Flera spel som inte vill fungera

Medlem
Flera spel som inte vill fungera

Hej.

Köpte idag F1 2012 och Dirt 3 på Steam men inget av dom vill fungera.

I F1 kommer jag till menyn men så fort jag väljer något där så blir skärmen svart och så står det "No Signal" eller så startar datorn om sig, det varierar. Och Dirt 3 fick jag igång första gången jag startade det men sen efter det så blir det bara "Grafikdrivrutinen har slutat svara och har återställts" varenda gång. Jag har testat med både senaste 13.4 och Betan 13.5 med samma resultat. (Körde även drivesweep i mellan).

Men dom övriga spelen jag har i datorn fungerar klockrent (Bioshock Infinite, Starcraft 2 HOTS, LoL)

Vad kan detta bero på? Kan det bero på W8 64 bitars?

Medlem

Vad har du för grafikkort? Låter som något problem med drivrutinerna i samband med de spelen.

Medlem

Jag har ett Gigabyte 7970 Ghz. Testade installera Crysis 3 också och det funkade också bra.

Medlem
Skrivet av Jerban:

Jag har ett Gigabyte 7970 Ghz. Testade installera Crysis 3 också och det funkade också bra.

Har du flera skärmar igång?

Vissa spel gillar inte (iallafall initialt..) att ha multipla displayer igång. Så, om du har det, testa att bara ha en skärm igång. Bara en idé.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av Jerban:

Jag har ett Gigabyte 7970 Ghz. Testade installera Crysis 3 också och det funkade också bra.

Har du flera skärmar igång?

Vissa spel gillar inte (iallafall initialt..) att ha multipla displayer igång. Så, om du har det, testa att bara ha en skärm igång. Bara en idé.

Jag hade faktiskt min tv inkopplad också (som inte var igång). Men jag har den inte inkopplad längre och det blir samma resultat ändå.

Medlem

Klocka ner datorn

Medlem
Skrivet av Roxxer:

Klocka ner datorn

Testat att underklocka allting och det spelade ingen roll heller

Inaktiv
Medlem
Skrivet av Tpiom:

Tack får kolla om jag hittar något liknande i CCC. Men tycker det är konstigt om det skulle funka då båda spelen har stöd för Eyefinity och då ska fungera med flera skärmar.

1
Skriv svar