EA omstrukturerar – avskedar personal

Robot
EA omstrukturerar – avskedar personal

Rykten säger att EA avskedar så många som 10 procent av sin 9000 starka personalstyrka.

#ea


Medlem
EA omstrukturerar – avskedar personal

Oavsett vad man tycker om EA så är det tråkigt att dom friställs.

"de som lämnar EA kommer att saknas av kollegor och vänner."

Låter som om det blev nackskott på dom som "lämnar".


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

Oavsett vad man tycker om EA så är det tråkigt att dom friställs.

"de som lämnar EA kommer att saknas av kollegor och vänner."

Låter som om det blev nackskott på dom som "lämnar".

Med dagens arbetsmarknad är det som ett nackskott.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Riktigt tråkigt för de personer som får gå, tuffa tider väntar dem troligen.
Men istället så kan det här vara det bästa som hänt spelbranschen sen NES. Detta betyder att EA inte har råd att köpa upp konkurrerande studios för att roffa åt sig licenser. Förhoppningsvis så går de sakta mot graven nu.

Medlem

Man får väl hoppas att dom trimmar bort "rätt" personer, dvs analytikerna och cheferna som "vet" vad konsumenterna vill ha och tycker att always on är en jättebra DRM-lösning.

Dock så är det ju dom som bestämmer, så det blir väl hårt arbetande talanger som får foten för att dom har svårt att hinna med orimligt tighta deadlines och andra dumma krav som gör att spelen släpps halvfärdiga.

Edit, igen: jag har visst slyxdesi såhär på förmiddagen.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Konstigt skrivet, hur är det med mattekunskaperna?

"...att det kan röra sig om så mycket som 10 procent" Dvs 900 personer (10% av 9000).

I nästa mening står det att sifforna är överdrivna, max 1000 personer.

- "Ni kan vara lugna, gott folk, vi skulle aldrig säga upp så mycket som 10% av våra 9000 anställda! Vi är ett ansvarsfullt företag och nöjer oss med att säga upp max 1000!"

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Ett par källor som Kotaku pratat med säger att det kan röra sig om så mycket som 10 procent.

9000 * 0,1 = 900

Skrivet av Fredrik Eriksson:

Men en källa som Gamasutra talat med säger att de här siffrorna är överdrivna. De flesta publikationer tycks överens om att det rör sig om färre än 1000 personer.

900 < 1000

Hur är det med matematiken?

Medlem

Alltid surt när det sparkas höger och vänster, men det kanske behövs..

Inaktiv

Tråkigt som fan för de anställda.

Men jag är inte förvånad med tanke på hur EA hanterar sina kunder, och det skick som deras produkter släpps i, vad trodde dom skulle hända? Kanske har det som gemene man kallar för "gamerrage utan substans" faktiskt lett till att konsumenter helt enkelt inte köper deras produkter?

En fråga som någon kanske kan svara på, har inte deras spel sålt förbannat bra trots allt? Varför räcker då inte pengarna? Någon som har läst deras årsredovisning?
Eller gäller detta bara de stora titlarna (BF3, SimCity, Mass Effect)?

Kommer dom med en förändring nu, eller ska dom bara köra på i samma gamla spår?

Medlem
Skrivet av j0tun:
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Ett par källor som Kotaku pratat med säger att det kan röra sig om så mycket som 10 procent.

9000 * 0,1 = 900

Skrivet av Fredrik Eriksson:

Men en källa som Gamasutra talat med säger att de här siffrorna är överdrivna. De flesta publikationer tycks överens om att det rör sig om färre än 1000 personer.

900 &lt; 1000

Hur är det med matematiken?

Säker på att det är matten det är fel på? Och inte bara ett syftningsfel?
Det är ju faktiskt inte säkert att första och sista meningen hör ihop.

Medlem
Skrivet av Manqs:
Skrivet av j0tun:
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Ett par källor som Kotaku pratat med säger att det kan röra sig om så mycket som 10 procent.

9000 * 0,1 = 900

Skrivet av Fredrik Eriksson:

Men en källa som Gamasutra talat med säger att de här siffrorna är överdrivna. De flesta publikationer tycks överens om att det rör sig om färre än 1000 personer.

900 &amp;lt; 1000

Hur är det med matematiken?

Säker på att det är matten det är fel på? Och inte bara ett syftningsfel?

Syftningsfel? Säker på att du använder det ordet korrekt? Du menar kanske att artikelförfattaren felciterat?

Svårt att avgöra om han direkt citerat något Kotaku skrivit, eller om han formulerat det där själv. Oavsett tyckte jag det var lite roligt. Det kanske vi kan enas om?

Medlem

Vaddå? 900 är ju "färre än 1000" så vad jiddrar ni om?

// edit

- En källa säger 10 %, det vill säga 900.
- En annan källa säger att 900 är överdrivet.
- De flesta källor säger att det rör sig om mindre än 1000.

Det är väl inget konstigt med den texten, eller?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

Vaddå? 900 är ju "färre än 1000" så vad jiddrar ni om?

Kotaku pratar om så mycket som 10% - dvs att 10% vore nån slags jättesiffra.
Andra källor skriver att detta är överdrivet, och att den verkliga siffran ligger under 1000.

Humorn i det hela är att 10% av 9000 även det är under 1000 (precis som du skriver). Den överdrivet höga siffan är alltså egentligen exakt lika överdriven (eller inte) som de andra källorna rapporterar.

Medlem
Skrivet av j0tun:
Skrivet av conthox:

Vaddå? 900 är ju "färre än 1000" så vad jiddrar ni om?

Kotaku pratar om så mycket som 10% - dvs att 10% vore nån slags jättesiffra.
Andra källor skriver att detta är överdrivet, och att den verkliga siffran ligger under 1000.

Humorn i det hela är att 10% av 9000 även det är under 1000 (precis som du skriver). Den överdrivet höga siffan är alltså egentligen exakt lika överdriven (eller inte) som de andra källorna rapporterar.

Men du citerade

"Men en källa som Gamasutra talat med säger att de här siffrorna är överdrivna. De flesta publikationer tycks överens om att det rör sig om färre än 1000 personer."

Det fick det att låta som om skribenten menade att källan sa att "900 är överdrivet, det är snarare mindre än 1000".

Vilket det inte var, det var flera olika källor, inte en enda som sa emot sig själv.

// edit: förtydligat


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Satan vad störande att inläggen inte uppdateras, jag har redigerat båda ovanstående men ändringarna syns fortfarande inte.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av j0tun:
Skrivet av conthox:

Vaddå? 900 är ju "färre än 1000" så vad jiddrar ni om?

Kotaku pratar om så mycket som 10% - dvs att 10% vore nån slags jättesiffra.
Andra källor skriver att detta är överdrivet, och att den verkliga siffran ligger under 1000.

Humorn i det hela är att 10% av 9000 även det är under 1000 (precis som du skriver). Den överdrivet höga siffan är alltså egentligen exakt lika överdriven (eller inte) som de andra källorna rapporterar.

Men du citerade

"Men en källa som Gamasutra talat med säger att de här siffrorna är överdrivna. De flesta publikationer tycks överens om att det rör sig om färre än 1000 personer."

Det fick det att låta som om skribenten menade att källan sa att "900 är överdrivet, det är snarare mindre än 1000".

Vilket det inte var, det var flera olika källor, inte en enda som sa emot sig själv.

// edit: förtydligat

När jag citerar ser jag ditt förtydligande. Tack för det!

Jag läser hans "De flesta publikationer tycks överens om att det rör sig om färre än 1000 personer." som okopplat till källan Gamasutra hittat. Det är väl kanske lite otydligt formulerat från hans sida.

Jag tyckte det var roligt oavsett, [ironi]synd bara att inte alla har lika bra humor som mig.[/ironi]

Medlem
Skrivet av j0tun:

Jag tyckte det var roligt oavsett

Jovisst, det kan bli lite kul. Men mest på grund av att läsaren i så fall flummar till det på egen hand


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Började spela Medal of honor warfighter igår, fick ju det gratis pga sim city.
Jäkla bra spel. Först får man gå dit pilarna visar och sen trycka knapparna som dom vill att man ska trycka.
Efter det får man komma till en skjutbana, va händer där? Jo det går inte komma förbi det pga nån bugg. GG

EA games <3

Medlem

Jag tyckte också det var roligt. Skulle nog säga att det är skribenten som flummat runt och inte riktigt haft koll på sina citat och siffror.

Medlem
Skrivet av gallff:

Jag tyckte också det var roligt. Skulle nog säga att det är skribenten som flummat runt och inte riktigt haft koll på sina citat och siffror.

Är väl bara jag som är tråkig och tycker att texten är skriven korrekt


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

som någon sa ovan så åker väl som vanligt hårt duktigt arbetande talanger istället för jubel idioter som bestämmer och gör dumma moves.

Trist faktist som man säger ett företag blir inte mer än vad högsta hönset är för något.

Trist men sant :/

Medlem
Skrivet av FuzioN:

Trist faktist som man säger ett företag blir inte mer än vad högsta hönset är för något.

Jo, det ligger något i det. Det spelar ju ingen roll hur bra utvecklarna är om dom inte får göra vad dom vill eller kan.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Något jag aldrig förstår med företag är.. varför ska cheferna sitta med lyxvillor hit och dit medan de som faktiskt gör det hårda arbetet får lida.

"varsel, bla bla bla" sen sitter chefen med 100-150 000 efter skatt.. usch.

I tuffa tider så kan man göra som vissa företag i tyskland, tvinga ner folk till 75% tjänst samt sänkt betalning för chefer, länge sedan jag hörde detta men idén är ju för underbar.

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Något jag aldrig förstår med företag är.. varför ska cheferna sitta med lyxvillor hit och dit medan de som faktiskt gör det hårda arbetet får lida.

"varsel, bla bla bla" sen sitter chefen med 100-150 000 efter skatt.. usch.

I tuffa tider så kan man göra som vissa företag i tyskland, tvinga ner folk till 75% tjänst samt sänkt betalning för chefer, länge sedan jag hörde detta men idén är ju för underbar.

Exakt. Som senast då en chef fick 10 mille i bonus i samband med julen, tre månader senare skall dom avskeda personal med samma summa med motiveringen att det inte går så bra för företaget och dom måste spara pengar...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv
Skrivet av conthox:

Satan vad störande att inläggen inte uppdateras, jag har redigerat båda ovanstående men ändringarna syns fortfarande inte.

Har märkt att det brukar bugga ur som fan om man väljer att förhandsgranska först, klickar man på skicka när man editerat klart så brukar det fastna direkt. Men visst blir man galen på det.

Inaktiv

Den dagen EA konkar ska jag öppna en Krug. De har en så infekterad företagskultur och trasig värdegrund att räddningen inte finns. Inte ens om ledningen sparkade sig själva både i arslet och på pappret - vilket de borde göra före personalen.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av trasapa:

Riktigt tråkigt för de personer som får gå, tuffa tider väntar dem troligen.
Men istället så kan det här vara det bästa som hänt spelbranschen sen NES. Detta betyder att EA inte har råd att köpa upp konkurrerande studios för att roffa åt sig licenser. Förhoppningsvis så går de sakta mot graven nu.

Det vore väl roligare om EA som en följd utvecklades till ett bättre företag ur konsumentsynpunkt istället?

Medlem

tråkigt för dom anställda som får gå.

– Vi är extremt tacksamma för vad var och en bidragit med – de som lämnar EA kommer att saknas av kollegor och vänner. Det är tuffa men viktiga förändringar eftersom vi fokuserar på att leverera fantastiska spel och visa spelare världen över varför de ska spendera sin tid med oss, säger EA i sin blogg.

Hm...betyder det här att EA tänker bli mer kundfokuserade?
Eller bara tomt pr snack?


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

Medlem

Sluta kicka alla dessa arbetare och kicka fan ledningen! och börja om! och medans ni håller på snegla lite på hur CD Projekt arbetar! kanske ni lär er något.....


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem
Skrivet av j0tun:
Skrivet av Manqs:
Skrivet av j0tun:
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Ett par källor som Kotaku pratat med säger att det kan röra sig om så mycket som 10 procent.

9000 * 0,1 = 900

Skrivet av Fredrik Eriksson:

Men en källa som Gamasutra talat med säger att de här siffrorna är överdrivna. De flesta publikationer tycks överens om att det rör sig om färre än 1000 personer.

900 &amp;lt; 1000

Hur är det med matematiken?

Säker på att det är matten det är fel på? Och inte bara ett syftningsfel?

Syftningsfel? Säker på att du använder det ordet korrekt? Du menar kanske att artikelförfattaren felciterat?

Svårt att avgöra om han direkt citerat något Kotaku skrivit, eller om han formulerat det där själv. Oavsett tyckte jag det var lite roligt. Det kanske vi kan enas om?

Nej, jag menar att när man läser texten så verkar sista meningen syfta på första. Och då får man problemet du påpekar.

Men om sista meningen syftar till andra meningen "Men en källa som Gamasutra talat med säger att de här siffrorna är överdrivna." så blir resultatet snarare att båda Gamasutra och de flesta publikationer tror att resultatet ligger under 1000 men inte så lågt som källan påstår.

12
Skriv svar