Fortsatta problem för Simcity

Robot
Medlem
Fortsatta problem för Simcity

jaja! fixar man ett par buggar så lägger man till nya att man inte är förvånad

Medlem

Bra färdig release med andra ord...

FAIL

Medlem

Ännu ett hål i den sjunkande skutan EA.

Medlem

Får en känsla av att Fz gillar att meddela dessa sorters nyheter. Jag gillar dem iallafall. Får mig att känna mig bättre av att jag inte köpte spelet.

(Även om det är ganska självklart att om man patchar något så kan det dyka upp nya buggar.)

Medlem

Vilket katastrofspel, tur man inte slängde pengarna i sjön.


signatur

i7 920 2.66ghz @3.8ghz, Gigabyte GTX 680 2GB OC SLI, 12GB DDR3 1600mhzmem, Samsung 830 256GB,GA-EX58-UD4P motherboard, 3x24 Asus Vw246"

Medlem

Kittlades i fingrarna varje dag medan vännerna lirade SimCity..

Sjukt glad att jag aldrig köpte spelet.

Blir ett eventuellt köp om 1-1,5 år då buggar och större städer har tillkommit, samt en förhoppningsvis offlinemode.

Medlem

Köpte spelet och spelade en ~100 timmar. Det fanns en hel del problem, men de flesta kunde man lära sig att bygga runt. Dock alltid surt när saker och ting inte fungerar som de bör.

Medlem

När de patchar så att man kan bygga större städer köper jag detta spel, och det får inte vara DLC.

Medlem

Spelet heter bara Sim City...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv
Skrivet av Ztreek:

Kittlades i fingrarna varje dag medan vännerna lirade SimCity..

Sjukt glad att jag aldrig köpte spelet.

Blir ett eventuellt köp om 1-1,5 år då buggar och större städer har tillkommit, samt en förhoppningsvis offlinemode.

Själv väntar jag tills man kan bygga städer och inte små byar. Men antar att jag kommer bli tvungen att pumpa ut pengar på 2-3 DLC innan man kan bygga stort och innan spelet fungerar.

Blir att vänta 2 år när det är Steam rea på allt.

Medlem

Vänta på Sim City 5 i stället...

Edit: Eller, gör inte det, finns inget som pekar på att det blir bättre.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Ztreek:

Kittlades i fingrarna varje dag medan vännerna lirade SimCity..

Sjukt glad att jag aldrig köpte spelet.

Blir ett eventuellt köp om 1-1,5 år då buggar och större städer har tillkommit, samt en förhoppningsvis offlinemode.

Själv väntar jag tills man kan bygga städer och inte små byar. Men antar att jag kommer bli tvungen att pumpa ut pengar på 2-3 DLC innan man kan bygga stort och innan spelet fungerar.

Blir att vänta 2 år när det är Steam rea på allt.

Tyvärr tror jag det kanske är så det blir om man ska ha ett "complete edition" välfungerande och komplett Sim City.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Inaktiv
Skrivet av Paddington:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Ztreek:

Kittlades i fingrarna varje dag medan vännerna lirade SimCity..

Sjukt glad att jag aldrig köpte spelet.

Blir ett eventuellt köp om 1-1,5 år då buggar och större städer har tillkommit, samt en förhoppningsvis offlinemode.

Själv väntar jag tills man kan bygga städer och inte små byar. Men antar att jag kommer bli tvungen att pumpa ut pengar på 2-3 DLC innan man kan bygga stort och innan spelet fungerar.

Blir att vänta 2 år när det är Steam rea på allt.

Tyvärr tror jag det kanske är så det blir om man ska ha ett "complete edition" välfungerande och komplett Sim City.

Jo precis.. man släpper det i en GoTY utgåva för fullpris där allt DLC osv ingår.

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Paddington:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Ztreek:

Kittlades i fingrarna varje dag medan vännerna lirade SimCity..

Sjukt glad att jag aldrig köpte spelet.

Blir ett eventuellt köp om 1-1,5 år då buggar och större städer har tillkommit, samt en förhoppningsvis offlinemode.

Själv väntar jag tills man kan bygga städer och inte små byar. Men antar att jag kommer bli tvungen att pumpa ut pengar på 2-3 DLC innan man kan bygga stort och innan spelet fungerar.

Blir att vänta 2 år när det är Steam rea på allt.

Tyvärr tror jag det kanske är så det blir om man ska ha ett "complete edition" välfungerande och komplett Sim City.

Jo precis.. man släpper det i en GoTY utgåva för fullpris där allt DLC osv ingår.

Tänker mest på att det är Origin only, så steamrea hade inte funkat.

Bugg och bugg, det verkar som om spelet speglar verkligheten på ett bra sätt. Det mesta funkar bra ett tag, sedan blir det problem. Det är upp till oss att finna lösningar.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Vart är alla fanboysen som har i uppdrag att skydda EA med sitt liv? Har dom äntligen lärt sig att alla spel som EA utvecklar är halvdana bugg infekterat skit spel?

Skrivet av Stilfullast:

Får en känsla av att Fz gillar att meddela dessa sorters nyheter. Jag gillar dem iallafall. Får mig att känna mig bättre av att jag inte köpte spelet.

(Även om det är ganska självklart att om man patchar något så kan det dyka upp nya buggar.)

Det är en förbättring av FZ i detta fallet. Kanske allt gnäll på dom att ta med det negativa har äntligen snappats upp.


signatur

Idono. That's me!

Inaktiv
Skrivet av walter_iego:

Bugg och bugg, det verkar som om spelet speglar verkligheten på ett bra sätt. Det mesta funkar bra ett tag, sedan blir det problem. Det är upp till oss att finna lösningar.

Också en fin omskrivning för en trasig produkt som man släppte alldeles för tidigt. Eller tar du, precis som jag, första bästa jobb som finns på morgonen och på vägen hem så tar jag ett random hem, med random fru o random barn? Spännande sätt att leva på ändå.

Inaktiv

Undra hur många betatestare EA hade till det här spelet och hur dessa tillsammans kom fram till att spelet var redo att släppas...

Medlem

Säg ett spel som inte har buggar i början av en release ?

Skrivet av Aresz:
Skrivet av walter_iego:

Bugg och bugg, det verkar som om spelet speglar verkligheten på ett bra sätt. Det mesta funkar bra ett tag, sedan blir det problem. Det är upp till oss att finna lösningar.

Också en fin omskrivning för en trasig produkt som man släppte alldeles för tidigt. Eller tar du, precis som jag, första bästa jobb som finns på morgonen och på vägen hem så tar jag ett random hem, med random fru o random barn? Spännande sätt att leva på ändå.

Bra idé


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

fasen vad syd, såg fram imot detta men jekla EA!


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Jäkla EA, fuckar upp ett så här efterlängtat spel.

Jag installerar hellre Sim City 4, visst så verkar det här spelet roligt som fan när det fungerar och om man inte störs av dom för små ytorna


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Idono:

Vart är alla fanboysen som har i uppdrag att skydda EA med sitt liv? Har dom äntligen lärt sig att alla spel som EA utvecklar är halvdana bugg infekterat skit spel?

Förutom då att det inte är EA som utvecklat Simcity utan Maxis. Vad tror ärligt talat att maxis fuckat upp Simcity alldels själva utan hjälp av EA.

Medlem

Men frågan är ju hur dom tänker fixa den värsta buggen ? nämligen visionen om att göra sim city till ett mmo

Sen måste Glasbox Engine tillbaka till ritbordet då den i nuläget begränsar stadsytan alldeles för mycket och agent systemet för att simulera varje enkild sim väger IMO inte upp, inte ens om det hade funkat.

Sim City (2013) visar på att Maxis totalt tappat förmågan att lyssna på sina kunder.
Sen kan man ju tycka att Monte Cristo's misslyckade mmo satsning för Cities XL borde fått någon på Maxis/EA att tänka sig för innan man lanserade sin "Allways connected vision".


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

Medlem

jävla skit företag det där EA

Medlem

Man såg verkligen fram mot detta spel men jag höll inne ett tag för att se hur det gick med lanseringen, för det är ju EA som håller i detta så, och det var ju tur det.
Håller med Tom's Hardware's Community Manager, Joe Pishgar som rantar om det här.

http://www.tomshardware.com/reviews/simcity-problems-patch,34...


signatur

Never trust a computer you can't throw out a window

Inaktiv

...lire nyfiken på spelet var jag ändå, kollade EA Origin - 599kr för en standard release på ett till synes fullständigt trasigt spel.

Bra där...

Medlem

Ännu ett spel som släpptes för tidigt. Kan inte publishers förstå att vissa spel måste testas enormt mycket för att kunna hitta alla buggar. Sim City (2013) må ha många problem men dem kunde i alla fall släppt ett spel som inte hade så stora gameplay buggar.

Medlem

Ifall nånting dåligt händer EA hoppas jag att inte Bioware påverkas negativt på nått sätt iaf, jag tillhör en tydligen nästan utrotad art som fortfarande tycker om deras spel

123
Skriv svar