IllumiRoom förändrar ditt vardagsrum – till Xbox 720?

Robot
IllumiRoom förändrar ditt vardagsrum – till Xbox 720?

Microsofts teknologi ska göra ditt rum till en spelvärld. Allt pekar på att IllumiRoom släpps till nästa Xbox.

#microsoft


Medlem
IllumiRoom förändrar ditt vardagsrum – till Xbox 720?

Intressant.

Medlem

Undra hur dom kommer integrera detta med Kinectet? Känns som det finns lite svårigheter där.


signatur

Submission is for the weak

Medlem

Helt plötsligt så blev "720" mycket intressantare. Hoppas dom visar mer om detta på eventet i maj!

/ LordDaimos

Medlem

Heh, med kinect skulle man ta bort soffbordet. Nu ska man ställa tillbaka soffbordet för att sätta dit projektorn.
Undrar hur det blir om man ska kombinera

Dock ser det riktigt intressant ut! Gillar idén.

Medlem

Intressant idé men personligen brottas jag med det faktum att jag vill få ner mängden ljus som tv:n faktiskt ger ifrån sig och det här är ju helt åt motsatt håll.

Många sådana här innovationer utgår från att det enda man har i hemmet är deras grunka och inget annat. Lite som med kinect, wii etc. att man inte kan ha något soffbord...

Orsaken till strulet med ljuset för min del är att min dotter vill sova med öppen dörr och enda vettiga stället att ha tv:n på reflekterar in en massa ljus in i hennes sovrum.

Medlem

Ja men sånt här gillar jag! Att sitta i soffan med en handkontroll och bara fokusera på skärmen leva in i spelet. Det är imo det som kinect sabbar. Spel ska upplevas med ögonen och inte med kroppen. Det kan barn syssla med för dom har ju den energin till det

Medlem

Detta verkar ju bra om man inte har mycket saker i sitt tv rum sen vet man ju inte om detta kommer vara störande eller inte när man spelar.

Medlem

Ser häftigt ut

Skrivet av SPartanen:

Heh, med kinect skulle man ta bort soffbordet. Nu ska man ställa tillbaka soffbordet för att sätta dit projektorn.
Undrar hur det blir om man ska kombinera.

Går väl att hänga i taket, precis som de flesta andra projektorer.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Det där såg bara jobbigt ut, inte på min XBOX durango/Infinity va dom nu döper den till.

Inaktiv

I ett ädre klipp man såg på youtube så scannar kinecten rummet men hur det funkar sen vete fanken.

Det kan vara lite fräckt fast jag hade nog hellre haft något som är på g,
och det nån slags tapet tv, hela rummet blir en tv och du sitter i mitten och man kollar åt sidan, bakåt, typ överallt, man är helt inne i spelet,
tänk att köra kinectstil eller gamepad om man är lat i en sån miljö med typ cod eller Battlefield eller vad som helst.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem
Medlem

Jag minns att Kinect lät otroligt när det annonserades, men resultatet blev inte så himmla bra...

Om det blir xbox 720 för min del nästa generation, så avvaktar jag med Illuminatiroom och väntar på resultat från recensioner och användare


signatur

Game long and prosper

Medlem

Om jag inte minns fel så har de visat det här redan.


signatur

Xd

Medlem

Jag har inget soffbord, ingår det ett sådant i köpet..?

Inaktiv

Vem är dum nog att sitta fem meter från sin TV?

Medlem

Tämligen ointressant om man inte har en projektor...

Inaktiv

Det här ser ju lovande ut, kanske blir att köpa sig en konsol igen, det har ju varit tunt med schysta konsoler sedan N64 :/

Inaktiv

Såg ju oerhört irriterande ut.


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

Medlem

Det jag inte kan förstå är detta, Varför säljer dom inte bara en billig projektor som man kan använda istället för en tv skärm. Det är ju ungefär den effekten som dom strävar efter med denna produkt.. Eller?

Medlem

Tycker det ser ganska förvirrande ut. Och det verkar inte direkt "bidra" till spelkänslan. Förrutom det där med snön. Det var nice.


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Hur ska det funka för oss som spelar med projektor och 150" bild?


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

hur gör man för att komma med I typ tävlingen

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Hur ska det funka för oss som spelar med projektor och 150" bild?

Det funkar nog inte alls för oss med annat än en vanlig TV. Detta är en nisch produkt för dem med perfekt utformade vardagsrum och plats. Jag har svårt att se mig använda denna produkt eftersom den verkar mer irriterande än givande imo.

Medlem
Skrivet av Hanga:
Skrivet av marcus8958:

Hur ska det funka för oss som spelar med projektor och 150" bild?

Det funkar nog inte alls för oss med annat än en vanlig TV. Detta är en nisch produkt för dem med perfekt utformade vardagsrum och plats. Jag har svårt att se mig använda denna produkt eftersom den verkar mer irriterande än givande imo.

Det var väl samma snack innan Kinect och Wii-kontrollen, att folk inte har plats. Men tydligen så var det tillräckligt många för att det skall sälja.

Sedan om den är king eller kass, det är ju upp till var och en - och vad man använder den till. I videon ser man ju allt från discolampor (bra till festen?) till snöflingor (till vinterspel eller varför inte se på en jul-film?) och breddning av synfältet, så den kan ju ha många användningsområden.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av Hanga:
Skrivet av marcus8958:

Hur ska det funka för oss som spelar med projektor och 150" bild?

Det funkar nog inte alls för oss med annat än en vanlig TV. Detta är en nisch produkt för dem med perfekt utformade vardagsrum och plats. Jag har svårt att se mig använda denna produkt eftersom den verkar mer irriterande än givande imo.

Det var väl samma snack innan Kinect och Wii-kontrollen, att folk inte har plats. Men tydligen så var det tillräckligt många för att det skall sälja.

Sedan om den är king eller kass, det är ju upp till var och en - och vad man använder den till. I videon ser man ju allt från discolampor (bra till festen?) till snöflingor (till vinterspel eller varför inte se på en jul-film?) och breddning av synfältet, så den kan ju ha många användningsområden.

Ambx var en riktigt stämningshöjare och det här är en bättre variant av Ambx anpassat för spel. Så visst kommer det vara roligt för den som har spel vars tekniken kommer fungera.

EDIT: Inlägget hamnade på fel ställe


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Tycker bara det ser fruktansvärt störigt och fult ut.

Medlem

Hade sett mera fram emot hologram teknik, alternativt några brillor med sjuk upplösning. Men antar att jag ligger en gen framför i tankarna.

Medlem

Varför kallar alla nya Xbox för 720? MS har haft 2 arbetsnamn på den nya konsolen Durango och Infinity, var kommer detta påhittade namn 720 ifrån?
Vem sa det först var det Bengt i järvsö som börja kalla nya Xbox för 720, vem var det som mynta 720?

Medlem
Skrivet av Ducci:

Varför kallar alla nya Xbox för 720? MS har haft 2 arbetsnamn på den nya konsolen Durango och Infinity, var kommer detta påhittade namn 720 ifrån?
Vem sa det först var det Bengt i järvsö som börja kalla nya Xbox för 720, vem var det som mynta 720?

Krysslåda


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

12
Skriv svar