Söndags-Skivan #6

Medlem
Söndags-Skivan #6

Lite sent inlägg idag men så kommer det nog vara ett tag framöver tyvärr, anyways, idag blir det ett band som är svårt att placera i en genre. Många lägger dom i "Rock"-facket, men själv tycker jag att rock är en så lös term nuförtiden.

Veckans Skiva:

Innuendo (Queen - 1991)

- Mitt favoritalbum av Queen, fylld med atmosfäriska låtar och även det sista albumet som släpptes när den fantastiska sångaren Freddie Mercury var vid liv, en man som togs från oss på tok för tidigt...
Kanske är lite tråkigt att jag drar ner stämningen med det nämnandet, men jag finner att många låtar är fylld med ganska tragiska och deprimerande undertoner, förmodligen därför Freddie visste att hans tid snart var förbi...

Detta finner man särskilt i sista låten "The Show Must Go On" då han sjunger "Inside my heart is breaking,
My make-up may be flaking,
But my smile, still, stays on!"
Som då menar att han håller en god min utåt trots att han innerst inne var totalt förkrossad.

Även fast jag älskar texten och meningen med den låten så går nog favoritpokalen till låten "Innuendo" just för hur weird och surrealistisk den är, särskilt allt från 2:40 och framåt.

För er som bara har hört det mesta "mainstream" med Queen kan jag tipsa er att ge denna skiva en chans... Och för er som aldrig hört Queen: Vad är det för fel på er?

Bästa: Innuendo
Sämsta: These Are The Days Of Our Lives

Tre låtar att lyssna på:

#blogg

Söndags-Skivan #6

En underbar platta som blev en riktig krona i deras gedigna katalog. Jag tycker "These are the days..." - är bra, det gav Freddy en möjlighet att vara så där personlig och intim i sin konst som han var bra på.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

En underbar platta som blev en riktig krona i deras gedigna katalog. Jag tycker "These are the days..." - är bra, det gav Freddy en möjlighet att vara så där personlig och intim i sin konst som han var bra på.

Jag sa aldrig låten var dåligt, jag gillade den bara minst

Medlem

Innuendo är en fantastisk låt för en gammal proggälskare som mig själv.

1
Skriv svar