Just börjat spela Diablo3, blir det bättre?

Medlem
Just börjat spela Diablo3, blir det bättre?

Jag har inte haft något vidare pepp på D3 men nu i helgen köpte jag det efter att ha blivit lite sugen på hack n slash.
Har nu spelat igenom Act1 och undrar om spelet förblir såhär helt igenom.

Det jag stör mig på är att spelet verkar helt fritt från val. Spelaren har inga valmöjligheter, när karaktären levlar så låser den upp nya färdigheter, men spelaren behöver aldrig ta ställning till hur karaktären skall utvecklas...Så fort man når rätt level så får man tillgång till den nya färdigheten.
Det går inte att "bygga en karaktär" för ALLA barbarer kommer vara exakt likadana vid samma level. Det enda val jag har är vilka färdigheter jag skall använda just för tillfället.

Det verkar som att det enda som skiljer karaktärerna åt i D3 är deras utrustning. Som tydligen redan det bästa finns att köpa i aktionshuset.

Spelet är mysigt i vanlig Diablo anda, och jag njuter ganska gott av storyn och den sjukt klyschiga (dåliga) dialogen/karaktärerna. Bra grafik och snygga cutscenes.

Men övrigt är jag grymt besviken, detta var verkligen ett stolpskott av blizzard, hur kan man ta bort alla valmöjligheter från spelaren i ett spel som diablo, där det handlar om att bygga en karaktär utefter sin egen spelstil.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Du behöver ju inte ändra dina skills om du inte vill. Kör på samma hela tiden om du har självdisciplin till det

Spelet är hackn slash så ja, spelet är likadant rakt igenom. Har börjat spela igen de senaste två veckorna efter en lång paus. Köper inget från AH utan använder sådant jag hittar.

Edit: Håller på att försöka ordna Infernal Machine nu. Jagar nycklar.


signatur

Burn in the light.

Medlem

Jo jag har inte ens öppnat AH, är bara ute efter SP upplevelsen, på sin höjd med en vän.

Jag minns inte så mycket från Diablo2 men visst fick man iaf välja hur karaktären skulle utvecklas där som i 1:an?
Känslan av att man utvecklar karaktären är helt borta.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:

Jo jag har inte ens öppnat AH, är bara ute efter SP upplevelsen, på sin höjd med en vän.

Jag minns inte så mycket från Diablo2 men visst fick man iaf välja hur karaktären skulle utvecklas där som i 1:an?
Känslan av att man utvecklar karaktären är helt borta.

Ja det fick man, man fick ju välja vilka spells man skulle pumpa upp och vilka man ville låta bli.
Diablo 3 är bara att farma i... och orkar man inte göra det finns AH otroligt besviken blev jag på det.

Medlem
Skrivet av Soulless:

Jo jag har inte ens öppnat AH, är bara ute efter SP upplevelsen, på sin höjd med en vän.

Jag minns inte så mycket från Diablo2 men visst fick man iaf välja hur karaktären skulle utvecklas där som i 1:an?
Känslan av att man utvecklar karaktären är helt borta.

Koorrekt, karaktärs urvecklingen är helt "Mainstreamad"

Vill du ha ett hack n slash utan djup så är d3 ok.
Vill du ha en förbättrad version av D2 så rekommenderar jag Path of exile.

Medlem

Jag är inget enormt Diablo-fan från början men jag har lirat åtminstone fem timmar av respektive spel. Ärligt talat tycker jag att det är roligare att spela Diablo II än III idag, i alla fall i SP. Annars är det ju ganska hjärndöda spel överlag.

Om du vill ha ett riktigt bra RPG med isometrisk vy så kan jag varmt rekommendera HD-versionen av Baldur's Gate, finns på Steam. Där kan vi snacka valfrihet

Medlem

Kör BG HD för fullt på paddan

Men jag trodde inte blizzard skulle förstöra konceptet såhär...


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Prova Path Of Exile. Hundra gånger bättre.

Har lagt ner massor med tid på D3 tills jag hittade path of exile. Gratis att spela dessutom. Spelet är i betastadiet men känns enligt mig färdigare än vad D3 gör idag.

Medlem

Torchlight 2 är ett annat alternativ, lite mer färgglatt men enligt mig mycket bättre än vad D3 har varit. (Jag har gett upp D3 totalt - jag hade hoppats på mer modifieringsmöjligheter och lite möjligheter att skräddarsy sin karaktär. Men det är otroligt lite RPG-element i det, till och med för att vara ett ganska regelrätt hack 'n' slash. Lägg där till att hela spelet är en korridor (om än stycken slumpgenereras varje gång du loggar in), gör att det blir en ytterst trist grind.)


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Tråkigt, hoppades det skulle öppna upp sig lite efter act1, låta karaktären utvecklas.
Hoppas jag orkar dra igenom det en sväng iaf.

Ska definitivt testa Path Of Exile, ser verkligen mycket mer ut som gamla diablospelen.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Spännande att höra vad du tycker om PoE.

Medlem

Testa Marvel Heroes, var beta förra helgen.
Det är precis som Diablo fast med Superhjältar

Medlem

Några timmar in i PoE och egentligen alldeles för tidigt för att uttrycka mig.

Men just nu kan jag inte annat än instämma på att det är mycket mycket mer givande att spela PoE än D3.
Här känns det verkligen som jag får bestämma över min karaktärs utveckling, det som är själva grunden i ett rpg.

Gillar det skarpt hittills!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Tar ett tag att fatta skilltree i PoE, men när man väl förstått grejen så är det inte såå svårt. Oändliga möjligheter.
Spelet blir svårare. Är lvl 74 nu, men har skitsvårt att levla upp. Man tappar 15% av sin xp när man dör på svåraste nivån.

Medlem

PoE is the shit!
Diablo 3 är bara shit...tyvärr.

Så ja gå äver till PoE det har mer att erbjuda trots att det är i beta stadiet

1
Skriv svar