Battlefield Bad Company 2

Medlem
Battlefield Bad Company 2

Då har det äntligen släpps och kan köpas på elgiganten för 499:- och då får man Limited Edition. För er som inte än inhandlat.

Sen så kan vi kanske spela om ni är sugna.

PSN: Cyberz_

Medlem

Spelar gärna lite addar dej på psn

Mitt Psn : Draobs


signatur

PSN: Draobs

Medlem

spelar gärna då jag köpt det, men aldrig på elgiganten

Medlem

Jag måste säga att det här är det bästa onlinespelet jag har kört hittills på PS3! Det är inte riktigt lika bra som BF2 och Cod2 på PC, men det är riktigt kul och intensivt!

Lägg gärna till och bjud in mig om ni vill lira någon gång. Jag lirar mest som ingenjör eller sjukvårdare.

Medlem

Lirar gärna

PSN: Denka90


signatur

Pfc Allen - So how do I look?
Shepherd - Like one of the bad guys.

Medlem

Spelet är jätte bra online men själva grejen att komma in på server är skit. Man kan inte ens joina vänners spel, man måste få en invite.
Sen skulle det varit nån typ av serverbrowser så att man kunde välja vart man ville spela.

Medlem
Skrivet av Cyberz:

Spelet är jätte bra online men själva grejen att komma in på server är skit. Man kan inte ens joina vänners spel, man måste få en invite.
Sen skulle det varit nån typ av serverbrowser så att man kunde välja vart man ville spela.

du skämtar?
för i både betat och demot gick det att gå in i allas spel..

Medlem

Alltså du missförstår mig, man kommer in på alla servar men du kan inte välja vilken du vill in på. Finns ju ingen browser.

Medlem
Skrivet av Cyberz:

Alltså du missförstår mig, man kommer in på alla servar men du kan inte välja vilken du vill in på. Finns ju ingen browser.

om du inte levt med jesus under de senaste året så borde dy veta att de flesta spel nu skaffat sig matchmaking.

Medlem

Men för fan! Jag vet! Jag skriver bara att det är skit....

Medlem
Skrivet av Cyberz:

Men för fan! Jag vet! Jag skriver bara att det är skit....

Nej det är inte skit, det fungerar väldigt bra i gämförelse med vad det gör på PC just nu.

Varför ska man behöva välja server när man i stort sett alltid får en bra server genom systemet som finns i dag?

Kan inte ens påminna mig om att jag sett en server browser på något konsol spel som jag har spelat

Medlem

Om man vill spela med typ samma folk som hänger på en server.
Nej jag tror inte det finns heller, men det vore bra.

skit samma.. så länge det funkar

Medlem

Jag lirar som tusan online nu också.

Adda mig om ni vill (psn:Coredoom).

Räkna med att jag är en slacker som lirar som en tok i ett par timmar sen drar. Orkar inte med headset utan förlitar mig på att min squad gör det den ska (och det gör den inte alltid...).
Engineer och conquest är favoriter för tillfället.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Jag vet att detta kanske inte är rätt tråd, men...
Om någon är besviken över sitt BFBC2 till PC och vill sälja det för en slant till mig, hör av er på PM!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Inaktiv

Kör BFBC2 för fullt varje dag!!!!

Om ni inte addat upp mig så gör det!:

psn: red_eyes_gremlin
Lvl: 17
Har Mic

Kör oftast Hardcore mode.

(why?) Eftersom jag känslan av att tvingas sätta 1 ½ mag i huvet på någon för att han ska dö e lite drygt och förstör bf känslan (imo)

"One shot one kill e lite mera min stil =)"

Edit:

En sak som slog mig efter kvällens spel.
I MAG så sa dom att det skulle va teamwork?
Well vad jag sätt och upplevt så är det 100% mera teamwork i det här spelet.


signatur

/i5 760 quad core @ 3.0ghz/Antec Kuhler H2O 920 CPU cooler
GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX/1x Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Jag vet att detta kanske inte är rätt tråd, men...
Om någon är besviken över sitt BFBC2 till PC och vill sälja det för en slant till mig, hör av er på PM!

PC? Det här är PS3 avdelning...

Medlem

Cyberz: Jag vet? Därför jag skrev att det inte var rätt tråd för min fråga?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Nån som hört något om när dom hade tänkt fixa till affären i spelet?

Edit: Läste precis att affären ska bli tillgänglig under denna vecka.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Vart har de ps3 statsen nånstans? Inte för att man har nått att skryta med...

Tycke de borde göra ett spel läge där de tillåter ps3 vs 360 vore ju fett nice.

Medlem

cyberz - det finns inte ännu :O...

Men jag kommer nog börja med att köra storyn sen är jag redo att lira online då förhoppningsvis servrarna är bra..

PSN - aiek

Medlem

Har lite funderingar över hur vissa saker funkar i bc2.

Kör ofta som engineer och älskar när gruppen håller ihop. Men allt som oftast så hamnar man med ett gäng recon snubbar som håller sig utmed kanterna på kartorna. Att dom sedan ber gruppen att attackera ett specifikt ställe blir ju kanon eftersom dom sitter på tryggt avstånd och mer eller mindre ber mig att ensam röja ner allt motstånd.
För ni kan ju glömma att dom lämnar sitt ställe som dom så tappert hoppat upp på och slagit upp sitt tält.
Har inget emot recons som campar. Men ibland går det till överdrift.
Nu till mina funderingar. Hur ber man sin squad att försvara/attackera ett specifikt ställe?
Sen har det hänt mer än en gång att en icke squad medlem ber mig som engineer att reparera hans fordon. Hur fasen gör han för att säga det till mig?
Han säger det med en ingame röst inte via chatten.
Kan jag be en medic om hjälp genom att säga det till honom på samma sätt som folk ber mig reparera deras fordon?


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

bra fråga, jag undrar precis samma sak. först tänkte jag att spelet gör det automatiskt... känner av vem som är i närhet och så. men vette fan

Medlem

Du kommunicerar med folk genom att trycka på select-knappen!

Om du behöver ammunition, kolla på en Assaultgubbe och tryck på select. Om du ska försvara/attackera en bas, sikta på basen och tryck på select. Om du behöver få lite liv, gör likadant, fst kolla på en medic...

Hoppas det hjälper!

Medlem

Tack för det!


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Medlem
Medlem

Måste bara få avreagera mig lite här. Måste folk vara så horny på att flyga helikopter på ökenbanan?

Idag blev jag och en ur min squad tkad två gånger av samma idiot efter det att vi spawnat på basen. Vi drog bort till helikoptern och blev alltså nerskjutna två gånger av samma snubbe. Senare när helikoptern hade spawnat så gissa vem som for runt som en idiot och sköt för glatta livet, lyckades bla blåsa två av våra egna tanks åt helvete inom 30 sek.

Visst, kan man flyga som en gud så nog fasen regnar poängen in. Men nog fan borde man väl ändå lira för att stödja "gruppen" och inte vara så blind på sin egen poäng?
Tilläggas bör att idioten var rank 21, så han är ju knappast en nybörjare. Om nu ingen annan lirade på det kontot.
Kommer inte ihåg hans nick men nått i stil med [GER]"blablabla"_nån siffra.

Sur som fan blir jag iaf. Folk som tkar ska bara ta och logga ur och dra åt helv......


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Skrivet av Tassel:

Måste bara få avreagera mig lite här. Måste folk vara så horny på att flyga helikopter på ökenbanan?

Idag blev jag och en ur min squad tkad två gånger av samma idiot efter det att vi spawnat på basen. Vi drog bort till helikoptern och blev alltså nerskjutna två gånger av samma snubbe. Senare när helikoptern hade spawnat så gissa vem som for runt som en idiot och sköt för glatta livet, lyckades bla blåsa två av våra egna tanks åt helvete inom 30 sek.

Visst, kan man flyga som en gud så nog fasen regnar poängen in. Men nog fan borde man väl ändå lira för att stödja "gruppen" och inte vara så blind på sin egen poäng?
Tilläggas bör att idioten var rank 21, så han är ju knappast en nybörjare. Om nu ingen annan lirade på det kontot.
Kommer inte ihåg hans nick men nått i stil med [GER]"blablabla"_nån siffra.

Sur som fan blir jag iaf. Folk som tkar ska bara ta och logga ur och dra åt helv......

en sådan match skulle jag lämna direkt, det syns inte på W/L statistiken om man lämnar

Medlem

ahh alla dessa tyskar..

123
Skriv svar