Robot
Soul Sacrifice

Mannen bakom Mega Man är tillbaka med ett fullkomligt vansinnigt actionrollspel. Precis den injektion PS Vita behöver eller bara konstigt?

#soul-sacrifice


Medlem
Soul Sacrifice

Synd att du inte gillade det, Kerstin.

Medlem

Ladies and gentlemen, Santana!

Medlem

Verkar som någon har slängt i fel svampar i svampstuvningen de sista månaderna

Medlem

Konstig review detta... alla andra jag läst gillar det! Jag gillade Demot! köper det säkert men just nu har jag för mycket annat att spela.

Medlem

Jag älskar spelet :). Redan för köpt det :).

Medlem
Citat:

Det första din karaktär säger är: "Did you hear that awful cry? What should I do? I'm next". En schizofren och osammanhängande monolog där han kallar sig både "du" och "jag"

Är det inte så att "du" är spelaren och "jag" är karaktären? Inte att spelaren är karaktären? Sedan så byter man person som man ser saken ifrån?

Hur som helst, inget spel för mig verkar det som.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Med tanken på att jag redan spelat demot i ca 5 timmar förklarar en hel del om vad jag tycker om det.

Vet att det finns brister på variation, då det finns som sagt va 26 olika fiender, dock det sagt det finns över 150 olika magier o.s.v. som ändrar just hur du spelar vilket är den största variationen, Vist kan man slå fast att stå fast vid sina gamla magier och aldrig för'ändra sig.

Tycket också det sakna ganska mycket om just detta i reviewn och hur all costumisation fungerar.

Det ska komma över 10 till fiender med gratis DLC's dock, redan släppts 6 st i Japan.

Medlem

Ser ut som en korsning mellan dragon age, darkness och prototype......fast på crack


signatur

F.E.A.R = Fuck Everything And Run

Medlem

Det här är nog ett spel som du antigen älskar eller hatar =). Gillar man upplägget som jag kör är det nice. Men om man inte gillar hur det är så är det ju synd men men smaken är delad precis som baken

Medlem
Skrivet av robbis:

Konstig review detta... alla andra jag läst gillar det! Jag gillade Demot! köper det säkert men just nu har jag för mycket annat att spela.

Hehe "so many games way to little time!"

Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Med tanken på att jag redan spelat demot i ca 5 timmar förklarar en hel del om vad jag tycker om det.

Vet att det finns brister på variation, då det finns som sagt va 26 olika fiender, dock det sagt det finns över 150 olika magier o.s.v. som ändrar just hur du spelar vilket är den största variationen, Vist kan man slå fast att stå fast vid sina gamla magier och aldrig för'ändra sig.

Tycket också det sakna ganska mycket om just detta i reviewn och hur all costumisation fungerar.

Det ska komma över 10 till fiender med gratis DLC's dock, redan släppts 6 st i Japan.

I traditionell japanesisk manér så lär väl 15 av dessa vara samma variant av "Magi" med olika siffror till den. Har hellre fyra väl utförda distinkta olika förmågor än hundratals snarlika. Om de hade varit 150 helt unika magier som utförs och fungerar olika så hade jag väl varit imponerad. Men om det är som typ i pokémon att egentligen alla skills utspelar sig likadant fast med olika siffror så är det låg variation.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem
Skrivet av DeKvittar:

I traditionell japanesisk manér så lär väl 15 av dessa vara samma variant av "Magi" med olika siffror till den. Har hellre fyra väl utförda distinkta olika förmågor än hundratals snarlika. Om de hade varit 150 helt unika magier som utförs och fungerar olika så hade jag väl varit imponerad. Men om det är som typ i pokémon att egentligen alla skills utspelar sig likadant fast med olika siffror så är det låg variation.

Istället för att gissa så kan jag hänvisa till fakta: https://sites.google.com/site/soulsacrificeguide/spells där du har 31 olika bastyper, sedan över det finns det varianter på dom, hur dom kastas, hur de funkar o.s.v. Många som är singel tareget, vissa AOE's o.s.v. Men i grund och botten 31 olika typer av magi

Notera att dena lista INTE är komplett utan det är enbart det du kan få tag på i demot on så länge. Har länk hemma för restrerande som jag kan posta sedan ( Japansk sida )

Sedan värt att nämna att stor del av spelet går ut på att lista ut svagheter på fiender, vilka spells som funkar best, många spells funkar bra i combo o.s.v. T.ex. Frost för att kyla ner och till slut göra fienderna till isklumpar och därefter använda någon Firespell för maximal skada.

Edit Hittade länken: PS detta är Google translate så inte precis trevligt översatt Här

PS du har 2 listor till till höger, auxiliary system, special system

Medlem

Inte för att jag vill försvara spelet på nåt sett men sista bilden på "draken" är väl anledningen till det låga betyget? Alla kvinnor älskar verkligen att bli associerade med drakar... Not

Medlem

Kolla alltid vem som har skrivit recensionen innan jag läser den, denna gång skippar jag att ens att kolla betyget och motiveringarna.

Jag förstår inte varför de ska krångliga till det så mycket ibland.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

No offense.
Men i det här fallet litar jag mer på ENB än fz´s resension

Medlem
Skrivet av slarron:

Jag älskar spelet :). Redan för köpt det :).

Hur kan du älska något som inte har releasat än?

Skrivet av Furrnox:
Skrivet av slarron:

Jag älskar spelet :). Redan för köpt det :).

Hur kan du älska något som inte har releasat än?

"Releasats"?

Varför inte skriva på svenska


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Furrnox:
Skrivet av slarron:

Jag älskar spelet :). Redan för köpt det :).

Hur kan du älska något som inte har releasat än?

Det har funnits ett demo ute i ~2 veckor så visst kan man ha fått en uppfattning om man gillar spelet eller inte.

Medlem
Skrivet av Eskilajnen:
Skrivet av Furrnox:
Skrivet av slarron:

Jag älskar spelet :). Redan för köpt det :).

Hur kan du älska något som inte har releasat än?

Det har funnits ett demo ute i ~2 veckor så visst kan man ha fått en uppfattning om man gillar spelet eller inte.

Precis som alien colonial marines demot då eller ?

Medlem
Skrivet av Furrnox:

Precis som alien colonial marines demot då eller ?

Nej, demot är 100% rakt av första 2-3 timmarna av spelet. Innehåller första kapitlet och allt där till. Dessutom ett par utvalda Multiplayer banor som du normalt inte har fören en bit in i spelet för att visa lite svårare delar av spelet.

Du kan dessutom fortsätta att spela där du var i demot med retail utgåvan då saven förs över.

Medlem

Jag har spelat demot =). Och nu kör jag hela spelet =). Gillar det varje minut =).

Medlem
Skrivet av kaealy:

Kolla alltid vem som har skrivit recensionen innan jag läser den, denna gång skippar jag att ens att kolla betyget och motiveringarna.

Det gäller att hitta skribenter med liknande smak


signatur

The irony of being a zombie is that everything is funny, but you can't smile, because your lips have rotted off.

Medlem
Skrivet av Kerstin Alex:

Det gäller att hitta skribenter med liknande smak

Jag tycker du skriver bra, ett extra plus är ditt minus för röstskådisarna. Det är få saker som kan sabba ett annars bra spel med röster som inte passar in, bryter konstigt eller inte antränger sig.

Jag tyckte rösterna till enheterna i Dawn of War var klockrena. Men sedan, i samband med en expansion, så bytte skådis för en enhet (Force Commander tror jag det var) till en annan och det blev inte alls samma sak. Så för mig gör det mycket.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

1
Skriv svar