Xcom återuppstår – blir The Bureau: Xcom Declassified

Robot
Xcom återuppstår – blir The Bureau: Xcom Declassified

Xcom byter namn, skrotar förstapersonsvyn och släpps redan i augusti.

#nyhetstips, #2k-marin, #the-bureau-xcom-declassified, #xcom-enemy-unknown


k3m
Medlem
Xcom återuppstår – blir The Bureau: Xcom Declassified

Var de tvungna att skippa förstapersonsvyn. Suck!

Medlem

bara hoppas på det bästa.

zsm
Medlem
Skrivet av k3m:

Var de tvungna att skippa förstapersonsvyn. Suck!

Själv så tycker jag det är enbart positivt. Det är få spel som lyckats göra 1:a person riktigt bra. Mirror's Edge är det enda på rak arm som jag tycker gjorde 1:a person bra.

edit: accidentally a word.

Medlem

Spelet är antagligen skit, men jag får i alla fall gratulera till en cool trailer. Känns som något från en le Carré-bok.


signatur

Imperator

Medlem
Skrivet av zsm:
Skrivet av k3m:

Var de tvungna att skippa förstapersonsvyn. Suck!

Själv så tycker jag det är enbart positivt. Det är få spel som lyckats göra 1:a person riktigt bra. Mirror's Edge är det enda på rak arm som jag gjorde 1:a person bra.

Nja. First Person ger ofta mer inlevelse skulle jag säga. Bioshock third person? hemska tanke! Ett annat utmärkt exempel är Thief, andra stealth spel kan inte mäta sig i spänningen.

Edit: Eller Stalker!

Medlem

Trodde detta va en uppföljare på Xcom-Enemy unknown :/

Eller what is?

Medlem
Skrivet av zsm:

Det är få spel som lyckats göra 1:a person riktigt bra. Mirror's Edge är det enda på rak arm som jag tycker gjorde 1:a person bra.

Vad snackar du om? I princip samtliga spel som gång på gång hyllas som tidernas bästa är ju i förstaperson.

Half-Life, Thief, Deus Ex, S.T.A.L.K.E.R., System Shock 2 för att nämna en bråkdel.


signatur

Imperator

Medlem

Är det en pip-boy han har på armen?

Inaktiv

Hmm, kan inte hjälpa att känna mig barnsligt upphetsad över detta. De som läst The Colour out of Space av H.P Lovecraft kommer nog att känna igen sig.


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

Inaktiv

Jag kunde inte bry mig mer, huruvida det blir en förstapersons eller tredjepersonsskjutare, det är XCOM vi talar om, det är bara att tacka och ta emot!

Medlem

Trist med ännu en cover-based shooter.

zsm
Medlem
Skrivet av Reize:
Skrivet av zsm:

Det är få spel som lyckats göra 1:a person riktigt bra. Mirror's Edge är det enda på rak arm som jag tycker gjorde 1:a person bra.

Vad snackar du om? I princip samtliga spel som gång på gång hyllas som tidernas bästa är ju i förstaperson.

Half-Life, Thief, Deus Ex, S.T.A.L.K.E.R., System Shock 2 för att nämna en bråkdel.

Jag är inte intresserad av vad massan anser "bäst". Jag pratar om vad jag personligen tycker. Har du ett problem med det kanske?

Det är jättemånga spel som hyllas och blir GOTY, det behöver inte betyda att jag finner mycket inlevelse i dem. Sen kan spelmagasin och annat trams ge vilket betyg som känns bäst för dem, det skiter jag i

Medlem

Ok, hade ju föredragit FPV men men. Hoppas detta blir kul bara, ser ju mysigt ut hehe.

Medlem

Ok, hade ju föredragit FPV men men. Hoppas detta blir kul bara, ser ju mysigt ut hehe.

Yeej, eller något i den stilen.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

k först och främst: fps, tps wtf? ge mig strategiskt spel med möjlighet att se och styra flera enheter. För det andra: varför 60/whatevs tal och i samma tidsline/universum som enemy unkown? Ska det alltså ha utspelats och ingen märkt något tills enemy unkown? varför skulle man då inte ha de resurserna då?

Detta spel är smått intressant men bara smått.


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Vincent_graymore:

För det andra: varför 60/whatevs tal och i samma tidsline/universum som enemy unkown? Ska det alltså ha utspelats och ingen märkt något tills enemy unkown? varför skulle man då inte ha de resurserna då?

Du tror inte att de har logiska svar på sådana grundläggande ting?

Medlem

The Bureau, coolt namn! Strategisk shooter, kanske liknar Brothers in Arms?

Medlem

Yes, höll tummarna för det här spelet.


signatur

Game long and prosper

Skrivet av SToFo:

Hmm, kan inte hjälpa att känna mig barnsligt upphetsad över detta. De som läst The Colour out of Space av H.P Lovecraft kommer nog att känna igen sig.

Vet vad du menar. Och på det kan vi tillägga ett glatt "Squee"


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Vincent_graymore:

För det andra: varför 60/whatevs tal och i samma tidsline/universum som enemy unkown? Ska det alltså ha utspelats och ingen märkt något tills enemy unkown? varför skulle man då inte ha de resurserna då?

Du tror inte att de har logiska svar på sådana grundläggande ting?

Nej, eller ja de har väl någon variant men om det är en "bra" variant är jag skeptisk till.


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem
Skrivet av zsm:
Skrivet av Reize:
Skrivet av zsm:

Det är få spel som lyckats göra 1:a person riktigt bra. Mirror's Edge är det enda på rak arm som jag tycker gjorde 1:a person bra.

Vad snackar du om? I princip samtliga spel som gång på gång hyllas som tidernas bästa är ju i förstaperson.

Half-Life, Thief, Deus Ex, S.T.A.L.K.E.R., System Shock 2 för att nämna en bråkdel.

Jag är inte intresserad av vad massan anser "bäst". Jag pratar om vad jag personligen tycker. Har du ett problem med det kanske?

Det är jättemånga spel som hyllas och blir GOTY, det behöver inte betyda att jag finner mycket inlevelse i dem. Sen kan spelmagasin och annat trams ge vilket betyg som känns bäst för dem, det skiter jag i

Hur svårt är det att misslyckas med första persons vyn, alltså, vyn inte spelet?

Du tycker Mirrors Edge är bra bara för att man ser kroppen när man tittar ner?


signatur

Nämen!

Medlem

Alien hunting time! Better take my three piece suit!

Medlem

Fortfarande lite skeptisk. Är ett stort XCOM fan men skall följa utvecklingen av spelet. "XCOM"-franchisen hittils har varit accocierat med bra strategiska spel...jag bara hoppas att dom inte smutsar ner namnet nu. Vore tråkigt...

Medlem

Tredjeperson är ingen bra nyhet för mig.
Förstaperson har mycket mer inlevelse och vapenkänsla.

Det vore skönt om man kunde välja mellan de olika vyerna i spel, så skulle alla bli glada.
Det kan knappast vara lätt att få det att fungera i praktiken, dock.

Medlem
Skrivet av zsm:
Skrivet av Reize:
Skrivet av zsm:

Det är få spel som lyckats göra 1:a person riktigt bra. Mirror's Edge är det enda på rak arm som jag tycker gjorde 1:a person bra.

Vad snackar du om? I princip samtliga spel som gång på gång hyllas som tidernas bästa är ju i förstaperson.

Half-Life, Thief, Deus Ex, S.T.A.L.K.E.R., System Shock 2 för att nämna en bråkdel.

Jag är inte intresserad av vad massan anser "bäst". Jag pratar om vad jag personligen tycker. Har du ett problem med det kanske?

Det är jättemånga spel som hyllas och blir GOTY, det behöver inte betyda att jag finner mycket inlevelse i dem. Sen kan spelmagasin och annat trams ge vilket betyg som känns bäst för dem, det skiter jag i

Fy fan för TPS, och i övrigt, det ser ut som ett mediokert spel med UE3?!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Ser sjukt intressant ut. Skönt de skippade 1st person view.


signatur

I drank what?

k3m
Medlem
Skrivet av zsm:
Skrivet av k3m:

Var de tvungna att skippa förstapersonsvyn. Suck!

Själv så tycker jag det är enbart positivt. Det är få spel som lyckats göra 1:a person riktigt bra. Mirror's Edge är det enda på rak arm som jag tycker gjorde 1:a person bra.

edit: accidentally a word.

Deet är sant som du skriver. Jag kör ju Skyrim med "real first person mode". Vanilla fpv(förstapersonsvyn) i Skyrim suger fett! Det är tragiskt att de inte fixar en ordentlig fpv i fps

k3m
Medlem
Skrivet av Struggle:
Skrivet av zsm:
Skrivet av Reize:
Skrivet av zsm:

Det är få spel som lyckats göra 1:a person riktigt bra. Mirror's Edge är det enda på rak arm som jag tycker gjorde 1:a person bra.

Vad snackar du om? I princip samtliga spel som gång på gång hyllas som tidernas bästa är ju i förstaperson.

Half-Life, Thief, Deus Ex, S.T.A.L.K.E.R., System Shock 2 för att nämna en bråkdel.

Jag är inte intresserad av vad massan anser "bäst". Jag pratar om vad jag personligen tycker. Har du ett problem med det kanske?

Det är jättemånga spel som hyllas och blir GOTY, det behöver inte betyda att jag finner mycket inlevelse i dem. Sen kan spelmagasin och annat trams ge vilket betyg som känns bäst för dem, det skiter jag i

Hur svårt är det att misslyckas med första persons vyn, alltså, vyn inte spelet?

Du tycker Mirrors Edge är bra bara för att man ser kroppen när man tittar ner?

Nä, inte bara för att man tittar ner. Vi har fov'en och armarna och händerna och headbobbningen. Så är det!

12
Skriv svar