Medlem
Heavy Rain

Sitter här på jobbet i min ensamhet och tänkte berätta lite för er om gårdagen. Fick mitt ex av Heavy Rain Special Edition igår. (känner en kille som har spelbutiken i stan, så fick en dag tidigare). Eftersom jag har väntat på det här spelet ända sedan jag såg techdemon för några år sedan, så började jag mitt äventyr direkt när jag kom hem från jobbet. spelade fram till klockan 23.45 (blev ca5 timmars speltid). Och ja vad ska man säga, spelet är precis så bra som jag hoppades på. Det är lite segt i starten, men när man väl kommer över den tröskeln så bara pumpar de på med oväntade överraskningar och man hinner knapt med det tempo som byggts upp.
Jag kan rekomendera alla er andra som väntat på detta att göra precis som jag, spela på svåraste från start. Detta resulterar i att allting inte blir plättlätt och ni kommer att göra fel bestlut/handlingar i vissa sitvationer, det har jag gjort. Har flera gånger redan sagt till mig själv "tänk om jag gjort sådär istället". Det höga tempot / att man köra på svåraste gör att i stressade sitvationer så kommer ni att känna er mycket mer närvarande, och det är en mycket häfftig kännsla efteråt. Och innan ni börjar lova er själva att hur det än går så ska ni spela på och inte loada om spelet för att ni faila en uppgift, tror att det kan sabba stämmningen rätt mycket om man gör det. Jag har själv redan failat på två vicktiga delar i spelet och det var jobbigt ända in i mitt hjärta kan jag tala om. Det ena var ett felaktigtbestlut, det andra dåligt spelande i en mycket stressig sitvation. Och trots mina sämre beslut/agerande så fortsätter storyn och det är så jävla coolt. Och hela tiden säger jag till mig själv "tänk om". så replay value på det här spelet är galet stort. Vad kan jag mer säga om detta underbara spel utan att spoila, jo musiken i spelet är precis lika bra som den var i demon om inte ännu bättre, glad att jag skaffa SE så jag fick med soundtrack. Nu vill jag bara att klockan ska ticka på och bli 15.00 så att jag kan ta mig hem och fortsätta spela, för ikväll ska jag spela tills jag är klar med det. Nu har jag skrivigt en jävla massa och jag förstår om folk har slutat läsa, men för er som tagit er hit ner i min lilla text kan jag bara säga att Heavy Rain är ett mästerverk och ni kommer inte att bli ett dugg besvikna.

Medlem

Tack för intrycken!

Fick själv avboka mitt exemlar av se utgåvan, då en massa oväntade utgifter kom och knackade på dörren.
Jag får allt snällt vänta på att spela (uppleva) detta konststycke.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Låter nice, får införskaffa det när det finns billigt. Så fattig nu, satans julhandel

Medlem

verkar jävligt coolt, ett lätt köp...gärna fler kommentarer från er som redan skaffat ett ex

Inaktiv

kan intyga att precis allt Lomin skrev stämmer. har lirat konstant nu i snart åtta timmar och vill inte sluta. spänningen är olidlig.

Medlem

Klarade ut spelet igår, VILKET SPEL !! Säger jag bara Ska börja lira omgång nr.2 nu REKOMENDERAS!!

Inaktiv
Skrivet av BlackBurn:

Klarade ut spelet igår, VILKET SPEL !! Säger jag bara Ska börja lira omgång nr.2 nu REKOMENDERAS!!

Samma här! Redan på andra omgången. vill ha ett annat slut!

Både Madison och Norman dog för mig dock så klarade sig Ethan och Shaun

.

Medlem

Ett riktigt bra och spännande spel.. Håller me va Lomin skrev. Har dock inte spelat klart de än, men hade ja haft möjlighet hade ja fasen suttit å spela de från början till slut


signatur

PSN: Draobs

Medlem

Hörde ett rykte om att man var tvungen att vara uppkopplad mot Playstation Network för att kunna spela Heavy Rain? Bekräfta eller dementera? I sånna fall är det ju skandal. Har fått ett mobilt bredband av jobbet, och har ingen lust att betala för ett fast för att få PS3:an uppkopplad på nätet.


signatur

Heja Blåvitt

Medlem
Skrivet av Pihlbaoge:

Hörde ett rykte om att man var tvungen att vara uppkopplad mot Playstation Network för att kunna spela Heavy Rain? Bekräfta eller dementera? I sånna fall är det ju skandal. Har fått ett mobilt bredband av jobbet, och har ingen lust att betala för ett fast för att få PS3:an uppkopplad på nätet.

Har väldigt svårt att tro att det skulle behövas, fast inget jag kan svära på. Hade gärna testat, fast nu vågar jag inte testa när den asjobbiga buggen existerar.

Heavy Rain är för övrigt en helt fantastisk upplevelse. Handlingen påverkade mig på många sätt under spelets gång och ångesten över valen man tvingas göra är påträngande. Första rundan är givetvis bäst, men jag är inne på tredje nu och tycker fortfarande att det är riktigt spännande eftersom det åtminståne längre fram i spelet blir som en nästan helt ny spelupplevelse.

Dock stöter jag på fler och fler konstiga buggar desto mer jag spelar. Ganska konsiga sådana också. En gång gick Ethan på något magiskt sätt igenom trappan i sin lägenhet och försvann ur bild. En annan gång (denna var asrolig iof) kunde jag trycka "X" för att skrika efter en viss person. Sen när det var dags för att göra andra grejer med "X" fortsatte han ändå skrika efter personen.

Det roliga med det, massiv spoiler för er som inte spelat klart:

I slutet när man finner sonen i brunnen, strax innan man finner honom kan man ju skrika "Shaun!". Tillslut kom jag fram till brunnen och började bända upp låset. När man sedan snabbt ska trycka "X" för att lyfta upp Shaun började han skrika efter honom igen. Lika dant när man skulle göra hjärt & lungräddning på honom. Sen kommer Shelby och Madison och leker katt och råtta-leken. När Madison blir jagad av Shelby och man gjorde en handling som kräver att man tryckte "X" så hörde man Ethan någonstans långt där borta skricka "SHAUN!" trots att han hade honom i famnen levandes. Kunde trycka "X" när som helst under resten av spelet och ändå kunde man höra honom. Det roligaste var att trycka när han egentligen skulle övertala Shelby. Så istället för att säga något klokt till honom så skrek han "SHAUN!" rätt i ansiktet

.

Medlem

Ja fyfan vilket coolt spel, blev helt tagen mot slutet vad som hände, nu ska man ju spela och få nåt annat slut haha, och jaga lite trophies

Medlem

instämmer med övriga, spelet är riktigt lyckat, ett mästervärk i spelväg och så fort jag får tid kör jag igång runda nr2. men måste spela igenom bonuskapitlet först, har inte börjat på det.

ser också fram emot vilka tillägg som kan tänkas komma i framtiden
hoppas också att fler spelutvecklare ger sig in i den här genren, är helt underbart att få "spela igenom en film"

5/5 utan tvekan och definitivt ett av årets bästa spel och ett av de bästa på mycket mycket länge.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Nu är väntan över. Fick hem mitt exemplar idag trots taskig ekonomi, tänk va bra det är när folk är skyldig en massa pengar man glömt bort.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Spelade ut det för inte så längesedan, och jag instämmer att det är riktigt riktigt bra. Jag är ett stort fan utav äventyr och Noir så detta satt som en kyss.
Nu ska jag spela igenom det en andra gång och göra lite andra val.

Samt jaga lite trophies.

Medlem

Någon som sett senaste avsnittet av "Criminal Minds"?

Påminner något så grymt om inledningen av Heavy Rain.

Börjar med att en familj står vid en karusell med hästar, dottern som står med en röd ballong fråga om hon kan få åka, mamman tittar bort snabbt och sen är ungen borta.

Förövarna har gjort det till sin grej att föra bort barn på öppna platser med mycket folk runt mitt framför ögonen på sina föräldrar.

Lägg där till att hela scenen avslutas med att man får se ballongen flyga iväg.


signatur

Heja Blåvitt

Medlem

Vare bara för mej spelet små hacka lite då å då? Till å med slut texten hacka till i bland...
Nått ja tycker att sånna här typer av spel ska va utan..

För övrigt va spelet de bästa ja spelat på länge!

Inte ofta ja spela ut ett spel och är sugen på att köra igenom de igen direkt efter


signatur

PSN: Draobs

1
Skriv svar