Rikomagic MK802 IIIS

Robot
Rikomagic MK802 IIIS

En fullgod Android-dator som du ansluter till skärmen via HDMI låter inte helt fel, men för gamern räcker det inte långt. Som Smart TV-lösning är den däremot mer tilltalande.


Medlem
Rikomagic MK802 IIIS

Kanske blir systemet mer anpassad med tiden? Blir sugen på de här sakerna. Men det kan också bara vara nörden i mig som talar.

Medlem

AppleTV och Ipad med skärm dubblering eller AirPlay så behöver du inte den här andriod skiten och får bättre prestanda. Plus att du kan spela alla spel och se alla bideo format.

Geeks Gaming

Orka... själv kör jag en 500 kr 28" tjock tv

Medlem
Skrivet av robbis:

/.../ alla bideo format.

Någon typ av appleformat eller?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av robbis:

AppleTV och Ipad med skärm dubblering eller AirPlay så behöver du inte den här andriod skiten och får bättre prestanda. Plus att du kan spela alla spel och se alla bideo format.

För ca en miljon kronor extra. Du får inte mycket för pengarna, men visst, det funkar.
Det går att göra så med android-produkter också min kära fanboy, dock är detta ett billigare och bättre alternativ när de väl har fått till det.

Medlem

Har en sån här, och från mig får den 4 av 5 om man dömer den som en manick som gör dumma TV-apparater smarta. Kan nu använda netflix, viaplay osv, samt spela upp filmer från USB-hårddisk, kolla videos på youtube och i värsta fall surfa och kolla mail (inte så behaglig upplevelse).

Minus får den för mycket dålig wifi-mottagning, jämfört med en macbook på samma avstånd från routern, samt att den vid ett tillfälle bara randomly factory resetade sig själv, så man tappade alla inställningar och appar.

Se det inte som en spelkonsol, för det var den aldrig menad att vara. Vet inte ens riktigt varför denna recenseras på fz. Om du är ute efter en android-baserad spelkonsol, satsa på Ouya istället.

Medlem

Apple tv, ipad, airplay, orgasm.

Medlem
Skrivet av neocon:

Kör XBMC på en Raspberry Pi (350:- ), liten som ett bankkort, kör utan problem 1080p, har airplay, använder XBMC Remote-app som fjärrkontroll på min iphone. Eftersom fjärren går via wifi så är lille hallonet dessutom undangömt. För den som letar en bra mediaspelare till sin TV rekommenderar jag starkt Raspberry Pi med XBMC (Openelec) installerat.

http://www.openelec.se/wp-content/uploads/2012/11/ras.jpg

jag använde också en pi som mediaspelare/dator ett tag men det funkade inte i längden. kablarna sticker ju ut åt alla håll och det ser inte klokt ut och inte är det praktiskt. ska man ha mer inkopplat behöver man en usbhubb med strömförsörjning och då tar det mer plats.

det fick bli en boxee istället


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av robbis:

AppleTV och Ipad med skärm dubblering eller AirPlay så behöver du inte den här andriod skiten och får bättre prestanda. Plus att du kan spela alla spel och se alla bideo format.

lite dum jämförelse kanske?


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Inaktiv

Köp en dator.

Medlem
Skrivet av neocon:

Jag tänkte köpa en boxee först eftersom det blev en rejäl prissänkning på den men efter att ha läst en massa negativa omdömen ( http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=732165 ) så skippade jag det. Det var då jag fann Rasp. Möjligt att det blir stökigt med många prylar inkopplat men hos mig blev det perfekt. 3 Sladdar in och allt gömt bakom tvn. Vill man koppla in en extern hårddisk t.ex. får man använda en som har egen strömförsörjning.

Jag har en Boxee och kör Boxee+Hacks som kommer med många bra nyheter, bland annat att den blir betydligt snabbare i både gränssnittet och när man streamar samt att den blir stabilare.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Wartex:

Har en sån här, och från mig får den 4 av 5 om man dömer den som en manick som gör dumma TV-apparater smarta. Kan nu använda netflix, viaplay osv, samt spela upp filmer från USB-hårddisk, kolla videos på youtube och i värsta fall surfa och kolla mail (inte så behaglig upplevelse).

Minus får den för mycket dålig wifi-mottagning, jämfört med en macbook på samma avstånd från routern, samt att den vid ett tillfälle bara randomly factory resetade sig själv, så man tappade alla inställningar och appar.

Se det inte som en spelkonsol, för det var den aldrig menad att vara. Vet inte ens riktigt varför denna recenseras på fz. Om du är ute efter en android-baserad spelkonsol, satsa på Ouya istället.

Fast just den här senaste modellen har ju marknadsförts lite som en spelmaskin.


signatur
Medlem

Har köpt denna från ebay för 300kr när den var ny.

Det enda minus tycker jag är wifi mottagningen, dock har det alltid varit dåligt på såna här enheter.
men med ethernet går det bra och det har jag endå dragit bakom tvn så det går utmärkt.

Sen för att se playtjänster så behöver man inte alls surfa med flash på deras sidor då flesta alla har androidappar som fungerar utmärkt.

För att göra sin dum-tv till en smart-tv tycker jag den är utmärkt och blir tom bättre än tex en samsung smart tv.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Har inte testat 802:an men min MK808 är nog det värsta jag haft att göra med, verkligen fullkomligt värdelös på precis alla plan och ingenting jag skulle rekommendera ens till min värsta fiende.. Android är verkligen hopplöst oavsett plattform.

Medlem

Jag har inte exakt en sån här, men en ImitoMX1 vilket förutom lite slöare hårdvara är i princip samma sak - en uppskalad samma Androidversioner som används i telefoner. Rootad och flashad fungerar den här typen av stickor perfekt att ha ansluten till tv. Jag spelar upp allt, inklusive spotify och svtplay via XBMC och lagrar allt jag vill se på hårddisk som sitter i routern. Funkar som smöret! Att man däremot promoter den här typen av enheter för att spela på tycker jag är kontigt. Kanske har den "hetast hårdvara" just nu men enheter av det här slaget har långt kvar innan något annat än Angry Birds har något att erbjuda.


signatur

Man skulle ha två hjärnor så att man kunde sabba den ena

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av robbis:

/.../ alla bideo format.

Någon typ av appleformat eller?

Att du orkar.. Suck.

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av robbis:

/.../ alla bideo format.

Någon typ av appleformat eller?

Nej förlåt för mina klumpiga fingrar, jag satt bara och skrev på en extremt rackliga Android telefon som är helt oanvändbar och icke användarvänlig för 5 öre

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av robbis:

AppleTV och Ipad med skärm dubblering eller AirPlay så behöver du inte den här andriod skiten och får bättre prestanda. Plus att du kan spela alla spel och se alla bideo format.

lite dum jämförelse kanske?

Varför var det en dum jämförlse? Det är ju precis denna manik gör, Android på TV... iOS på TV, same shit!

Medlem
Skrivet av robbis:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av robbis:

AppleTV och Ipad med skärm dubblering eller AirPlay så behöver du inte den här andriod skiten och får bättre prestanda. Plus att du kan spela alla spel och se alla bideo format.

lite dum jämförelse kanske?

Varför var det en dum jämförlse? Det är ju precis denna manik gör, Android på TV... iOS på TV, same shit!

Du kan inte jämföra budget skärp med premium produkter


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av robbis:

/.../ alla bideo format.

Någon typ av appleformat eller?

hahaha, ramlade nästan av stolen.. morgonhumor. Tack för den

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av robbis:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av robbis:

AppleTV och Ipad med skärm dubblering eller AirPlay så behöver du inte den här andriod skiten och får bättre prestanda. Plus att du kan spela alla spel och se alla bideo format.

lite dum jämförelse kanske?

Varför var det en dum jämförlse? Det är ju precis denna manik gör, Android på TV... iOS på TV, same shit!

Du kan inte jämföra budget skärp med premium produkter

hmm...vad menar du med Premuim? inte Appleskrutt väl?


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:
Skrivet av robbis:

AppleTV och Ipad med skärm dubblering eller AirPlay så behöver du inte den här andriod skiten och får bättre prestanda. Plus att du kan spela alla spel och se alla bideo format.

För ca en miljon kronor extra. Du får inte mycket för pengarna, men visst, det funkar.
Det går att göra så med android-produkter också min kära fanboy, dock är detta ett billigare och bättre alternativ när de väl har fått till det.

Kan du förklara för mig hur du gör samma sak på "android-produkter"? Dvs trycker på play på en youtube-film på din surfplatta så kommer den upp på tv'n direkt, eller drar igång spotify så streamas musiken till tv'n?
Jag är lite på jakt efter nått sånt nämligen.

Inaktiv
Skrivet av FL3JM:
Skrivet av Fr0gg0.:
Skrivet av robbis:

AppleTV och Ipad med skärm dubblering eller AirPlay så behöver du inte den här andriod skiten och får bättre prestanda. Plus att du kan spela alla spel och se alla bideo format.

För ca en miljon kronor extra. Du får inte mycket för pengarna, men visst, det funkar.
Det går att göra så med android-produkter också min kära fanboy, dock är detta ett billigare och bättre alternativ när de väl har fått till det.

Kan du förklara för mig hur du gör samma sak på "android-produkter"? Dvs trycker på play på en youtube-film på din surfplatta så kommer den upp på tv'n direkt, eller drar igång spotify så streamas musiken till tv'n?
Jag är lite på jakt efter nått sånt nämligen.

https://www.youtube.com/watch?v=cYagdOp9y7E

Köp en mottagare till din tv eller köp en tv som är "Wi-Fi certified Miracast" och kör dina Windows- eller Android-enheter trådlöst mot den. Kolla om din lur/platta/dator har detta sen är det bara att tuta och köra. De stödjer också Intels WiDi om du möjligen har en Intel-dator med WiDi. Alla sammarbetar för att skapa standarder medans Apple lever i sin egna lilla bubbla.

Medlem
Skrivet av FL3JM:
Skrivet av Fr0gg0.:
Skrivet av robbis:

AppleTV och Ipad med skärm dubblering eller AirPlay så behöver du inte den här andriod skiten och får bättre prestanda. Plus att du kan spela alla spel och se alla bideo format.

För ca en miljon kronor extra. Du får inte mycket för pengarna, men visst, det funkar.
Det går att göra så med android-produkter också min kära fanboy, dock är detta ett billigare och bättre alternativ när de väl har fått till det.

Kan du förklara för mig hur du gör samma sak på "android-produkter"? Dvs trycker på play på en youtube-film på din surfplatta så kommer den upp på tv'n direkt, eller drar igång spotify så streamas musiken till tv'n?
Jag är lite på jakt efter nått sånt nämligen.

Är efterfrågan tillräckligt hög så brukar liknande mjukvara dyka upp.. så länge det inte är hårdvaruspecifika funktioner (Vilket det nästan aldrig är) så dyker det generellt upp

http://www.youtube.com/watch?v=pRZlGLNiAtc

Ser tlm ut om att samsung styrt upp något liknande, kommer självklart inte se lika dant ut som Apples "Custom" överannonserade prylar, but it probebly get's the work done

Medlem

Ser schysst ut och den gör ju TVn smartare enkelt som nån sa. Köper nog hellre den här istället för en Apple pryl dom tror jag alltid bara är kompatibla ihop med varandra.

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av robbis:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av robbis:

AppleTV och Ipad med skärm dubblering eller AirPlay så behöver du inte den här andriod skiten och får bättre prestanda. Plus att du kan spela alla spel och se alla bideo format.

lite dum jämförelse kanske?

Varför var det en dum jämförlse? Det är ju precis denna manik gör, Android på TV... iOS på TV, same shit!

Du kan inte jämföra budget skärp med premium produkter

Sant. Förlåt!

Medlem
Skrivet av robbis:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av robbis:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av robbis:

AppleTV och Ipad med skärm dubblering eller AirPlay så behöver du inte den här andriod skiten och får bättre prestanda. Plus att du kan spela alla spel och se alla bideo format.

lite dum jämförelse kanske?

Varför var det en dum jämförlse? Det är ju precis denna manik gör, Android på TV... iOS på TV, same shit!

Du kan inte jämföra budget skärp med premium produkter

Sant. Förlåt!

Ja ja ja, kör på Apples grejer ni.. no one cares

Medlem
Skrivet av trasen:
Skrivet av robbis:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av robbis:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av robbis:

AppleTV och Ipad med skärm dubblering eller AirPlay så behöver du inte den här andriod skiten och får bättre prestanda. Plus att du kan spela alla spel och se alla bideo format.

lite dum jämförelse kanske?

Varför var det en dum jämförlse? Det är ju precis denna manik gör, Android på TV... iOS på TV, same shit!

Du kan inte jämföra budget skärp med premium produkter

Sant. Förlåt!

Ja ja ja, kör på Apples grejer ni.. no one cares

Never!
Jag menade så klart ska man ha en sjysst jämförelse så ska grejerna var likvärdiga alltså en Android pryl i samma prisklass och prestanda som Äpplets motsvarighet.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Har även jag en Raspberry Pi, undanstuvad bakom TVn helt osynlig. Min fem år gamla Panasonic TV har Viera link och med CEC på Raspberryn så kan jag använda min vanliga TV kontroll till XBMC som jag kör på den. Funkar hur bra som helst.
Sure med android finns det spel. Men undrar om det ens finns ett enda spel förutom diverse emulatorer som är spelbart på en TV?

12
Skriv svar