22 Cans får förstärkning från Ubisoft

Robot
Inaktiv
22 Cans får förstärkning från Ubisoft

Läste försäkring först.

Något som skulle ha varit kul är en simulator, likt Silent Hunter fast med piratskepp. Den delen i AC3 när man var ute på havet var riktigt härligt. Fin känsla med vågorna och havsljudet. Var nästan det enda jag gillade med spelet.

Inaktiv

Populus måste ju varit bland det roligare back in the day Ser fram emot Project Godus

Skribent

Populous i all ära, och Godus blir säkert bra, men jag är ändå lite besviken på hela det här arrangemanget. När Molyneux startade 22 Cans trodde jag att han ville bort från uppföljarträsket och göra nya grejer – inte göra crowdfundade uppföljare till sina gamla spel.

Får väl hoppas på ett nytt spel (inte experiment som Curiosity) när Godus väl är färdigställt. *mummel*


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Dom får alltså inte förstärkning av ubisoft, utan av en som tidigare arbetat på ubisoft? Bör väl vara en ganska viktig skillnad. Ang rubriken.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Måste hålla med Preed här. Det är väldigt förvirrande rubrik på denna nyhet då det egentligen bara var en person som arbetat på Ubisoft tidigare som är med i detta projektet.

Hade det verkligen varit så att 22 cans anslutit sig till Ubisoft eller liknande skulle jag kalla de en skandal då det är ett kickstarter projekt, just för att de inte skulle vara något jädra inflytande från t.ex. EA/Ubisoft/Activision.

Medlem

Jag brukar inte reagera på rubrikerna här på fz, men denna gång tycker även jag att denna är tillräckligt missledande för att klagonerverna ska börja pirra.

Medlem
Skrivet av Mattias Frost:

Populous i all ära, och Godus blir säkert bra, men jag är ändå lite besviken på hela det här arrangemanget. När Molyneux startade 22 Cans trodde jag att han ville bort från uppföljarträsket och göra nya grejer – inte göra crowdfundade uppföljare till sina gamla spel.

Får väl hoppas på ett nytt spel (inte experiment som Curiosity) när Godus väl är färdigställt. *mummel*

Jag vet. Peter Molyneux gör en av sina fantastiska överdrifter och hypar upp allt och sen exakt samma sak som alla andra.

Sa han inte nån gång också att dom bara skulle göra ett riktigt stort spel på 22 Cans?
(Jo: http://www.joystiq.com/2012/10/01/22-cans-will-make-one-game-...

Men dom kommer göra 22 experiment som leder till detta. (Där Curiostiy är ett, men Godus inte är en av dem)

Så dom kommer göra endast ETT spel, men kanske ett par andra och några mini spel och sen är ju kickstarter coolt så ett par sånna. Men bara ETT spel!

1
Skriv svar