Dead Island-skaparna tar sig an helvetet

Robot
Dead Island-skaparna tar sig an helvetet

Project Hell har blivit Hellraid och doftar Diablo i fps-skrud.

#techland, #dead-island-riptide, #hellraid


Medlem
Dead Island-skaparna tar sig an helvetet

Fan, det där lät ju bra. Varför kunde dem inte fokusera på det istället för Riptide?

Medlem

Låter mycket intressant indeed.

Medlem

Det här kan faktiskt bli väldigt bra, för det här aspirerar inte till att vara realistiskt på samma sätt som Dead Island ju gör.

Moderator | Testpilot
Skrivet av KatOne:

Det här kan faktiskt bli väldigt bra, för det här aspirerar inte till att vara realistiskt på samma sätt som Dead Island ju gör.

Gör väl inte det spelet heller med hur det är uppbyggt. Bara för det är en "verklig miljö" betyder ju det inte att man försöker vara realistisk.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skägg.
10 Chambers

Kan ju inte bli sämre än The Cartel, eller?


signatur
Medlem

Om systemet är lika bra som Chivalry är jag all-in.

Medlem

Låter bra på papperet, men frågan är ifall dom gör det bra.

dead Island är blev mer en fps shooter gun and run och zombies som blev bullet sponge istället för ge dom vettiga mechanics att överkomma.

Jaja man får la se hur det blir, hoppas dom gör det mörkt och spännande

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Kan ju inte bli sämre än The Cartel, eller?

Men sluta nu Calle. Cartel var ett fantastiskt hantverk, och du vet om det! Att ta sig igenom hela spelet var även det ett "hantverk".

Medlem

Själv tyckte jag inte vapenkänslan va speciellt bra i dead island. ser dock fram emot och se hur bra detta blir

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av MurMel:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Kan ju inte bli sämre än The Cartel, eller?

Men sluta nu Calle. Cartel var ett fantastiskt hantverk, och du vet om det! Att ta sig igenom hela spelet var även det ett "hantverk".

Medelst kräkpåse och två tjocka gummisnoddar går allt!


signatur
Medlem

"Precis som i Dead Island kan upp till fyra personer samarbeta men som en intressant twist kan en person agera Game Master"

Tycker det borde vara 5 st isf! En Game Master och 4 andra som ska ta sig igenom questet

Medlem

Det här är ju genialiskt

Medlem

Låter intressant! Gief plz

Medlem

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAWWWWWWWWWWWWWWEEEEEEEEEEEESOOOOOOOOOOOOOMMMMMMMMMMMMMMMMMEEEEEEEEEEE!


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Så awesome att det spräckta FZ-barriären!


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Om det är något Techland lyckats pricka helt rätt i Dead Island-spelen är det vapenkänslan i närstrider

verkligen? upplevde det extremt stelt och obekvämt att slå någon med tillhygge i det första, inte hunnit spela riptide än, Dead Island är verkligen ett spel där man skulle behöva lite Motion Capture teknik för rörelserna!

Inte nu för att man vet så mycket från bilderna men jag förväntar mig mer än 2008 års grafik då det är 2013 och nextgen står för dörren, och så känns det lite väl copy-paste med hela upplägget från Dead Island, dom får mer än gärna skrota co-op delen om dom lyckas mata ut lite seriösare voice actors, manus och story!

Medlem
Skrivet av Deli:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Om det är något Techland lyckats pricka helt rätt i Dead Island-spelen är det vapenkänslan i närstrider

verkligen? upplevde det extremt stelt och obekvämt att slå någon med tillhygge i det första, inte hunnit spela riptide än, Dead Island är verkligen ett spel där man skulle behöva lite Motion Capture teknik för rörelserna!

Inte nu för att man vet så mycket från bilderna men jag förväntar mig mer än 2008 års grafik då det är 2013 och nextgen står för dörren, och så känns det lite väl copy-paste med hela upplägget från Dead Island, dom får mer än gärna skrota co-op delen om dom lyckas mata ut lite seriösare voice actors, manus och story!

Håller helt med, vapnen hade ingen tyngd i sig alls, puls de otroligt fula blodeffekterna på vapnen som såg ut som lera xD
Hoppas på det här dock, låter som ett intressant koncept!

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Kan ju inte bli sämre än The Cartel, eller?

Never talk about "The Cartel"...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Deli:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Om det är något Techland lyckats pricka helt rätt i Dead Island-spelen är det vapenkänslan i närstrider

verkligen? upplevde det extremt stelt och obekvämt att slå någon med tillhygge i det första, inte hunnit spela riptide än, Dead Island är verkligen ett spel där man skulle behöva lite Motion Capture teknik för rörelserna!

Jag tycker närstriderna är de härligaste sedan Zeno Clash.

EDIT: Visar sig att Zeno Clash var från 2009. Hade kunnat svära på att det var från typ 2005, haha. Hur som helst; Dead Islands närstrider hör till de skönaste på länge!

Medlem

Hoppas det blir open world som skyrim och öppet för mods.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Kan ju inte bli sämre än The Cartel, eller?

Never talk about "The Cartel"...

Macbeth.

Medlem

Demoner dödas bäst i: Doom


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Det kan ju knappast bli sämre än Diablo 3!

Medlem

De kanske skulle ta och använda färgerna grått och brunt lite till. Man kan ju nästan urskilja färjer på dessa bilderna, vilket helt klart drar ner betyget. Jag älskar spel som Path of Exile där jag får problem att urskilja min charatär mot den brunla leran som man traskar omkring i.

Den där blåa detaljen på svärdet sticker ju i ögonen för fan!

Medlem
Skrivet av Deli:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Om det är något Techland lyckats pricka helt rätt i Dead Island-spelen är det vapenkänslan i närstrider

verkligen? upplevde det extremt stelt och obekvämt att slå någon med tillhygge i det första, inte hunnit spela riptide än, Dead Island är verkligen ett spel där man skulle behöva lite Motion Capture teknik för rörelserna!

Inte nu för att man vet så mycket från bilderna men jag förväntar mig mer än 2008 års grafik då det är 2013 och nextgen står för dörren, och så känns det lite väl copy-paste med hela upplägget från Dead Island, dom får mer än gärna skrota co-op delen om dom lyckas mata ut lite seriösare voice actors, manus och story!

Finns tillräckligt många sp rgps, men knappt några härliga co-op spel för 4 spelare längre, ser häldre att dem håller sina spel som hjärndöda co-ops.

Skrivet av marcus8958:

Hoppas det blir open world som skyrim och öppet för mods.

" som kan sätta ut fiender och godsaker på banan. " Lutar åt att man spelar typ en dungeon i taget? så ingen open world antar jag.


signatur

Rwa?

Medlem

Bara det inte blir lika kefft som föregående spel.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Deli:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Om det är något Techland lyckats pricka helt rätt i Dead Island-spelen är det vapenkänslan i närstrider

verkligen? upplevde det extremt stelt och obekvämt att slå någon med tillhygge i det första, inte hunnit spela riptide än, Dead Island är verkligen ett spel där man skulle behöva lite Motion Capture teknik för rörelserna!

Jag tycker närstriderna är de härligaste sedan Zeno Clash.

EDIT: Visar sig att Zeno Clash var från 2009. Hade kunnat svära på att det var från typ 2005, haha. Hur som helst; Dead Islands närstrider hör till de skönaste på länge!

Vill ha ha härliga närstrider så spela DARK MESSIAH. Bästa jag någonsin spelat.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Fy fan vad taggad jag är!

Inte gillat Dead Island spelen men dessa odöda vidriga varelser ser fan bra ut!

Jag kommer hålla båda mina ögon på det här spelet!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Jag orkar inte med Techlands totala brist på respekt för PC användare. Antagligen kommer väl PC versionen vara skit som vanligt.

12
Skriv svar