Dead Island-skaparna tar sig an helvetet

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Deli:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Om det är något Techland lyckats pricka helt rätt i Dead Island-spelen är det vapenkänslan i närstrider

verkligen? upplevde det extremt stelt och obekvämt att slå någon med tillhygge i det första, inte hunnit spela riptide än, Dead Island är verkligen ett spel där man skulle behöva lite Motion Capture teknik för rörelserna!

Jag tycker närstriderna är de härligaste sedan Zeno Clash.

EDIT: Visar sig att Zeno Clash var från 2009. Hade kunnat svära på att det var från typ 2005, haha. Hur som helst; Dead Islands närstrider hör till de skönaste på länge!

Vill ha ha härliga närstrider så spela DARK MESSIAH. Bästa jag någonsin spelat.

Håller med fy fan vilken känsla!

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Deli:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Om det är något Techland lyckats pricka helt rätt i Dead Island-spelen är det vapenkänslan i närstrider

verkligen? upplevde det extremt stelt och obekvämt att slå någon med tillhygge i det första, inte hunnit spela riptide än, Dead Island är verkligen ett spel där man skulle behöva lite Motion Capture teknik för rörelserna!

Jag tycker närstriderna är de härligaste sedan Zeno Clash.

EDIT: Visar sig att Zeno Clash var från 2009. Hade kunnat svära på att det var från typ 2005, haha. Hur som helst; Dead Islands närstrider hör till de skönaste på länge!

Vill ha ha härliga närstrider så spela DARK MESSIAH. Bästa jag någonsin spelat.

Håller med till fullo, har nog spelat Dark Messiah typ tio ggr, bara för att det är så skön känsla.

Medlem
Skrivet av Apministern:

Så awesome att det spräckta FZ-barriären!

Bästa du sagt!

Medlem

Om man nu ska jämföra det med Diablo, hur går det med all loot om en spelare är game master? Kan inte han teoretiskt sett bara spamma ut massa items till spelarna då?

Ish
Medlem

Låter som en bra idé. Dead Island var mer Diablo än survival till att börja med.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Detta var verkligen bra nyheter! Exakt det spel jag längtat efter, ska hålla ögonen på detta

Medlem
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av marcus8958:

Hoppas det blir open world som skyrim och öppet för mods.

" som kan sätta ut fiender och godsaker på banan. " Lutar åt att man spelar typ en dungeon i taget? så ingen open world antar jag.

Räcker med om spelet är öppet så man kan gå och göra vad man vill och att spelet är öppet för mods och liknande.
Att det sedan blir att man får resa runt och sedan gå ner i dungeons osv. gör inget.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

12
Skriv svar