Speltips önskas: sambo-vänligt 2player spel

Medlem
Speltips önskas: sambo-vänligt 2player spel

Tjena,

Jag har, efter en livstids PC-fanboyism, nyligen införskaffat en PS3:a. Om sanningen ska fram så förstår jag inte varför jag väntat så länge - konsolen är grym!

En något oväntat fördel med PS3:an är att min sambo, som annars brukar sucka över att jag sitter och gamear, faktiskt vill vara med och lira. Vi har bränt igenom Little Big Planet och nu är jag på jakt efter ett nytt spel.

Min fråga är således: Kan något tipsa om ett schysst tvåplayer spel i samma anda som Little Big Planet?

Medlem

Kanske inte exakt i samma andra som LBP (finns det något sådant?) men Rock Band är ju fantastiskt att lira igenom med en kompis.

Medlem

http://www.co-optimus.com/ är en bra sida för detta. Du kan välja mycket. Ps store, eller ps3. Sen så har du många alternativ och se på. Om singleplayer coop finns. Om coop har samma singleplayer som vanliga. Hur många osv. (Förresten så sitter jag vid min ps3 nu )

Medlem

Critter Crunch är ett pusselspel som kan vara enormt roligt att spela tillsammans. Det går både att köra vs. och co-op. Jag tror det finns ett demo på PSN.

Inaktiv

min flickvän älskar little big planet, och katamari forever, ska tydligen gå o lira 2p på det, hon älskade demon, funtar på o köpa hela om nån dag till henne.

nobi nobi boy är ju oxå 2p.. venne hur kul de kan va dock, har det mest för trophies

Medlem

* Lego-spelen (Star Wars, Indiana Jones)
* Pixel Junk Monsters - PSN (utifall ni gillar Tower-Defence)

Medlem
Skrivet av stream:

Min fråga är således: Kan något tipsa om ett schysst tvåplayer spel i samma anda som Little Big Planet?

Finns massor av co-op spel, men inget som LBP.
Uncharted 2, Cod5, Modern warfare 2, Haze, Army of two, Lego star wars, indiana jones, Resident evil 5, Resistance 2, Rock band, DJ hero, Kane & Lynch, Conflict denied ops, Rainbow six vegas 2, lord of the rings osv osv osv..

Som flickvännen kanske kan spela är väl mer Uncharted 2 (kvinnlig karaktär), lego spelen samt lord of the rings (kvinnlig karaktär)..


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Tusen tack för alla bra tips!

Medlem

även om man kan spela coop i uncharted 2 så är det endast online. så om du inte har två st ps3 så blir det svårt att spela tillsammans

inK
Medlem

Spöa henne i NHL/FIFA10.


signatur

Every trophy counts...

Medlem

Hade tänkt att rekommendera LittleBigPlanet annars men nu så får jag väl istället säga Mod Nation som kommer i år. Eller kanske Lego-spelen.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

1
Skriv svar