Film från flerspelarläget i Grid 2 osar brända däck

Robot
Film från flerspelarläget i Grid 2 osar brända däck

Det här med eco-driving är inget Codemasters trycker hårt på i nya filmen från spelet.

#codemasters, #grid-2


Inaktiv
Film från flerspelarläget i Grid 2 osar brända däck

Grid är kul, men är det bara jag som tycker det är svårt ?


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem

Gillade ettan, det hade med dem viktigaste sakerna, bra fartkänsla och motor ljud. Bara den fokusen inte hamnat i skumundan nu när allt det här intergrerade facebook tramset ska med.

Medlem

ge mig :/
diggade 1:an... detta ser ut o va ngt i samma klass.. man kan ju hoppas ialla fall..


signatur

//Peace out

Medlem

Förbokade faktist detta... jag brukar inte förboka, men Grid var sjukt bra.. och jag saknar ett bra bilspel så detta var änna givet.

@Pålis det är lite meningen, det är en hybrid mellan arkad och simluation (från deras tidiga spel som Toca serien) Där man kan ställa på massa hjälpmedel för arkadkännslan eller stänga av för mer simulation. Och att spelet är svårt är en fördel i dagens "vi håller dig i handen och leder dig på vägen" spel som släpps

Medlem

Älskar ettan, en av bästa bilspelen nånsin gjord. Hoppas 2:an håller måttet, det får inte bli som F1 2012. Men har som Kerrai sade, förbokat spelet, så jag lär nog köpa det även om det inte får höga betyg.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Hopps filmen var bra, har platta och kommer bara tii pegy 13


signatur

Det var detta...

Medlem

Jag har gått i tankarna att köpa ratt & pedal alltför länge nu. Om spelet får bra betyg slår jag till på hela faderullan.

EDIT: Vänta nu. Har de tagit bort helmet-cam i tvåan? Varför?
EDIT2: Jag tror jag har blandat ihop Grid med Shift 2.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av stormense:

Hopps filmen var bra, har platta och kommer bara tii pegy 13

Irriterande som fan det där, på feber.se funkar det men inte här...


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Jag har gått i tankarna att köpa ratt & pedal alltför länge nu. Om spelet får bra betyg slår jag till på hela faderullan.

EDIT: Vänta nu. Har de tagit bort helmet-cam i tvåan? Varför?

Varför tror du det? OM det stämmer blir jag lite besviken, för jag kör alltid i cockpit/helmet view.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem
Skrivet av HaZe303:
Skrivet av Puscifer:

Jag har gått i tankarna att köpa ratt & pedal alltför länge nu. Om spelet får bra betyg slår jag till på hela faderullan.

EDIT: Vänta nu. Har de tagit bort helmet-cam i tvåan? Varför?

Varför tror du det? OM det stämmer blir jag lite besviken, för jag kör alltid i cockpit/helmet view.

Nej, jag körde igång Grid för att se om helmet cam ens fanns i spelet, och jag verkar inte kunna hitta den. Jag har förmodligen fått för mig det från Shift 2. (Helmet cam - ej att förväxlas med cockpit cam)


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Nej detta blir inget köp för mig. Har sett fram emot detta, men de senaste filmer får mig illamående.
Häver in bilarna i kurvorna och kör in i motståndare utan att något händer. I vanliga fall skulle en eller båda få sladd.

För mycket arkad för min smak. Jag hade visserligen någorlunda förståelse för att det inte skulle bli en renodlad sim men de skulle gärna få visa hur bilarna uppför sig med alla hjälpmedel avstängda.

Om jag inte minns helt tokigt hade de väl varit pedantiska när det kommer till hur bilarna skulle se ut, uppföra sig osv under utvecklingen? Har för mig att FZ hade en artikel om det.
Då undrar man lite till vilken nytta om man ändå kan köra som de gör i filmerna.
Vill tillägga att jag inte syftar på endast denna film.

Men jag hoppas på att få se lite gameplay utan massa hjälpmedel aktiverade. Verkar det okej då kanske man kryper till korset och köper ändå.


signatur

- Wiiga -

Medlem

Bara jag som märkte den väldigt udda failen när dem visade "youtube" 10000 likes och 20000 dislikes

Medlem

Helt övertygad om att de kommer lägga in stöd för massor av olika rattar osv. Att säga att det ÄR ett skräp/arkadspel innan det ens släppts är ju lite väl hårt enligt min åsikt.
Visst det kommer absolut inte att vara någon simulator, men jag tror det kan bli jäkligt skoj ändå fast jag mest spelar GTR2 och liknande spel. Sen angående first-person vyn spelar det mindre roll då jag oftast kör med huv-vyn.
Alltid skoj med en halvtimmes rolig racing utan att man behöver vara 100% fokuserad


signatur

Nothing is power without Control

Medlem

Första GRID är fortfarande riktigt kul, men det var back in the days före DLCs. I stay suspicious.


signatur

I am a Psychonaut, a sailor of the soul.

Inaktiv

Det var görkul att köra destruction derby i Grid,

synd att det finns så få destruction derby spel,
så gott som alla bilspel får ju dlc men aldrig nån som får en kul DD tävling.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

1
Skriv svar