Här är spelen som släpps med Ouya

Medlem

Inget för mig, iaf inte med dom spelen tror jag.

OffTopic: Är det fler än jag som läser "Utøya" varje gång det namnet står i rubriken? >.<


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Zlither:

Nä dom gav dom frimärken, klart dom betalade. Varför inte ? trevligare att spela androidspel på en konsol än på en förbannad mobil med en touchskärm som är skit.

Jag kommer lätt köpa denna så fort jag har en ekonomi som tillåter. Jag vet i alla fall vad nöjen är till skillnad från dig, det är inte bara xbox och playstation som kan erbjuda nöjen samt pc. Det kan även androidspel göra

Klart androidspel har ett underhållningsvärde, jag har däremot inte hittat något som håller längre än en kvart på bussen.

Medlem

Givet


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

På hårdvara för (mindre än?) 1 000 kr kan man inte förvänta sig några superspel. Det jag tycker verkar lite intressant är att Ouya stöder OnLive. Visst, OnLive håller väl på att gå i graven och så vitt jag kan förstå är latencyn för hög om man bor i Sverige... Fast grundtanken är ändå sund: Att streama spel i stället för köra dom lokalt. Inte minst på hårdvara som inte går att uppgradera (konsoler). Det finns lite såna tankegångar med PlayStation 4 också.

Eftersom internet fortfarande är opålitligt så är lokal streaming ett annat sätt. Nvidias handhållna Project Shield kommer stöda sånt: http://shield.nvidia.com/play-pc-games

Det är väl inte helt omöjligt att tänka sig att Ouya får ett liknande stöd, och som sagt, för under tusenlappen är det kanske inte så tokigt om man har en stor fin TV i ett rum och en snabb stationär i ett annat.

EDIT: Öh... Lokal streaming av spel till Ouya sker redan med programmet Splashtop...

Medlem

"ConSoul – x86 PC Emulation"

Är det en DOSBOX emulator typ?

Man kan alltså spela typ dungeon keeper, little big adventure och andra spel ?

Medlem

Gäsp.. Vilken skräpsamling! Om det inte finns ordentliga titlar när konsollen släpps kommer ingen att köpa den. Är inte det en vedertagen sanning?

Medlem
Skrivet av PalNova:

Gäsp.. Vilken skräpsamling! Om det inte finns ordentliga titlar när konsollen släpps kommer ingen att köpa den. Är inte det en vedertagen sanning?

om du tar hänsyn till att det är 3-4 emulatorer med så har du ett spelutbud på minst 1000 spel direkt på launch.

Medlem

Roligt i ungefär femton sekunder.

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av PalNova:

Gäsp.. Vilken skräpsamling! Om det inte finns ordentliga titlar när konsollen släpps kommer ingen att köpa den. Är inte det en vedertagen sanning?

om du tar hänsyn till att det är 3-4 emulatorer med så har du ett spelutbud på minst 1000 spel direkt på launch.

Låter ju förstås lite jobbigt att spela genom emulatorer.. Brukar inte vara så lyckat.

Medlem
Skrivet av PalNova:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av PalNova:

Gäsp.. Vilken skräpsamling! Om det inte finns ordentliga titlar när konsollen släpps kommer ingen att köpa den. Är inte det en vedertagen sanning?

om du tar hänsyn till att det är 3-4 emulatorer med så har du ett spelutbud på minst 1000 spel direkt på launch.

Låter ju förstås lite jobbigt att spela genom emulatorer.. Brukar inte vara så lyckat.

Vadå inte så lyckat? Näst intill alla konsoler finns som emulatorer, de funkar näst intill felfritt.

Att kunna ha en dedikerad retro-konsol som kan köra alla emulatorer är en dröm för folk 20-35 års åldern.

OUYA gör detta möjligt! älska den!

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av PalNova:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av PalNova:

Gäsp.. Vilken skräpsamling! Om det inte finns ordentliga titlar när konsollen släpps kommer ingen att köpa den. Är inte det en vedertagen sanning?

om du tar hänsyn till att det är 3-4 emulatorer med så har du ett spelutbud på minst 1000 spel direkt på launch.

Låter ju förstås lite jobbigt att spela genom emulatorer.. Brukar inte vara så lyckat.

Vadå inte så lyckat? Näst intill alla konsoler finns som emulatorer, de funkar näst intill felfritt.

Att kunna ha en dedikerad retro-konsol som kan köra alla emulatorer är en dröm för folk 20-35 års åldern.

OUYA gör detta möjligt! älska den!

Det återstår ju att se.

Medlem

Spela snake på tvn kan nog vara kul

Medlem

Såg mest ut som skitspel. Vem skulle vilja betala för det här?


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem
Skrivet av Floppydick:
Skrivet av marcus8958:

Är kickstartare så borde få min lite före. Ska bli roligt att testa men tror jag kommer ge bort den. Emulatorer är inte roligt allt för länge och mobilspel är ohyggligt dåliga.

Av nyfikenhet, varför kickstartar du något som du inte vill ha??

För jag har inga problem med att lägga ut 1000kr på ett projekt jag gillar och hoppas ska gå bra.
1000kr till Ouya är mycket bättre investering än mina 500kr till blizzard för Diablo 3.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

inK
Medlem

Bläddrade snabbt ner till "T" för att leta upp Tetris. Besvikelse när jag inte hittade något.


signatur

Every trophy counts...

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Floppydick:
Skrivet av marcus8958:

Är kickstartare så borde få min lite före. Ska bli roligt att testa men tror jag kommer ge bort den. Emulatorer är inte roligt allt för länge och mobilspel är ohyggligt dåliga.

Av nyfikenhet, varför kickstartar du något som du inte vill ha??

För jag har inga problem med att lägga ut 1000kr på ett projekt jag gillar och hoppas ska gå bra.
1000kr till Ouya är mycket bättre investering än mina 500kr till blizzard för Diablo 3.

Jag hänger ändå inte med, du backar kickstarter projekt som en välgörenhet bara för att du har pengar över?

Medlem
Skrivet av Floppydick:

Jag hänger ändå inte med, du backar kickstarter projekt som en välgörenhet bara för att du har pengar över?

Han visste väl inte om det skulle bli bra eller inte, utan satsade pengarna för att han hoppades på att det skulle gå vägen.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Ni som tänder på retro, asså betalar 600kr för mineSHAFT och gläds åt 8bitgrafik, skall ju tänka över noggrant först. för det finns billigare alternativ med både sämre grafik och bättre spelvärde.

Atari 2600
Philips G7000
vectrex, har rikigt cool vektorgrafik och många roliga knappar att trycka på.

Eller så går ni på datorsvängen

C64
Spectrum 48k
Texas Instrument
Atari 800xl

Samtliga har garanterat pissig och blockartad 8bits grafik, kassettband och kostar kanske 200spänn, ja menar kan det bli sämre, flåt bättre, och är ni riktigt vågade så skiter ni i load it eller turboload, och justerar tonhuvudet själva eller kör rena original, och då kan ni sitta upp till 15-20 min och bara vänta, det blir väl najs!


signatur

Denon / Pioneer

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av Floppydick:

Jag hänger ändå inte med, du backar kickstarter projekt som en välgörenhet bara för att du har pengar över?

Han visste väl inte om det skulle bli bra eller inte, utan satsade pengarna för att han hoppades på att det skulle gå vägen.

Men vad menar du med bra eller inte? Dom levererar ju exakt vad dom sa att dom skulle leverera och han vill inte ha det.

Medlem

bokat en jag, ska bli intressant att få arbeta på den lite, om inte annat så får den ta över rollen som min Raspberry just nu har.

Medlem
Skrivet av Floppydick:
Skrivet av conthox:
Skrivet av Floppydick:

Jag hänger ändå inte med, du backar kickstarter projekt som en välgörenhet bara för att du har pengar över?

Han visste väl inte om det skulle bli bra eller inte, utan satsade pengarna för att han hoppades på att det skulle gå vägen.

Men vad menar du med bra eller inte? Dom levererar ju exakt vad dom sa att dom skulle leverera och han vill inte ha det.

Hur kunde han veta att dom skulle leverera det dom levererade innan dom levererade?

Men visst, om det var så att detta är exakt det dom sa att dom skulle göra, så är det lite märkligt.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Floppydick:
Skrivet av conthox:
Skrivet av Floppydick:

Jag hänger ändå inte med, du backar kickstarter projekt som en välgörenhet bara för att du har pengar över?

Han visste väl inte om det skulle bli bra eller inte, utan satsade pengarna för att han hoppades på att det skulle gå vägen.

Men vad menar du med bra eller inte? Dom levererar ju exakt vad dom sa att dom skulle leverera och han vill inte ha det.

Jag visste att det inte var en supermaskin och tänkte att det skulle bli en liten tyst mediaspelare om jag inte skulle gilla spelen. Men nu har jag byggt mig en HTPC så behovet är inte stort.

Om inte annat så kommer det bli roligt att bygga om den till en helt tyst maskin så man slipper den där lilla fläkten.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Inaktiv

Fan vad ni dissar Ouyan alltså. Trodde ärligt att den ska försöka tampas med PS4 eller nya XBOX eller??? Jag kommer använda maskinen som emulatorkonsol. NES, Snes, Mega Drive, C64 och Amiga-spel kommer gå varma på min 50" TV, något jag inte haft möjligheten att göra i och med att jag inte vill ha min dator i vardagsrummet. Sen kan jag använda den som ett media center också. Streama film i HD genom XBMC. Givet köp. Har redan förbokat min.


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

12
Skriv svar