Final Fantasy XIII

Inaktiv
Final Fantasy XIII

Eftersom det nu bara är ett fåtal dagar kvar till releasen av detta högt efterlängtade spel så är det dags att starta en tråd om det

Själv så har jag förbokat Collectors Edition och kan knappt vänta tills det landar i brevlådan:evil:

Medlem

Längtar jag med! Har dock inte bokat det...


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Well. Jag köpte PS3 dag 1 för att jag skulle spela FF13. Trodde nämligen att det skulle komma strax efter. Tji fick jag. Men nu jävlar skall det spelas. Jobbet kommer i andra hand.(Och tjejen). )

Inaktiv

Fick ett mail från elgiganten idag, det stog att mitt spel redan har blivit postat och kommer på måndag förmodligen! (en dag innan release ftw)

Inaktiv

idag fick jag hem mitt FFXIII CE! :D:D en dag innan release ftw.

Inaktiv

Kan någon berätta lite om det är bra eller inte för mig?

Har läst så många reviews (ja ja jag vet att man inte ska lyssna på alla reviews) men eftersom jag är ett Final Fantasy fan enda sen VII så är endå Reviewsen viktiga för mig.

Och vad jag läst så ska spelet INTE vara bra.
Kan ni säga om det här stämmer eller inte?

*Första halvan e typ "korridor" springande och ingen frihet som i dom förra liren?

* Det tar ett sjukt långt tag innan spelet sätter igång på allvar?

* Sjukt seg inlärning "Gör varje sak du lär dig 50 gånger" med samma monster som bara kan dö med den attacken du ska öva in?

* Inga städer? / side missions?

Snälla svara på detta, för jag e verkligen sugen på att köpa det här spelet, men tänker inte lägga ut 600 kr på ett FF som suger imot vad dom andra FF va.

OCh om det stämmer vad reviewsen har sagt och mina pungter här ovan så tänker jag inte göra det alls utan väntar isf på GOW 3 och FF versus XIII.

/R3d


signatur

/i5 760 quad core @ 3.0ghz/Antec Kuhler H2O 920 CPU cooler
GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX/1x Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

Medlem
Skrivet av Red_Gr3mlin:

Kan någon berätta lite om det är bra eller inte för mig?

Har läst så många reviews (ja ja jag vet att man inte ska lyssna på alla reviews) men eftersom jag är ett Final Fantasy fan enda sen VII så är endå Reviewsen viktiga för mig.

Och vad jag läst så ska spelet INTE vara bra.
Kan ni säga om det här stämmer eller inte?

*Första halvan e typ "korridor" springande och ingen frihet som i dom förra liren?

* Det tar ett sjukt långt tag innan spelet sätter igång på allvar?

* Sjukt seg inlärning "Gör varje sak du lär dig 50 gånger" med samma monster som bara kan dö med den attacken du ska öva in?

* Inga städer? / side missions?

Snälla svara på detta, för jag e verkligen sugen på att köpa det här spelet, men tänker inte lägga ut 600 kr på ett FF som suger imot vad dom andra FF va.

OCh om det stämmer vad reviewsen har sagt och mina pungter här ovan så tänker jag inte göra det alls utan väntar isf på GOW 3 och FF versus XIII.

/R3d

Nu har jag inte spelat det själv än men på en 1up podcast snackar dom final fantasy 13 i minst en timme, så dom svarar på alla dom frågorna om du orkar lyssna.
http://www.1up.com/do/minisite?cId=3176689

Som jag förstått det så är det linjärt på samma sätt som final fantasy x. Så det är inga korridorer, men det finns bara en rätt väg att gå största delen av spelet.

Tar ett par timmar innan man får sina main skills och spelet börjar på allvar. Men om man menar på allvar då man först är fri att gå vart man vill i spelet och röja så måste man tydligen klara nästan hela spelet först.

Det skall inte finnas några städer som i tex 12 där man springer runt och snackar skit med massa personer och får fetch quests. Men det finns platser där man inte fightas och kan köpa vapen och sånt och man kan även göra sidequests.

Medlem

Jag tycker det är synd att dom gjort om spelet så mycket jämfört med hur det var förut. Gillar inte att dom tagit bort städerna och minskat ner det man kan utforska. I inget av FF-spelen sedan IX har man ju haft ett flygplan och möjlighet att glida runt överallt och hitta hemliga grottor, bossar osv. Visserligen har det ju funnits hemliga bossar, men det har inte varit samma sak. Den lilla del rpg som funnits i serien har blivit ännu mindre nu och är något jag tycker är tråkigt.

Men jag har spelat de flesta spelen i serien plus spinoffs och remakes så det blir antagligen ett köp nästa gång jag besöker Gamestop.

Är det förresten någon som vet om det finns saker att göra utöver huvudstoryn i denna del? Typ döda bossar likt dem i VII och hitta hemliga summons?

zsm
Medlem

Finns gott om svåra fighter att ge sig i kast med i FFXIII. Visst är det väldigt linjärt men det fungerar förvånansvärt bra. Finns gott om utmaning i detta spelet och jag är supernöjd med det.

Tycker att folk ska sluta jämföra FFXIII med tidigare spel i serien, för det är mycket annorlunda. Jag tycker förstås att det är en bra typ av annorlunda.

1
Skriv svar