Säljare på Game Norrköping........

Medlem
Säljare på Game Norrköping........

Vill inte dra igång något flamewar här men jag bara måste berätta vad en säljare på Game i Norrköping stod och yrade om idag.

Han stod med en kund som velade mellan ett köp av ps3 och 360. Kunden verkade inte kunna allt för mycket om sakerna så säljaren var mycket hjälpsam.
Sen trampade han i klaveret ett antal gånger.

Han förklarade att man kunde spela online mot polarna, och då var te.x sportspel väldigt roligt. Och köpte man då en 360 fick man snällt betala för att spela online, medan det var gratis på ps3.
Sen drar han till med att om man väljer att spela online med ps3 så får man räkna med att bli avbruten VAR 5:E MINUT, pga tjänsten är så pass dålig. Så är det alltid för alla sa säljaren. Sen sa han att därför är 360 överlägsen när det kommer till att just spela online.
Kunden ser konfunderad ut och slänger ur sig en fråga om piratspel. Även här är säljaren smidig.
Han säger sig självt aldrig vilja chippa sin konsol pga risk för att bannas av Microsoft och att han hellre äger dom spel han spelar. Samt att all garanti försvinner vid chippning. Sen drar han fram den stora kalkonen och vräker ur sig:
-Men vill du chippa så gör det efter att garantin gått ut. Då kan du köra brända spel gratis på den och sen kanske köpa en ny maskin och lira lagliga online spel på.

Hur jäfla korkad får man bli som säljare?
Han var ensam i butiken och jag förmodar att han inte var butikschef. Hade jag som butikschef hört detta hade jag genast visat tomten vart utgången är och sagt åt honom att han behöver inte komma till jobbet igen.

Men men, han var ju hjälpsam och trevlig iaf.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Tss, expediterna på Game i Norrköping har aldrig varit bra enligt mig. Det är en av anledningarna till att jag aldrig handlar där.

Jag har förresten lirat BC2 online i flera timmar i sträck, betyder det att det är fel på min PS3? ^^

Medlem

Hehe. Min grabb har suttit flera timmar på sin ps3 med BC2 online också. Jag borde ha hört om han blev dissad hela tiden.

EN liten o.t fråga om BC2 online. Han tycker man lvlar så grymt sakta. Han får runt 300 poäng per runda i squaddm. Han han dock inte vunnit något med sitt lag. Blir lite fundersam när det finns folk som är rank 11 och spelet kom nyss.
Gör han något fel?


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Det tar längre tid att gå upp i rank än i exempelvis Bad Company 1 och Call of duty-spelen. Det bästa sättet att "power-ranka" är nog att vara medic och följa med sin grupp och läka och återuppliva dem.

Själv lirar jag mest Conquest och där behövs det många ingenjörer så det är det jag har spelat mest som hittills!

EDIT: Kollade på din profil och såg att du är en Blackabo, själv är man Finspångare

Medlem

Hehe världen är liten.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Kan väl flika in med att minst en säljare på Game i Örebro är extremt otrevlig och ohjälpsam. Vet inte om han jobbar kvar, har inte varit i butiken på väldigt länge.

Medlem

Spelar ofta online på min PS3 och har aldrig stött på något problem.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

1
Skriv svar