"Nästa Xbox släpps i början av november"

Medlem
Skrivet av neonille:

Ett jävla gnäll på att xbox live kostar. Herregud Det kostar 349:- för ett helt år: http://www.elgiganten.se/product/spel-konsoler/tillbehor-spel...

Det blir ungefär 30:- i månaden.

Seriöst? Är det något och gnälla över?
Hur fattiga är folk eg?
Hur har ni råd med en konsoll för 3000:- från början?

Visst, psn är gratis, men samtidigt så får du stå ut med uppdateringar till PSN var 5'e minut som inte gör ett dugg och tar 2h och ladda ner, Tvångsinstallationer och uppdateringar till spel som tar längre tid än vad det gör och få Blizzard att byta en glödlampa.

Finns inget bättre än att komma hem till ett splitter nytt spel man sett fram emot jättelänge som man tänkt avnjuta i 2h innan man ska iväg igen.
Kul då om det tar över 1h innan man ens kan starta spelet....

http://static.giantbomb.com/uploads/scale_super/0/6663/153346...

(det enda jag kommer komma ihåg från min tid med ps3)

För att inte nämna att man måste installera spelen som tar år och dar

Inaktiv

bah för mig blir det ps4 först sen 720 men det blir bara ps4 och wii u/3ds jag kommer att köra mest på

Medlem
Skrivet av Absinth:
Skrivet av oDIRTDIVERo:
Skrivet av DrAg00nEn:
Skrivet av Dizzz:
Skrivet av Absinth:

För att citera en radiopratare på p3:

"Xbox Live. Exakt vad är det jag betalar för?!"

Du betalar en avgift för att utnyttja deras tjänst.

Skrivet av Morti:

För min del så är jag trött på att microsoft tar betalt för att man ska kunna spela spel online på sin konsol, tycker det är fel att dom tar betalt för något som det inte är dom som levererar, alltså internet..

Nej, nu framöver blir det playstation istället tills microsoft tänker om! (vilket säkert inte händer)

Ist så stängs PS network ner (pga. hackers) och deras säkerhet lämnar extremt mycket att önska.. speciellt när de verkar ha en skum syn på krypterad information. Visst.. du får betala för Live men i gengäld får du bättre säkerhet och Microsofts tekniker verkar vara mer kompetenta än vad Sonys är.

Så jag antar att den 14 april inte räknas när xbox live var hackat och nere? Lägg ner tjatet om psn och när det blev hackat. Tror alla är medvetna om det redan. Och jaa. Jag är medveten om att Det Bara rörde sig om 1 Dag Eller 2, men alla system Kan bli hackade.
Att betala för att få spela online är dumt, men att man måste betala för gold för att använda sig av netflix som man också måste betala för är bara retarded.
Kan inte förstå mig på folk som tycker det är okej att man måste betala för något som man får gratis på alla andra system.

Vad tycker du om avgift till tex Wow? du vet att dom här grejjerna har ju vissa driftskostnader. Jag har ägt både 360 och PS3 och i min mening har xbox live alltid varit mycket bättre. Man får väl vad man betalar för...

När jag spelar med mina vänner så är det ingen som tar betalt mer än min internetleverantör. Att betala månadskostnad för att ethernetprotokollen skall aktiveras i nätverkskortet känns väldigt märkligt. Att betala månadsvis för att få mina singelplayerspel patchade känns väldigt märkligt.

Fast det du säger stämmer inte riktigt. När du spelar online, vi säger COD eller Battlfiefield så är det en server som någon måste hosta och underhålla för att du och dina vänner skall kunna spela på den - vilket kostar pengar som Microsoft står för.
Och det du säger om patcher stämmer inte häller, du behöver inte Xbox Live Gold, utan patcher får alla användare för Xbox ta del av, med eller utan prenumeration.

Frågan är ju då i så fall, varför Sony har möjligheten att ge användaren tillgång till att spela online fri från avgift med Playstation där Microsoft med Xbox kräver avgift?
Svaret är enkelt: PS3 kostar mer pengar än Xbox360 att köpa som konsument.

Medlem
Skrivet av sparriskrigaren:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Morti:

För min del så är jag trött på att microsoft tar betalt för att man ska kunna spela spel online på sin konsol, tycker det är fel att dom tar betalt för något som det inte är dom som levererar, alltså internet..

Nej, nu framöver blir det playstation istället tills microsoft tänker om! (vilket säkert inte händer)

Fast man bestämmer själv om man vill betala eller inte. 200 kronor per år...

Microsoft levererar en bra tjänst och en tjänst som inte blir hackad och nedstängd en längre tid.
Dessutom har ju Sony också infört en onlinetjänst.

Förutom att Sonys onlinetjänst inkluderar en mängd gratisspel till både PS3 och Vita, samt rabatter och gratis provspelning av en mängd spel. Att bara spela online på PS3 är ju fortsatt gratis.

Fast nu är det ju så att Xbox Live erbjuder en hel drös med Demon och gratisspel, för att inte tala om XBLA (som iofs har en motsvarighet hos PSN)

Sen kan jag tycka att det är mer eller mindre halvkass att inte erbjuda gratis live-läge. Dock är online-communityn på Live riktigt välfylld!

Medlem

varför hatar jag Windows och xbox? har alltid varit en Playstation fantast så jag tycker det är otroligt att MS ens kan få folk att tycka om en sån kass maskin som xbox och för att inte tala om Windows! så seg operativ får man leta efter, och så ska den rulla på den nya konsolen som kommer sno halva kraften på maskinen... skrattretande.
tror det vinnande konceptet är en ps4! Sony kommer lätt att kamma hem denna generation med en krossande seger!!!! och så har xbox en Blu-Ray spelare! och vem har rättigheterna till den? JO Sony! så där kommer Sony kamma hem vinsten per xbox konsol.
Go Sony!!


signatur

PlayStation brakes for no one!!!

Inaktiv
Skrivet av ArvinTorn:

varför hatar jag Windows och xbox? har alltid varit en Playstation fantast så jag tycker det är otroligt att MS ens kan få folk att tycka om en sån kass maskin som xbox och för att inte tala om Windows! så seg operativ får man leta efter, och så ska den rulla på den nya konsolen som kommer sno halva kraften på maskinen... skrattretande.
tror det vinnande konceptet är en ps4! Sony kommer lätt att kamma hem denna generation med en krossande seger!!!! och så har xbox en Blu-Ray spelare! och vem har rättigheterna till den? JO Sony! så där kommer Sony kamma hem vinsten per xbox konsol.
Go Sony!!

För att du gillar Apple och Sony vilket är jävla skräp.

Medlem
Skrivet av Absinth:
Skrivet av oDIRTDIVERo:
Skrivet av DrAg00nEn:
Skrivet av Dizzz:
Skrivet av Absinth:

För att citera en radiopratare på p3:

"Xbox Live. Exakt vad är det jag betalar för?!"

Du betalar en avgift för att utnyttja deras tjänst.

Skrivet av Morti:

För min del så är jag trött på att microsoft tar betalt för att man ska kunna spela spel online på sin konsol, tycker det är fel att dom tar betalt för något som det inte är dom som levererar, alltså internet..

Nej, nu framöver blir det playstation istället tills microsoft tänker om! (vilket säkert inte händer)

Ist så stängs PS network ner (pga. hackers) och deras säkerhet lämnar extremt mycket att önska.. speciellt när de verkar ha en skum syn på krypterad information. Visst.. du får betala för Live men i gengäld får du bättre säkerhet och Microsofts tekniker verkar vara mer kompetenta än vad Sonys är.

Så jag antar att den 14 april inte räknas när xbox live var hackat och nere? Lägg ner tjatet om psn och när det blev hackat. Tror alla är medvetna om det redan. Och jaa. Jag är medveten om att Det Bara rörde sig om 1 Dag Eller 2, men alla system Kan bli hackade.
Att betala för att få spela online är dumt, men att man måste betala för gold för att använda sig av netflix som man också måste betala för är bara retarded.
Kan inte förstå mig på folk som tycker det är okej att man måste betala för något som man får gratis på alla andra system.

Vad tycker du om avgift till tex Wow? du vet att dom här grejjerna har ju vissa driftskostnader. Jag har ägt både 360 och PS3 och i min mening har xbox live alltid varit mycket bättre. Man får väl vad man betalar för...

När jag spelar med mina vänner så är det ingen som tar betalt mer än min internetleverantör. Att betala månadskostnad för att ethernetprotokollen skall aktiveras i nätverkskortet känns väldigt märkligt. Att betala månadsvis för att få mina singelplayerspel patchade känns väldigt märkligt.

Men det är ju lite grann som att säga att "fan jag tycker de är sjukt att behöva betala för att få min bil servad". Nån ska ju göra patcherna och dom ska ju ha betalt. Det är ju rätt dyrt att utveckla spel idag. Dessutom så kan jag tänka mig att om man är gamer lägger man ner åtskilliga tusenlappar om året på spel, är det verkligen värt att sitta och reta upp sig på en struntsumma för gold?

Medlem
Skrivet av DrToker:

Ni har feltolkat ryktet FZ.

Antingen gör man en engångsbetalning på $500, eller så betalar man $300+$10/mån i 2 år för Xbox Live.

Ja så har jag också förstått det.

Antingen har alla andra fel eller så har FZ inte förstått det.

Om det är som FZ skriver är det en rätt kass deal. Förskottsbetala 2 års Xbox Live för 200 dollar. Nej tack.

Inte för att det andra är så mycket bättre. Betala 500 dollar för konsolen. Eller betala 300 dollar för konsolen, om man betalar totalt ungefär 200 dollar allt som allt för Xbox Live. Själv har jag ingen lust alls att skaffa Xbox Live någon gång igen efter att ha haft det förut. Mycket bättre med Playstation där det ej kostar något att spela online.

Inaktiv
Skrivet av ArvinTorn:

varför hatar jag Windows och xbox? har alltid varit en Playstation fantast så jag tycker det är otroligt att MS ens kan få folk att tycka om en sån kass maskin som xbox och för att inte tala om Windows! så seg operativ får man leta efter, och så ska den rulla på den nya konsolen som kommer sno halva kraften på maskinen... skrattretande.
tror det vinnande konceptet är en ps4! Sony kommer lätt att kamma hem denna generation med en krossande seger!!!! och så har xbox en Blu-Ray spelare! och vem har rättigheterna till den? JO Sony! så där kommer Sony kamma hem vinsten per xbox konsol.
Go Sony!!

1. Windows segt? Hur är windows segt? Vad gör du med din dator eg? Du kan ju försöka spela med Ios eller LInux. Hur många spel finns det tillgängliga...2 st eller?

2. Nej, blu-ray ägs av Blu-ray Disc Association som inkluderar en massa företag. Dell,sharp,samsung, sony mm en massa företag som är konurenter med varandra. Så varför skulle inte Microsoft kunna ta del av den kakan?

Avstängd
Skrivet av oDIRTDIVERo:

Men det är ju lite grann som att säga att "fan jag tycker de är sjukt att behöva betala för att få min bil servad". Nån ska ju göra patcherna och dom ska ju ha betalt. Det är ju rätt dyrt att utveckla spel idag. Dessutom så kan jag tänka mig att om man är gamer lägger man ner åtskilliga tusenlappar om året på spel, är det verkligen värt att sitta och reta upp sig på en struntsumma för gold?

Du måste ju hands down vara den dummaste personen som håller till på fz? Du tror alltså att utvecklare och utgivare av spel får pengar från gold avgiften.
Och btw så är din liknelse så helt åt helvete att jag blir lite mörkrädd. En bättre liknelse (för att sjunka till din extremt låga nivå) är att du måste betala en månadsavgift för att få in radiokanaler i din bil och för att kunna ta med en eller flera passagerare.

Och bara för att klargöra. DET ÄR INTE HUR MYCKET DET KOSTAR SOM SPELAR ROLL. DET ÄR ATT!! DET KOSTAR.
Även om gold skulle kosta 1kr i månaden skulle det va idiotiskt.
Och att dessutom måste betala gold för att få tillgång till andra betaltjänster... fy fan.

Lite mer läsning för den okunnige: http://www.gamerevolution.com/features/xbox-live-gold-going-f...


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem

Betalar alla olika summor för live? Har sett många olika exempel här ovanför.


signatur

Styret upp och däcken ner

Inaktiv
Skrivet av Ellakk:

Betalar alla olika summor för live? Har sett många olika exempel här ovanför.

Det är billigast att köpa på Ebay. Ett år kostar mellan 200-300 kr beroende på erbjudandena just då och man får en kod i e-posten inom 30 minuter.

Medlem
Skrivet av DrAg00nEn:
Skrivet av oDIRTDIVERo:

Men det är ju lite grann som att säga att "fan jag tycker de är sjukt att behöva betala för att få min bil servad". Nån ska ju göra patcherna och dom ska ju ha betalt. Det är ju rätt dyrt att utveckla spel idag. Dessutom så kan jag tänka mig att om man är gamer lägger man ner åtskilliga tusenlappar om året på spel, är det verkligen värt att sitta och reta upp sig på en struntsumma för gold?

Du måste ju hands down vara den dummaste personen som håller till på fz? Du tror alltså att utvecklare och utgivare av spel får pengar från gold avgiften.
Och btw så är din liknelse så helt åt helvete att jag blir lite mörkrädd. En bättre liknelse (för att sjunka till din extremt låga nivå) är att du måste betala en månadsavgift för att få in radiokanaler i din bil och för att kunna ta med en eller flera passagerare.

Och bara för att klargöra. DET ÄR INTE HUR MYCKET DET KOSTAR SOM SPELAR ROLL. DET ÄR ATT!! DET KOSTAR.
Även om gold skulle kosta 1kr i månaden skulle det va idiotiskt.
Och att dessutom måste betala gold för att få tillgång till andra betaltjänster... fy fan.

Lite mer läsning för den okunnige: http://www.gamerevolution.com/features/xbox-live-gold-going-f...

Så du menar alltså att hålla en tjänst som xbox live med dess servrar och innehåll uppe och rullande är något som inte kräver något som helst arbete alls?
Det kostar att hålla det uppe. Både för Sony och Microsoft. Skillnaden mellan dom två är att sony bakar in det i kostnaden för konsollen medan microsoft endast låter dom som vill använda det betala för det.
Men i grund och botten handlar det ju inte ens om det. Microsoft väljer om dom vill ta betalt, och sen är det upp till oss att välja om vi vill betala. Jag tycker det är värt dom småslantarna för en bättre service vilket xbox live har varit enligt mig. Och att nån som du tycker jag är dum i huvudet för det är ju mest komiskt..

12
Skriv svar