Ny bekantskap från Dragon's Crown – möt alven

Robot
Ny bekantskap från Dragon's Crown – möt alven
Medlem
Ny bekantskap från Dragon's Crown – möt alven

En karaktär som inte har fullständigt absurda proportioner?

Medlem

har hört lite roliga saker om Alven
"de radikala feministerna attackerar henne för att hon visar för mycket hud"

Medlem

Blir fan aldrig trött på hur dom säger spelets namn, får mig alltid att skratta

Medlem
Skrivet av ReeBart:

har hört lite roliga saker om Alven
"de radikala feministerna attackerar henne för att hon visar för mycket hud"

Har hört samma sak.

Dessutom så sa en skribent på Kotaku att Sorceress var ett typexempel på "lolicon", med sina stora bröst.

Medlem

Amazon/Sorceress - Ecchi/Fan service

Elf - Kawaii/Moe

Hursomhelst så finner jag det något löjligt när folk attackerar spel när det gäller sexism, våld etc, istället för att fokusera resurser på att sprida kunskap och förståelse på skillnaden mellan spel, konst, film, litteratur etc och verkligheten.

Det finns en anledning till att den stora majoriteten utav oss inte går och begår brott eller låter spel etc, påverka våra handlingar och det beror inte på att vi inte hittat ett spel som påverkar oss starkt nog, utan på att vi har tillräckligt kunskap och förståelse att se skillnaden mellan verkligheten och dessa medium som förmedlar nöje, sorg, skratt osv, på olika vis.

/rant

Medlem

Vet ingenting om detta spel, kommer inte spela det heller, men jag älskar det redan. Alla feminister blir helt tokiga på alla hemsidor och forum och det ger alltid ett gott skratt.

Medlem

På ett sätt är ju även den här karaktären en sexualiserad version... den står för den hebefiliska aspekten av japansk populärkultur.

Ni vet, skoluniform, knappt urskiljbara bröst... Väldigt oskyldig. Ett typiskt exempel på detta är också att den enda egentliga huden hon visar är på låren.

Det blev bara en gissning jag var tvungen att bjuda på med tanke på de extremt prominenta secondary sexual charasteristics som de andra karaktärerna uppvisade.

och PS - jag säger inte det här för att kritisera. Det är mer som en tanke om konsten. Jag tycker konst ska vara fri, men det är inte relevant vad jag tycker politiskt.

Medlem
Skrivet av cm0s:

Dessutom så sa en skribent på Kotaku att Sorceress var ett typexempel på "lolicon", med sina stora bröst.

Hahahaaa !! jag tjuter av garv !


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av Parzec:
Skrivet av cm0s:

Dessutom så sa en skribent på Kotaku att Sorceress var ett typexempel på "lolicon", med sina stora bröst.

Hahahaaa !! jag tjuter av garv !

Kotaku har koll på sina termer har jag hört

Medlem

ERFU! DURAGUNS KRAUN!

1
Skriv svar