Fem kilometer

Redaktör
Ponny
Fem kilometer

Först skryt: I helgen sprang jag fem kilometer utan att stanna en enda gång. Episkt. Det var inte ens särskilt jobbigt. Sedan konstaterande: "Jag kommer kunna springa mitt första lopp på två år och har verkligen chansen att ta mig i mål. Herregud!" Till sist handling: Bokade tågbiljetter till Göteborgsvarvet om tre veckor. Om, eh, tre veckor?

Tjugoen kilometer är ju inte detsamma som fem kilometer. Det ska jag ha helt klart för mig. Men skräckslagenheten har bytts ut mot skräckblandad förtjusning. Och den känslan gillar jag.

Det här blir bra.

[ia=775095; large]
Japp, som vanligt sprang jag ifrån zombier. Vad annars?

#blogg


signatur

En Bamseponny av folket

Fem kilometer

Jag tror inte riktigt på löpning som en bra motionsmetod, detta för att man belastar knäna väldigt mycket och kan slita ut leder. Varför inte promenera istället, betydligt skonsammare på kroppen och så blir du inte så där astrött som jag säkert tror du blir efter löpning


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Märkte att Zombies, Run! 2 var på rea så jag passade på att köpa det.

Redaktör
Ponny
Skrivet av walter_iego:

Jag tror inte riktigt på löpning som en bra motionsmetod, detta för att man belastar knäna väldigt mycket och kan slita ut leder. Varför inte promenera istället, betydligt skonsammare på kroppen och så blir du inte så där astrött som jag säkert tror du blir efter löpning

Men endorfinkickarna! Oh my. Dom är ju helt saliga. Borde ta mig tusan säljas på burk.

Sedan har jag (PEPPAR, PEPPAR) aldrig varit skadad i hela mitt liv. Ont har jag haft ibland, men har aldrig haft någon riktig skada. Och då har jag ändå idkat löpning mer eller mindre i tio år. Kanske handlar det om bra gener i mitt fall?

Löpning är nog att antingen älska eller hata.


signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör
Ponny
Skrivet av fanboyen:

Märkte att Zombies, Run! 2 var på rea så jag passade på att köpa det.

Yay! Då får du ju hela första säsongen också. Bra grejer! 5K-träningsprogrammet finns ju separat också.

En dålig sak med första säsongen är att den inte räckte så värst mycket längre än en månad. Men nu kommer det ju innehåll som ska räcka en bra bit.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Blev ganska besviken när jag uppdaterade Zombies Run!, Alla gamla framsteg var borta och en massa begränsningar i appen. Hade ju låst upp extra sidouppdrag och de bara försvann
Men har läst på deras blogg att allt ska fixas till så .. får väl hålla ut lite. Har sista uppdraget kvar på första säsongen så måste ju va lite tacksam att säsong två kommit.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Jag tror inte riktigt på löpning som en bra motionsmetod, detta för att man belastar knäna väldigt mycket och kan slita ut leder. Varför inte promenera istället, betydligt skonsammare på kroppen och så blir du inte så där astrött som jag säkert tror du blir efter löpning

Simning is the shit!

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Jag tror inte riktigt på löpning som en bra motionsmetod, detta för att man belastar knäna väldigt mycket och kan slita ut leder. Varför inte promenera istället, betydligt skonsammare på kroppen och så blir du inte så där astrött som jag säkert tror du blir efter löpning

Löpning är ändå bra som träningsmetod tycker jag, det gäller bara att veta vad man håller på med. Har man däremot problem med knäna så rekommenderar jag cykling, grymt bra träning och skonsamt för knäna.

Ska man springa behöver man riktiga skor, gå till en sportbutik och be dem hjälpa dig välja. Gärna en butik som kan ta kolla upp ditt steg. Sedan ska du helst inte springa på asfalt alls, speciellt inte på vägen.

Skrivet av fanboyen:
Skrivet av walter_iego:

Jag tror inte riktigt på löpning som en bra motionsmetod, detta för att man belastar knäna väldigt mycket och kan slita ut leder. Varför inte promenera istället, betydligt skonsammare på kroppen och så blir du inte så där astrött som jag säkert tror du blir efter löpning

Simning is the shit!

...och "soff-surfing"


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:
Skrivet av walter_iego:

Jag tror inte riktigt på löpning som en bra motionsmetod, detta för att man belastar knäna väldigt mycket och kan slita ut leder. Varför inte promenera istället, betydligt skonsammare på kroppen och så blir du inte så där astrött som jag säkert tror du blir efter löpning

Men endorfinkickarna! Oh my. Dom är ju helt saliga. Borde ta mig tusan säljas på burk.

Sedan har jag (PEPPAR, PEPPAR) aldrig varit skadad i hela mitt liv. Ont har jag haft ibland, men har aldrig haft någon riktig skada. Och då har jag ändå idkat löpning mer eller mindre i tio år. Kanske handlar det om bra gener i mitt fall?

Löpning är nog att antingen älska eller hata.

Förbannad kronisk hälsmärta som gör det omöjligt men nu när våren kommer känner man att man vill ut och springa dock är det inte värt 2-3 dagar med smärta som gör att man inte kan gå

Medlem

Jag saknar löpningen, men känner att jag i nuläget väger lite för mycket för mina knän hehe. Har dessutom ett på tok för stort driv som sitter kvar i huvudet sen lumpen. Det drivet är tyvärr inte helt medvetet om att jag väger betydligt mer numera.

Först en massa rejäla promenader för att gå ner lite i vikt, sen kommer löpningen!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Skribent

Enda gången jag springer är om jag är sen ut till glassbilen.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Åh, det är verkligen mäktigt när man klarar det för första gången. Jag minns hur jävla nöjd jag var när jag för första gången klarade tre minuter utan att stanna, liksom, och sen helt plötsligt är man uppe och klarar trekvart utan problem.

Jättegrattis! Lycka till med loppet också. Du får bjussa på lite segerbilder då.

Medlem

Kunde jogga kortare rundor för ett par år sedan som sedan blev till längre promenader som numera blir enstaka halvlånga promenader när lederna och kroppen tillåter det, kul med artrit

1
Skriv svar