EA omstrukturerar – avskedar personal

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av trasapa:

Riktigt tråkigt för de personer som får gå, tuffa tider väntar dem troligen.
Men istället så kan det här vara det bästa som hänt spelbranschen sen NES. Detta betyder att EA inte har råd att köpa upp konkurrerande studios för att roffa åt sig licenser. Förhoppningsvis så går de sakta mot graven nu.

Det vore väl roligare om EA som en följd utvecklades till ett bättre företag ur konsumentsynpunkt istället?

Jag tror nog att det är för sent för jätten EA att ändra på sig i någon nämnvärd bättre riktning. Ändringen skulle dessutom komma av fel anledning nämligen att de måste bli bättre för att tjäna pengar, inte bli bättre för att deras kunder är värd det.

I min mening är det i EA's läge bättre att bränna ner till grunden och låta en yngre och vettigare bransch växa upp ur askan.

Medlem

X antal kickstarter projekt incoming?

Medlem

Tråkigt för de inblandade men det kanske tyder på någon slags väg till förbättring av EA? Man kan ju alltid hoppas.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem

Visst är det tråkigt när folk förlorar sina jobb men hur många utvecklare och studios har mer eller mindre inte kvävts till döds pga EAs ständiga strävan att sabba allt som skapat glädje?

50% av RTS genren dog ju mer eller mindre när dem bestämde sig att spy sin frätande galla på Westwood, skaparna av hela genren. Tänk om detta hade hänt Blizzard.

Origin System som också mer eller mindre skapde rpg-genren och gjorde Ultima, en av den mest inflytelsefulla spelserien genom tiderna såg EA till att ta ihjäl på mindre än ett par år. Tänk om detta hade hänt Bethesda.

Bullfrog, skaparna av en av dem coolaste och unikaste spelen någonsin (Populous, Syndicate, Hi-Octane, Dungeon Keeper, Theme Hospital...), tog EA självklart också kål på. Tänk om detta hade hänt Rockstar Games.

Och detta är bara några få exempel på studios EA har förstört på ett eller annat sätt. Sen har vi ju även alla dagens utvecklare som DICE, Bioware, Maxis som enbart verkar sjunka allt djupare och djupare ner i det stagnerande stinkande träsk EA har dragit ner dem till.

Näe fy fan alltså! När hela skogen är rutten från rot till topp och infekterad med parasiter försöker man inte rädda den. Då låter man hela skiten brinna ner istället så något nytt kan växa där istället.

Medlem

"...Det är tuffa men viktiga förändringar eftersom vi fokuserar på att leverera fantastiska spel..."

*host*Sim City*host*..... *host host*Mass Effect 3*host*.... *hark*Medal Of Honor*host*SW:TOR*host*.... urk, börjar nog bli förkyld av alla snålvindar som blåser från EA...

Problemet är att EA består av en stor hög ekonomer som hellre gör ett spel som drar in snabba cash än något som består och ger spelglädje. Ett spelföretag där det saknas folk som spelar helt enkelt. De köper upp och lägger ner, och sedan mestadels matar ut uppföljare efter uppföljare. Money talks, bullshit walks som det heter...

Saknar den gamla goda tiden när EA stod för kvalitet... "EA - It's in the game!"... numera är det "EA: It's in the bank!" istället...

Inaktiv

Jag har haft mer nöje att torka min röv efter en hård bajs än de senaste titlarna jag spelat från EA, oavsett studio.

Med det betyger skulle dem tjäna mer på att lägga ner helt och sälja sig själva till Blizzard.

Medlem

1. Sälja mindre för mera
2. Avskeda nu onödig personal
3. Ingen ????
4. Profit!

Hur tror ni om det går bra(säljer) för Blizzard's Hearthstone: Heroes of Warcraft ?

Medlem

Tråkigt att investerarna vill ha ut mer pengar från företaget.
Bra utdelning är inte tillräckligt..

Medlem

Lägg ner både EA och origin

Medlem

Synd om arbetarna, ingen borde behöva bli av med jobbet, synd att cheferna och analytikerna som sätt företaget i den här positionen inte blir sparkade.


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem

Kolla "A tale of two companies" på YouTube. Handlar om EA o BioWare.

Har inte köpt ett EA spel på 20 år tror jag *stolt som en tupp*

Medlem

Sparka cheferna och analytikerna, dom tar ändå bara upp plats, pengar och det är dom alla hatar


signatur

Game long and prosper

12
Skriv svar