har sett PvP i action? Har läst vad som går från deras sida etc, men har inte sett det i rörelse och är bra nyfiken på hur det hela spelar ut.

Edit: dom körde nyss en live chat stream, missade mycket tyvärr men fångade iaf att det finns:
ca 200 unika gear sets, alltså hela rustningar
ca 60 unika vapen per klass
(i utseende alltså)

Allt kan färgas som man vill, och utrustning ska se relativt bra ut redan på låg nivå, han menade på att man inte skulle få en planka som svärd eller liknande, som är mer eller mindre normen i många mmo spel på låg nivå.

Medlem
Skrivet av ShciZo:

Det är så vansinnigt likt World of Warcraft att jag inte vet vad jag ska tycka. Å andra sidan finns det inget spel som jag haft så roligt som i just WoW... Jag tror jag väljer att tycka att det är bra och att jag ser fram emot release

För mig är detta bra, sedan jag slutade med WoW i BC har jag letat efter ett liknande spel med en gränslös värld och worldPvP, svåra dungeons och raids samt "The holy trinity"

Men sen har vi ju såklart trenden i dagens MMO's: Cross Server LFG, Flying Mounts, PvP Stats, clothing/wardropbe/transmog vilket har gjort så att jag aldrig ens tänkt tanken att gå tillbaka till WoW samt att det blivit allt för casual av det jag hört,

Dem ska också använda sig av 7 skills något jag inte gillat i spel som The Secret World och GW2, hoppas dem kan få det att kännas riktigt roligt och får till den "Action Combat" känslan som jag tycker tidigare spel misslyckas med annars är det väll att jag helt enkelt inte gillar för få skills i min spelstil, men det kommer Wildstar få avgöra.

Givet köp blir det iaf, det verkar vara sjukt mycket saker man kan pyssla med direkt man går in i världen som noob, tror man kan få tillgång till sitt eget hus runt level 7, så tror inte man kommer att ha det tråkigt iaf.

Medlem
Skrivet av vuze2143:

Kan bli ett väldigt bra renodlat old-school mmo =D

Säger någon old school MMO till mig så tänker jag direkt på Ultima Online. o_0


signatur

I think I am, therefore I am. I think.

Medlem

När jag läste ordet "Hon" fick jag ståfräs direkt. Gött med lite brudar i spelutvecklingsvärden! Vill dock behålla den goa stämningen så jag skiter nog i att googla hur hon ser ut.

Medlem
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av SkullJoke:
Skrivet av Exim:

hoppas bara att det blir p2p snarare en Free to play eller b2p

b2p är värdelöst... Man ska aldrig kunna köpa sig bra i spel.

b2p är inte Pay to Win. b2p är väl snarare som Guild Wars 2 där du köper spelet en gång sen kan du komma och gå som du vill istället för att känna att du måste betala för var månad du vill spela.

edit: Nevermind! Missade en kommentar tidigare där du förklarade dig. Ursäkta.

Precis =P Vara bara jag som var extremt korkad och trött xD


signatur

The spiders won,t find us here.

Medlem
Skrivet av Prixm:
Skrivet av SkullJoke:
Skrivet av Exim:

hoppas bara att det blir p2p snarare en Free to play eller b2p

b2p är värdelöst... Man ska aldrig kunna köpa sig bra i spel.

B2P = Buy 2 Play. Aka du köper spelet med en engångskostnad (tex 399kr) och sedan är det gratis efter det. Det du menar är F2P.

Sen så finns det ju olika f2p modeller också, själv föredrar jag f2p med endast kosmetiska items.

1
Skriv svar