World of Warcraft-filmen förstärks av Oscar-vinnare

Robot
World of Warcraft-filmen förstärks av Oscar-vinnare

Nyss vann Bill Westenhofer en Oscar för specialeffekterna i Berättelsen om Pi. Nu blir han visual effects director för World of Warcraft-filmen.

#world-of-warcraft, #blizzard


Medlem
World of Warcraft-filmen förstärks av Oscar-vinnare

Jahap! Undrar hur bra det kommer bli! Hoppas tillräckligt så det kommer också satsa på bio dukarna i framtiden! Behövs lite film smak nu förtiden.


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem

härligt! hoppas verkligen att denna film blir bra då world of wacraft varit en stor del utav mitt "liv" ...

Medlem

Låter bra, gillar både Duncan och Bill.
Sen att Blizzard själva är inblandade får ju ses som ett plus då det är deras skötebarn.
Skall dock tillägga att jag inte kännet någon direkt hype kring detta, snarrare en trevlig överaskning om det nu blir bra.

Medlem

Bra att de får fatt i vettigt folk. Skeptisk till hur de ska lyckas råda bot på all snårig lore i WoW dock.... känns som Blizzard själv inte längre vet hur allt hänger samman. Men den som lever får se!

Medlem

Dom ska ju inte ha hela loren, silly.

Hoppas på att det blir runt när thrall träffar taurens.

Medlem
Skrivet av MilkBoy:

Dom ska ju inte ha hela loren, silly.

Hoppas på att det blir runt när thrall träffar taurens.

how do you know?


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av miffot:
Skrivet av MilkBoy:

Dom ska ju inte ha hela loren, silly.

Hoppas på att det blir runt när thrall träffar taurens.

how do you know?

På tok för stort för att få in i en film...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Inaktiv

Häftigt! Ska bli riktigt roligt att se vilken historia de tar!

Medlem

Men orka... det ryktades om den här filmen år 2005 när jag va 15 o lirade wow everyday

Medlem
Skrivet av ericosten:

Men orka... det ryktades om den här filmen år 2005 när jag va 15 o lirade wow everyday

Ja, men nu är det inget rykte längre

Medlem

dom kommer bygga det så det kan komma uppföljare garanterat.

Garanterat, allt annat vore idiotiskt, liknande "star wars" så det ses som en egen film men endå går ihopa med kommande ifall det inte skulle gå så bra eller så dom kan välja vilken dom villl göra nästa.

Gå backåt i tiden eller frammåt.

Själv tror jag inte att öppna första filmen med thrall som barn och hur han går igenom frostwolf clan och får doomhammer träffar grom m.m skulle gå så bra, men det är dock den jag ser fram mest emot.

Striden med grom och thrall är så jävla bra gjord också med tanke på vilken tid den gjordes och man känner känslorna för vara animerad och vara i ett spel så tidigt är helt löjligt bra gjort!

http://www.youtube.com/watch?v=1PVrThqhlLA manoroths röst och betende är så klockrent.

Medlem

Så det blir alltså inte på själva Warcraft 1-2-3 storyn , utan på den dryga Arthas-WoW-storyn?

Medlem

Filmen heter väl fortfarande Warcraft och är baserad på Orcs & Humans. Eller har jag fel?

Medlem
Skrivet av rekvim:

Filmen heter väl fortfarande Warcraft och är baserad på Orcs & Humans. Eller har jag fel?

Man kan ju alltid hoppas.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Det som var sagt om storyn i filmen från början är att den kommer att utspela sig i wow världen men den kommer inte att följa main storyn men utspela sig samtidigt i en "sidestory".

När man först hörde om filmen var det runt the burning crusade tiden, men om det är då eller senare i main storyn som denna sidestory skulle utspela sig i har ingen uttalat sig om ännu vad jag hört.

Medlem
Skrivet av Winzi:

Det som var sagt om storyn i filmen från början är att den kommer att utspela sig i wow världen men den kommer inte att följa main storyn men utspela sig samtidigt i en "sidestory".

När man först hörde om filmen var det runt the burning crusade tiden, men om det är då eller senare i main storyn som denna sidestory skulle utspela sig i har ingen uttalat sig om ännu vad jag hört.

Okej, gick rent på Imdb bara och där finns ingen "World of Warcraft" titel ens nämnd så. Känns bara som att det är dumt anta det som titel överhuvudtaget då det är mer troligt med en simpel titel som "Warcraft. Men har någon en bra källa för att det skulle vara baserat på WoW och dessutom ha det som titel, så tar jag gärna en länk.

Medlem

Känns inte hela konceptet med en World of Warcraft film typ fyra år för sent?

Medlem
Skrivet av Mox+:

Känns inte hela konceptet med en World of Warcraft film typ fyra år för sent?

En Warcraft film är aldrig försent! "World Of" är en helt annan sak.

Medlem

Sluta kalla det för WoW filmen, det är en warcraft film

Medlem

Dolph Lundgren som huvudkaratär och vi har en klar vinnare.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Det visuella i Pi filmen var fantastiskt. Så detta är mycket goda nyheter!

Detta kan bli riktigt riktigt bra.

Hade velat haft hela berättelsen med Arthas. Har läst boken.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Jag hoppas bara inte dom pressar på 3D på filmen "bara för att" som i många fall på senare tid..

Medlem
Skrivet av rekvim:
Skrivet av Winzi:

Det som var sagt om storyn i filmen från början är att den kommer att utspela sig i wow världen men den kommer inte att följa main storyn men utspela sig samtidigt i en "sidestory".

När man först hörde om filmen var det runt the burning crusade tiden, men om det är då eller senare i main storyn som denna sidestory skulle utspela sig i har ingen uttalat sig om ännu vad jag hört.

Okej, gick rent på Imdb bara och där finns ingen "World of Warcraft" titel ens nämnd så. Känns bara som att det är dumt anta det som titel överhuvudtaget då det är mer troligt med en simpel titel som "Warcraft. Men har någon en bra källa för att det skulle vara baserat på WoW och dessutom ha det som titel, så tar jag gärna en länk.

Den källa som länkade detta första gången var från en officiell "blue" post på mmo-champion, dock är ju det flera år sedan.

@Mox+
Script/Manus o.s.v. var diskuterat och påbörjat för flera år sedan och de vill ha Sami Raimi till det hela just då.

@nilfisk
Det som var sagt om filmen från första början var att det faktiskt skulle utspela i WoW delen av warcraft loren... men den skulle inte följa main storyn utan helt enkelt vara en sidestory som gick parallellt med den.
Så ja, det är inte fel att kalla det en WoW film.. den hade faktiskt den titeln i början.

Medlem

Kan inte Blizzard som är så bra på att gör "ingame Cinematics" göra en dator animerad film på egen hand?

Skulle kunna bli hur bra som helst ju :/

Medlem

Berättelsen om Pi hade riktigt fina effekter

1
Skriv svar