Nionde faktionen i TW: Rome II avslöjad! Släpps som dlc

Robot
Nionde faktionen i TW: Rome II avslöjad! Släpps som dlc

Det kreativa gänget på The Creative Assembly har avlöjat spelets nionde faktion.

#total-war-rome-ii


Medlem
Nionde faktionen i TW: Rome II avslöjad! Släpps som dlc

Hade föredragit Seleukiderna, men en helt ny fraktion utan extra kostnad är aldrig fel!

Inaktiv

Känns onödigt att släppa det som DLC samma dag som spelet släpps - om det ändå ska vara gratis. Varför inte bara ha det direkt i spelet?

Medlem

Gratis DLC... Dvs en content patch?

Medlem

Så nu släpps det gratis DLC dag 1? Vad ska det gå ut på?

Medlem

JAG KÖPERT....................................... JAG KÖPERT DIREKT


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem

Vafan sysslar dom med? Detta bådar inte alltför gott. Vad mer för dlc's kommer att släppas som egentligen borde vara i spelet från början tro? Och sen att det låter som att dem gör oss världens björntjänst genom att plocka ut något ur spelet och sedan kalla det för en gratis dlc .

Medlem
Skrivet av anon_78917:

Känns onödigt att släppa det som DLC samma dag som spelet släpps - om det ändå ska vara gratis. Varför inte bara ha det direkt i spelet?

Idk, kan kanske va att steam har ngn storleksgräns(jag gissar bara på möjliga alternativ) och därför releasar dem dlc. Aja jag bryr mig inte mer gratis content till mig

Medlem
Skrivet av jucke8:

Vafan sysslar dom med? Detta bådar inte alltför gott. Vad mer för dlc's kommer att släppas som egentligen borde vara i spelet från början tro? Och sen att det låter som att dem gör oss världens björntjänst genom att plocka ut något ur spelet och sedan kalla det för en gratis dlc .

och om dem hade släppt det som ett dlc som man får betala för hade ju världen gått under för herrn... var glad att dem släpper gratis saker! jag menar hur många utvecklare gör det?

Inaktiv
Skrivet av jucke8:

Vafan sysslar dom med? Detta bådar inte alltför gott. Vad mer för dlc's kommer att släppas som egentligen borde vara i spelet från början tro? Och sen att det låter som att dem gör oss världens björntjänst genom att plocka ut något ur spelet och sedan kalla det för en gratis dlc .

Dagens i-lands gnäll.

Medlem

Det kan vara så att spelet blev klart till utgivarna och under tiden de väntade på att spelet ska bli godkänt skapades denna dlc?

Medlem
Skrivet av ubn87:

Det kan vara så att spelet blev klart till utgivarna och under tiden de väntade på att spelet ska bli godkänt skapades denna dlc?

Det hade jag kunnat köpt, men spelet ska inte släppas förs i höst/vinter.

Medlem

Till alla som undrar varför man släpper DLC första dagen:

När ett spel "goes gold" kommer en period som sträcker sig över ett antal veckor där betatestning och buggstädning pågår. Under den här tiden har bland annat concept artists och många programmerare ingenting att göra (men de får ändå betalt). Det smartaste är att ge dem något att göra som inte kräver en lång betatestning - exempelvis göra nya texturer för en redan fungerande fraktion och byta namn på den...

Medlem
Skrivet av anon_78917:

Känns onödigt att släppa det som DLC samma dag som spelet släpps - om det ändå ska vara gratis. Varför inte bara ha det direkt i spelet?

Kanske för att de vill tjäna pengar?

Medlem

Här är en länk till wiki-artikel om Kungariket Pontus för er som är intresserad
Kungariket Pontus

Medlem
Skrivet av WRRRRRRRRRR:
Skrivet av SprengdPanda:

Känns onödigt att släppa det som DLC samma dag som spelet släpps - om det ändå ska vara gratis. Varför inte bara ha det direkt i spelet?

Kanske för att de vill tjäna pengar?

DLC:n är gratis... kollade du ens på videon?

Medlem
Skrivet av jucke8:

Vafan sysslar dom med? Detta bådar inte alltför gott. Vad mer för dlc's kommer att släppas som egentligen borde vara i spelet från början tro? Och sen att det låter som att dem gör oss världens björntjänst genom att plocka ut något ur spelet och sedan kalla det för en gratis dlc .

Själv ser jag det som något bra. De kunde ju lika väl ta betalt för det som så många andra...

Om det kommer på skiva eller som DLC är väl inte viktigt om det är gratis?

Medlem

det är nu jag vill skrika "IDIOT!!!" rakt upp i ansiktet på den som bestämde det här

Medlem
Skrivet av anon_78917:

Känns onödigt att släppa det som DLC samma dag som spelet släpps - om det ändå ska vara gratis. Varför inte bara ha det direkt i spelet?

Det kan ju ha att göra med att de inte kommer hinna utveckla färdigt faktionen innan skivorna trycks..och därmed lägger in det som DLC istället.

Medlem
Skrivet av Draug:
Skrivet av WRRRRRRRRRR:
Skrivet av SprengdPanda:

Känns onödigt att släppa det som DLC samma dag som spelet släpps - om det ändå ska vara gratis. Varför inte bara ha det direkt i spelet?

Kanske för att de vill tjäna pengar?

DLC:n är gratis... kollade du ens på videon?

lol nej

Medlem

Är ju ganska så självklart varför dom väljer att göra så här.
Troligen så kommer faktionen bara vara gratis om man förbeställer spelet.

Om du sedan plockar upp spelet 30dagar efter så kommer du få punga ut pengar istället.

Sen blir man mer "van" med DLC så man blir mer villig att lägga ut pengar på nästa DLC bara för man fick ett gratis.

Medlem
Skrivet av jucke8:

Vafan sysslar dom med? Detta bådar inte alltför gott. Vad mer för dlc's kommer att släppas som egentligen borde vara i spelet från början tro? Och sen att det låter som att dem gör oss världens björntjänst genom att plocka ut något ur spelet och sedan kalla det för en gratis dlc .

Planer på framtiden i spel ligger alltid minst 1 år innan, är väl inget konstigt? De hinner väl helt enkelt inte göra klart det till launch utan släpper det i en patch day one om de nu hinner.

Medlem

Det är inte annat än att bara ta mina pengar. Kan lika öppna autogiro på dirren och få det överstökat.

Medlem
Skrivet av Draug:

Till alla som undrar varför man släpper DLC första dagen:

När ett spel "goes gold" kommer en period som sträcker sig över ett antal veckor där betatestning och buggstädning pågår. Under den här tiden har bland annat concept artists och många programmerare ingenting att göra (men de får ändå betalt). Det smartaste är att ge dem något att göra som inte kräver en lång betatestning - exempelvis göra nya texturer för en redan fungerande fraktion och byta namn på den...

Är nåt åt det hållet, De är klar med beståndsdelarna i spelet. Pontus hade vart inkluderat hursomhelst, men inte som spelbar nation. Nu har de lagt lite mer jobb på denna i och med detta besked.

Skrivet av Tobblish:

Är ju ganska så självklart varför dom väljer att göra så här.
Troligen så kommer faktionen bara vara gratis om man förbeställer spelet.

Om du sedan plockar upp spelet 30dagar efter så kommer du få punga ut pengar istället.

Sen blir man mer "van" med DLC så man blir mer villig att lägga ut pengar på nästa DLC bara för man fick ett gratis.

Det kommer vara gratis oavsett när man köper spelet, det beskedet har jag fått skriftligen.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Hade de kunnat stoppa det i vanliga hade troligtvis gjort det. Troligtvis har de kommit så långt i utvecklingen att fraktionerna inkluderas på annat sätt än tidigare.

Medlem

Har jag missförståt eller kommer det bara att finnas nio faktions? :s

Medlem

Dom testar väl lite innan det ärdags att ta betalt för nya fraktioner. Sen kan jag inte fatta hur ni orkar spela ett spel som sett likadant ut i snart 15 år!?

Medlem
Skrivet av Draug:

Till alla som undrar varför man släpper DLC första dagen:

När ett spel "goes gold" kommer en period som sträcker sig över ett antal veckor där betatestning och buggstädning pågår. Under den här tiden har bland annat concept artists och många programmerare ingenting att göra (men de får ändå betalt). Det smartaste är att ge dem något att göra som inte kräver en lång betatestning - exempelvis göra nya texturer för en redan fungerande fraktion och byta namn på den...

Intressant för en oinsatt i ämnet. Tack!

Medlem
Skrivet av XxshadowxX:

Har jag missförståt eller kommer det bara att finnas nio faktions? :s

SPELBARA faktioner från dag ett. Sen tillkommer det ett X antal icke-spelbara faktioner.


signatur

"All those moments will be lost in time... like tears in rain. Time... to die." - Roy Batty

Medlem
Skrivet av Jonny:

Dom testar väl lite innan det ärdags att ta betalt för nya fraktioner. Sen kan jag inte fatta hur ni orkar spela ett spel som sett likadant ut i snart 15 år!?

Bästa inlägget i år.

12
Skriv svar