Förändringarnas E3-vindar blåser

Robot
Förändringarnas E3-vindar blåser

E3 förändras och har inte samma betydelse som tidigare. Arnroth minns svunna mässor och ser trots allt fram emot årets – med skräckblandad förtjusning.

#nintendo, #microsoft, #sony, #ea, #ubisoft, #activision, #watch-dogs, #dice, #battlefield-3, #far-cry-3, #dj-hero


Inaktiv
Förändringarnas E3-vindar blåser

Problemet är att dessa mässor blir ointressanta och tråkiga när man redan vet allt. Det släpps bilder, trailers, kommer nyheter och annat skit innan själva mässorna.

Folk vet redan vad som ska komma. Det blir inga nyheter direkt.
Sedan har spelen ckså blivit mera p12 på sistone. Vart är känslan? Vart är SP? Vart är LAN funktionen? Bort med DRM, onlinekrav och DLC.

Edit: Bort med mikrotransaktioner....

Inaktiv
Skrivet av showerguy:

Problemet är att dessa mässor blir ointressanta och tråkiga när man redan vet allt. Det släpps bilder, trailers, kommer nyheter och annat skit innan själva mässorna.

Folk vet redan vad som ska komma. Det blir inga nyheter direkt.
Sedan har spelen ckså blivit mera p12 på sistone. Vart är känslan? Vart är SP? Vart är LAN funktionen? Bort med DRM, onlinekrav och DLC.

Yup, jag tycker folk börjar bli mer medvetna om dessa sakerna. Och det är jag glad för, det sätter press på utgivarna så de inte gör samma misstag som EA.

Medlem

Rolig krönika, skrattade högt flera gånger


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Tycker Destiny var tidigare en väldigt mystisk titel och det var så spännande att få höra vad det hela var för något. Jag hade igentligen hoppats på att Bungie skulle hålla uppe hypen genom att inte säga något. Kanske visa någon mystisk trailer på E3. Men icke sa Nicke. Nu vet man mer eller mindre det mesta om Destinys grunder. Och titeln är helt enkelt inte lika intressant längre.


signatur

Everybody needs help.

Skrivet av Apministern:

Tycker Destiny var tidigare en väldigt mystisk titel och det var så spännande att få höra vad det hela var för något. Jag hade igentligen hoppats på att Bungie skulle hålla uppe hypen genom att inte säga något. Kanske visa någon mystisk trailer på E3. Men icke sa Nicke. Nu vet man mer eller mindre det mesta om Destinys grunder. Och titeln är helt enkelt inte lika intressant längre.

Jag håller med. En svävande golfboll, futuristiskt tema, mmo-liknande, nah...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

E3 låter ej så lockande.

Men både Sony och Microsoft lär spara en del stora grejer till E3. Det är nog då vi får veta ett exakt datum för konsolerna. Jag räknar även med att ett par ytterligare spel visas, förutom de som redan presenterats (och ev. presenteras 21 maj).

Sen lär väl EA, Activision och Ubisoft bjuda på ett och annat av intresse också.

Och så får vi nog äntligen se Halflife 3.

(fast nu skojade jag)

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Apministern:

Tycker Destiny var tidigare en väldigt mystisk titel och det var så spännande att få höra vad det hela var för något. Jag hade igentligen hoppats på att Bungie skulle hålla uppe hypen genom att inte säga något. Kanske visa någon mystisk trailer på E3. Men icke sa Nicke. Nu vet man mer eller mindre det mesta om Destinys grunder. Och titeln är helt enkelt inte lika intressant längre.

Jag håller med. En svävande golfboll, futuristiskt tema, mmo-liknande, nah...

Ett Halo-liknande spel ?
yesbox

Medlem

Nice, är det ingen som ser fram emot oculus rift? Det är ju framtiden


signatur

www.bearystyle.com - Battlefield 3 nyheter och media.

Skrivet av bearystyle:

Nice, är det ingen som ser fram emot oculus rift? Det är ju framtiden

Jo, lite nyfiken är man.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av bearystyle:

Nice, är det ingen som ser fram emot oculus rift? Det är ju framtiden

Jag fick faktiskt nöjet att prova på occulus rift igår, det är en enormt häftig upplevelse men de har arbete att göra innan den kan släppas, upplösningen är i nuläget för låg i mitt tycke.

Medlem
Citat:

När jag har korkade frågor brukar det alltid finnas ypperligt pålästa och kunniga svenska journalister att fråga. Men inte ens de visste.

Låter som helt fel folk blivit inbjuden till e3 då, för det var inte precis svårt att förstå att det var en ny konsol med en ny kontroll.


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Medlem

För en gångs skull skriver Arnroth en vettig och intressant artikel. Tummen upp!

Inaktiv

Med risk för att låta spydig så är det skönt att se något mindre politiskt laddat från Arnroth.

Jag tror för övrigt han har helt rätt i sin slutgiltiga analys - jag tror inte heller att AAA-spel kommer försvinna (marknaden finns definitivt, oavsett vad ett fåtal tycker/hoppas) lika lite som de stora förlagen.

Dock så tror jag att E3 kommer minska i betydelse, alternativt bli en mer "demokratisk" tillställning med lägre profil, fler indiespel och mindre Hollywood-wannabe. Det vore faktiskt rätt skönt för samtliga parter tror jag.

Medlem

Fortsätter "släppa uppföljare som suger pungus maximus bara för att tjäna stålar"-trenden så kommer nog E3 bli mindre och mindre skojjigt att gå på också. Eller så ändras fokus bara till mer åt indie-hållet, där man faktiskt måste leverera BRA spel och inte förlita sig på att folk (som jag) är dumma nog att köpa ett spel bara för att de innan i samma serie varit skitbra.

Medlem

Nintendo har fattat. Vi vill inte ha långa presentationer där 80-90% av presentationen är massa siffror och försäljningssnack. Vi vill se spelen. Det gör Nintendo redan med sitt Nintendo Direct.
Jag tror MS och Sony kommer göra ngt liknande i framtiden. Månatliga filmklipp där de visar upp vad som är på gång istället.

Medlem

Det finns faktiskt fler än bara Ubi, EA och Activision. Ingen nämner Warner Bros Games! Thomas och alla andra som ska dit, kom förbi vårt bås och hälsa på mig

Saken med E3 är väl helt enkelt att man där måste dela uppmärksamheten med allt annat som händer. Man får mer slagkraft när folk inte redan sitter halvt borta med drömmande blick över nånting annat. Ganska naturligt att företag hellre har egna event innan E3. Just konsoltillverkarna "blockar" ju dessutom alla utvecklare att berätta allt om sina spel... Om konsolerna de görs till inte ens är tillkännagivna. Just konsolerna är information som dessutom lätt slipper ut när stora marknadsmaskiner drar igång, vilket är en risk. Alla vill hellre än att ta den risken, kunna kontrollera sina budskap, visa saker från sin bästa sida direkt och bygga upp hype. Inget opolerat får slippa ut som får konsumenterna att tvivla etc. Ni ser ju själva vilken shitstorm rykten kan göra angående "always on" och hårdvaruspec etc. Inte så konstigt med egna pressvisningar även om jag är den första att tycka att det är synd att E3 urvattnas lite!

Medlem

Jag gillar gamescon mer.

1
Skriv svar