Playstation Motion - Givet köp eller stor flopp? (inkl frågor)

Inaktiv
Playstation Motion - Givet köp eller stor flopp? (inkl frågor)

Som många andra satt jag uppe till klockan va 01.00 igår och väntade på live streamern från GDC 2010.

Eftersom det snackats mycket om "arc" redan innan gdc så visste jag att det skulle handla om det, ialf en stor del av GDC.

Nu visade det ju sig att hela gdc mer eller mindre handlade om "arc" nu mera kallad: Sony Motion.

Det jag tyckte och tänkte efter gdc streamern Ang "Sony motion" va att jag nu är riktigt intresserad ut av "Sony motion".

Jag va iofs intresserad av "arc" redan efter E3, men nu är jag 90% mera.

Ser (imo) sjukt roligt ut och en sak man kan dra fram till festerna när polarna kommer förbi.
Och en skön avkoppling ifrån Duelshocken och när man vill "testa ny spel stil"

Blir ett lugnt köp för mig!!!

Nu till det som jag undrar lite över och som jag blev lite confused över: S .

I Videorna som cirkulerar på nätet nu så använder "spelarna" 2 wands, får man med 2 wands i boxen när man köper det? Tillsammans med en "mote" på sidan om?

Eller måste man först köpa det paketet med stick och mote och spel och sen köpa en stick till för att kunna lira "pilbåge/ fighting /gladiator" spelet?

Hoppas för guds skull inte sony är så jävla dumma nu att dom gör så för satt med en polare och räknade på priset det kommer ligga på då:

Stick+mote + spel = (enligt internet) Ska det ligga på runt 1000kr. 99.99

Stick + mote + spel + cam = lär väll isf ligga på ca 1500:- (som dj hero typ)

Sen ps3 + stick + cam + mote + spel = well ni kan ju gissa, ta va ps3an kostar nu, och sen kolla olika bundles på nätet så kan ni nog gissa er till ett pris. Anledningen att inte jag föreslår ett pris här är på g av att det verkligen kan variera.

Nu till det jag fasar mässt över!

OM ps3 gör en bundle som jag skrev här över, med BARA stick och mote och spel, så hoppas jag att dom slänger in 2 sticks i paketet så man inte behöver gå och köpa ett "bundle" till eller stick + mote.

Vad tror ni kommer ske?
Vad tror ni dom olika paketen kommer kosta?
NÄR tror ni det kommer? (kan inte vänta! )

OCH TILL ALLA SOM TYCKER DEN SER BÖGIG UT ME "KULAN" längst ut.

Säger som en annan person som jag skrattat mycket åt den senaste dagen.

SLUTA HA BÖG NOJJA OCH FÄLL NER PUNGEN OCH LANDA!!!


signatur

/i5 760 quad core @ 3.0ghz/Antec Kuhler H2O 920 CPU cooler
GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX/1x Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

Inaktiv

Shit va galet skrivet det där va, sry för det grabbar/tjejer på FZ

E sjukt trött och har hög feber så orkade inte skriva om det.


signatur

/i5 760 quad core @ 3.0ghz/Antec Kuhler H2O 920 CPU cooler
GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX/1x Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

Medlem

Orkar inte läsa allt men om du menar Playstation Move så tror iaf jag att det kommer blir stor grej. Nintendo gjorde det bra men Sony kommer göra det ännu bättre.

Medlem

en sak som är säker är ju att den har mer precision än Wiimoten. så jag tror att spel man använder svärd i och sånt kommer vara givet. jag måste vänta och se om de finns några riktiga utvecklare som använder den till typ ett nytt ratchet & clank eller liknande. att försöka sälja om hela sportfranchisen igen som Wii gjorde (gör) kommer nog inte attrahera speciellt många.
så jag tror att om de kommer på unika sätt att anväända den på, eller bara bra spel då själva kontrollen är i fokus, så kommer det nog att bli rätt bra detta.

kommer dom på några roliga spel till det så är det iaf ett givet köp för mig.

Medlem

Med fyra (fem med mig...) barn i huset lär detta bli ett inköp.
Frågan är dock vad kalaset kommer gå på. Blir väl så att man måste ha minst två uppsättningar.
Kan bli dyrt.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

För 1000kr får du "Starter Kit bundle", det vill säga en stick+nunchuck och en kamera. Kameran kostar ca: 350kr så jag skulle väl tippa på att kontrollerna löst kommer kosta runt 600-700kr. Hoppas att de medföljer något spel, Sports Champions kanske? Vi får vänta tills vi närmar oss release, bara onödigt att spekulera fram olika paket och pris, börja spara pengar istället

Medlem

Det är väl planerat till hösten va?

Medlem
Medlem

Det blir nog varken ett givet köp eller en flopp.
Många spel kommer fortfarande att göra sig bäst med en vanlig traditionell kontroll, men självklart finns det en marknad för denna typ av kontroll, se bara på wii och dess framgångar.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

1
Skriv svar