Guild Wars 2: Flame and Frost-finalen är här!

Robot
Guild Wars 2: Flame and Frost-finalen är här!
Medlem
Guild Wars 2: Flame and Frost-finalen är här!

River lite i magen då jag ser GW2, kändes så lovande, köpte en ny dator för jag trodde så hårt på att detta blir ett spel som jag kommer spela år framöver, ett bra spel men det fick mig aldrig att riktigt känna suget att fortsätta( har 5 gubbar högsta är 60)

Inaktiv

Floppade totalt då det inte händer ett smack så fort man nått max level. Man kan självklart samla saker, avsluta uppdrag på områden man inte gjort klart, men det är inte det man vill göra - karaktären måste utvecklas, annars försvinner det genuina intresset överlag.

Medlem

@ Segas

GW2 handlade aldrig om att nå max level.
Du har ju ingen koll överhuvudtaget..

Medlem
Skrivet av Segas:

Floppade totalt då det inte händer ett smack så fort man nått max level. Man kan självklart samla saker, avsluta uppdrag på områden man inte gjort klart, men det är inte det man vill göra - karaktären måste utvecklas, annars försvinner det genuina intresset överlag.

Floppade totalt på vilket sätt, menar du?
Spelet är ett av de få spel på MMORPG-marknaden som på senare tid faktiskt har lyckats såvitt jag vet.
Sen att det inte föll dig i smaken är en annan femma.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Har fastnat rejält för GW2, det har lite RPG-element till skillnad från nuvarande marknadsledaren (WoW, som bara försöker att minska allt vad karaktärsmodifiering och -specialisering heter) och en bra mycket mer dynamisk värld med sina events. För att inte tala om ett många gånger bättre crafting-system.

Gillar man hjärndöd gear grinding bör man kanske titta åt något annat håll, gillar man att utforska och pyssla i världen är GW2 utmärkt.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av Segas:

Floppade totalt då det inte händer ett smack så fort man nått max level. Man kan självklart samla saker, avsluta uppdrag på områden man inte gjort klart, men det är inte det man vill göra - karaktären måste utvecklas, annars försvinner det genuina intresset överlag.

Detta är inte menat som ett påhopp överhuvudtaget, jag är bara nyfiken, sätt folk skriva samma sak som du sedan release?

Vad är det du saknar i Endgame? Bara gear treadmill?
Tycker själv att förutom gear treadmill så har det allt och lite till som man kan förvänta sig från ett "vanligt" mmo,


signatur

Rwa?

Medlem

GW2.. Alltid finns det nåt som gör att jag kommer tillbaka.

Medlem

Hoppas dom nu sätter sig och funderar över hur de ska fixa ett vettigt endgame.

Medlem

signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Inaktiv
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Segas:

Floppade totalt då det inte händer ett smack så fort man nått max level. Man kan självklart samla saker, avsluta uppdrag på områden man inte gjort klart, men det är inte det man vill göra - karaktären måste utvecklas, annars försvinner det genuina intresset överlag.

Floppade totalt på vilket sätt, menar du?
Spelet är ett av de få spel på MMORPG-marknaden som på senare tid faktiskt har lyckats såvitt jag vet.
Sen att det inte föll dig i smaken är en annan femma.

Det är tyvärr inte bara jag som har den åsikten om spelet, det är ett faktum att en enormt stor del av spelarbasen har försvunnit för att det finns så lite att göra efter levlandet.

Medlem
Skrivet av Segas:
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Segas:

Floppade totalt då det inte händer ett smack så fort man nått max level. Man kan självklart samla saker, avsluta uppdrag på områden man inte gjort klart, men det är inte det man vill göra - karaktären måste utvecklas, annars försvinner det genuina intresset överlag.

Floppade totalt på vilket sätt, menar du?
Spelet är ett av de få spel på MMORPG-marknaden som på senare tid faktiskt har lyckats såvitt jag vet.
Sen att det inte föll dig i smaken är en annan femma.

Det är tyvärr inte bara jag som har den åsikten om spelet, det är ett faktum att en enormt stor del av spelarbasen har försvunnit för att det finns så lite att göra efter levlandet.

Snarare för att de spelar Guild Wars 2 som om det vore World of Warcraft.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Inaktiv
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Segas:
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Segas:

Floppade totalt då det inte händer ett smack så fort man nått max level. Man kan självklart samla saker, avsluta uppdrag på områden man inte gjort klart, men det är inte det man vill göra - karaktären måste utvecklas, annars försvinner det genuina intresset överlag.

Floppade totalt på vilket sätt, menar du?
Spelet är ett av de få spel på MMORPG-marknaden som på senare tid faktiskt har lyckats såvitt jag vet.
Sen att det inte föll dig i smaken är en annan femma.

Det är tyvärr inte bara jag som har den åsikten om spelet, det är ett faktum att en enormt stor del av spelarbasen har försvunnit för att det finns så lite att göra efter levlandet.

Snarare för att de spelar Guild Wars 2 som om det vore World of Warcraft.

Borde inte ett MMO spelas som ett MMO, oavsett vad spelet heter? Spelen i sig är inte ens i närheten av varandra, men grunden är detsamma. Man levlar, man gör uppdrag, man gör instanser/raidar och utvecklas. Guild Wars 2 dör direkt när man nåt max level.

Raidar man inte i WoW, dör spelet ganska fort där också. Max level, sen händer inget mer.

Medlem
Skrivet av TexN:

Hoppas dom nu sätter sig och funderar över hur de ska fixa ett vettigt endgame.

Ja, den utvecklaren som knäcker det. Problemet är att folk spelar för mycket.,

Medlem
Skrivet av Segas:
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Segas:
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Segas:

Floppade totalt då det inte händer ett smack så fort man nått max level. Man kan självklart samla saker, avsluta uppdrag på områden man inte gjort klart, men det är inte det man vill göra - karaktären måste utvecklas, annars försvinner det genuina intresset överlag.

Floppade totalt på vilket sätt, menar du?
Spelet är ett av de få spel på MMORPG-marknaden som på senare tid faktiskt har lyckats såvitt jag vet.
Sen att det inte föll dig i smaken är en annan femma.

Det är tyvärr inte bara jag som har den åsikten om spelet, det är ett faktum att en enormt stor del av spelarbasen har försvunnit för att det finns så lite att göra efter levlandet.

Snarare för att de spelar Guild Wars 2 som om det vore World of Warcraft.

Borde inte ett MMO spelas som ett MMO, oavsett vad spelet heter? Spelen i sig är inte ens i närheten av varandra, men grunden är detsamma. Man levlar, man gör uppdrag, man gör instanser/raidar och utvecklas. Guild Wars 2 dör direkt när man nåt max level.

Raidar man inte i WoW, dör spelet ganska fort där också. Max level, sen händer inget mer.

Jag sa aldrig att Guild Wars 2 inte ska spelas som ett MMO - jag sa att det inte ska spelas som just World of Warcraft.

I World of Warcraft går man igenom en rad repetitiva och linjära uppdrag för att nå maxleveln. Väl där spelar du en rad olika dungeons flera gånger om för att få tillräckligt bra utrustning för att kunna få tillgång till Raids, där du återigen slår dig igenom raid efter raid för att slutligen komma åt det senaste innehållet i spelet så att du äntligen kan börja spela med resten av spelarbasen.
Allting man gör i spelet baseras på vilken utrustning du har - oavsett om det är PvE eller PvP, och du är oftast bunden till att göra saker och ting i en särskild ordning.

I Guild Wars 2 når man maxleveln på det sätt man själv väljer. D.v.s. genom att crafta, PvPa, upptäcka, dungeons, boss events eller dynamiska events.
När du nått maxleveln väljer du hur du vill få ihop din utrustning. Du kan antingen skapa den själv, spara ihop tillräckligt mycket pengar för att köpa ut den från Trading Post, PvPa tillräckligt mycket för att kunna köpa den med "PvP-valuta", besegra bossar i boss events, eller genom att göra dungeons.
Du kan kombinera din utrustning från de olika källorna bäst du vill, och när du gör detta är du dessutom inte bunden till ett visst område eller en viss dungeon. Din level och din "loot" skalas upp/ned till din nuvarande level, så man är aldrig bunden till något s.k. "end game content", och det är det som gör Guild Wars 2 så unikt.
Hela spelet är "End Game", och du väljer själv hur du vill spela det.
All utrustning är dessutom mer eller mindre densamma, vilket tvingar spelaren till att förbättra sina egna förmågor och egenskaper snarare än sin karaktärs stats.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Ekononmiskt så lyckades gw2 men vid endgame så failade dom hårt....tyvärr


signatur

Game long and prosper

Medlem

Jag tycker att det är rätt kul hur olika åsikter folk har om spelandet i gw2. Själv tycker jag att spelet är troligtvis det bästa köp jag någonsin gjort.

Det jag tycker är absolut roligast är wvw och att utforska världen; det spelar nästan ingen roll hur många gånger man varit på ett ställe, det kan fortfarande dyka upp något helt nytt där. Vad gäller wvw tycker jag att det är lite beroende av vilka commanders som finns inne. Har man en bra commander kan det hända saker överallt hela tiden. Mitt roligaste minne är en strid om Stonemist (och i slutänden ett antal torn också) som varade i nästan sju timmar, med konstant mycket att göra, många som dog på alla tre sidor och dessutom med extremt mycket taktik.

Det som jag tyckt är ett problem är att få tag på utomstående för att köra dungeons mm. Jag spelar själv i en tvåmannaguild, och det gör att jag fortfarande inte har kunnat spela igenom alla dungeons; det är helt enkelt för svårt att få tag på folk till de femmanna-grupper som krävs för dem.

Medlem

Ett starkt engame var aldrig topprio från början då anet slipper något som wow alltid har fått dras med, folk som pröjsar varje månad förväntar sig bra med content får varje månad av spelande medans gw2 är en engångskostnad.

tänk nu efter ett spel för 399 spänn, har du tur räcker sp delen i det spelet i kanske 8-9 timmar, och ni har säkert lagt ner bra många fler timmar en så i gw2 så det är helt klart värt sitt pris.

och på ett sätt är hela spelet och alla dungeons endgame eftersom man bliw nerskalad men man kan ju inte göra alla glada ^^ själv har jag alltid avskytt gearhettsen å tyckte wow föll helt platt för någon som avskyr när gearet styr


signatur

always use the nubs for cover

Inaktiv
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Segas:
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Segas:
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Segas:

Floppade totalt då det inte händer ett smack så fort man nått max level. Man kan självklart samla saker, avsluta uppdrag på områden man inte gjort klart, men det är inte det man vill göra - karaktären måste utvecklas, annars försvinner det genuina intresset överlag.

Floppade totalt på vilket sätt, menar du?
Spelet är ett av de få spel på MMORPG-marknaden som på senare tid faktiskt har lyckats såvitt jag vet.
Sen att det inte föll dig i smaken är en annan femma.

Det är tyvärr inte bara jag som har den åsikten om spelet, det är ett faktum att en enormt stor del av spelarbasen har försvunnit för att det finns så lite att göra efter levlandet.

Snarare för att de spelar Guild Wars 2 som om det vore World of Warcraft.

Borde inte ett MMO spelas som ett MMO, oavsett vad spelet heter? Spelen i sig är inte ens i närheten av varandra, men grunden är detsamma. Man levlar, man gör uppdrag, man gör instanser/raidar och utvecklas. Guild Wars 2 dör direkt när man nåt max level.

Raidar man inte i WoW, dör spelet ganska fort där också. Max level, sen händer inget mer.

Jag sa aldrig att Guild Wars 2 inte ska spelas som ett MMO - jag sa att det inte ska spelas som just World of Warcraft.

I World of Warcraft går man igenom en rad repetitiva och linjära uppdrag för att nå maxleveln. Väl där spelar du en rad olika dungeons flera gånger om för att få tillräckligt bra utrustning för att kunna få tillgång till Raids, där du återigen slår dig igenom raid efter raid för att slutligen komma åt det senaste innehållet i spelet så att du äntligen kan börja spela med resten av spelarbasen.
Allting man gör i spelet baseras på vilken utrustning du har - oavsett om det är PvE eller PvP, och du är oftast bunden till att göra saker och ting i en särskild ordning.

I Guild Wars 2 når man maxleveln på det sätt man själv väljer. D.v.s. genom att crafta, PvPa, upptäcka, dungeons, boss events eller dynamiska events.
När du nått maxleveln väljer du hur du vill få ihop din utrustning. Du kan antingen skapa den själv, spara ihop tillräckligt mycket pengar för att köpa ut den från Trading Post, PvPa tillräckligt mycket för att kunna köpa den med "PvP-valuta", besegra bossar i boss events, eller genom att göra dungeons.
Du kan kombinera din utrustning från de olika källorna bäst du vill, och när du gör detta är du dessutom inte bunden till ett visst område eller en viss dungeon. Din level och din "loot" skalas upp/ned till din nuvarande level, så man är aldrig bunden till något s.k. "end game content", och det är det som gör Guild Wars 2 så unikt.
Hela spelet är "End Game", och du väljer själv hur du vill spela det.
All utrustning är dessutom mer eller mindre densamma, vilket tvingar spelaren till att förbättra sina egna förmågor och egenskaper snarare än sin karaktärs stats.

....det finns FORTFARANDE inget "content" efter maxlevel...bara hur man tar sig dit - du skriver det själv gång på gång. Det är vad som händer EFTER maxlevel som den stora spelarbasen är intresserad av. Alla som slutat spela har flera karaktärer i maxlevel och ingen har påstått att det finns något att göra - bara på vägen dit.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Segas:

blablabla

Jag tror vi helt enkelt kan nöja oss med att konstatera att Guild Wars 2 inte är ett spel för dig.

Inaktiv
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Segas:

blablabla

Jag tror vi helt enkelt kan nöja oss med att konstatera att Guild Wars 2 inte är ett spel för dig.

Alla har vi olika åsikter - Personligen tycker jag Guild Wars 2 är ett fantastiskt spel. Men faktum kvarstår och ingen vettig utbyggnad av spelet är ens på tal än. Sen hurivida spelet i sig är något för mig eller inte har inte mycket värde till ämnet.

Ditt svar är f.ö ett genant svar av någon som vet att en annan person har rätt, men vägrar erkänna det...och helt enkelt väljer att dementera det på ett liknande sätt som du gjorde.

Medlem
Skrivet av Segas:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Segas:

blablabla

Jag tror vi helt enkelt kan nöja oss med att konstatera att Guild Wars 2 inte är ett spel för dig.

Alla har vi olika åsikter - Personligen tycker jag Guild Wars 2 är ett fantastiskt spel. Men faktum kvarstår och ingen vettig utbyggnad av spelet är ens på tal än. Sen hurivida spelet i sig är något för mig eller inte har inte mycket värde till ämnet.

Ditt svar är f.ö ett genant svar av någon som vet att en annan person har rätt, men vägrar erkänna det...och helt enkelt väljer att dementera det på ett liknande sätt som du gjorde.

Förutom att du inte har rätt då?

GW2 har massor att göra när du nått max level, men det du vill göra är raids och dungeons som i WoW och det finns mycket riktigt inte.

Det som gjorde att jag la ner efter ca 200 timmar var att jag saknade holy trinity och WoW-PvE. Men jag skulle aldrig i mitt liv säga att GW2 floppade på grund av detta för det vore helt enkelt osant.

phi
Medlem
Skrivet av Melfice:
Skrivet av TexN:

Hoppas dom nu sätter sig och funderar över hur de ska fixa ett vettigt endgame.

Ja, den utvecklaren som knäcker det. Problemet är att folk spelar för mycket.,

Utvecklaren heter CCP och deras spel heter EVE Online.

Dock inget generiskt MMO i stil med WoW eller GW2. Tack och lov för det.

Medlem

Jag kan inte påstå att jag någonsin fastnat för GW2, spelar det lite nu för tiden också men mest för att jag har vänner som spelar det.

Ett problem tycker jag är att man inte har några direkta roller att spela. Jag gillade detta i WoW när alla spelade en klass som hade en speciell roll när man väl körde dungeons, i GW så känns det inte som att man behöver göra något speciellt, bara spamma och ducka attacker vilken klass man än kör. Kräver ofta taktiker men ingenting för någon speciell klass.

Det känns aldrig riktigt som att man blir kraftfullare med bättre gear eller högre level eftersom att man downscaleas om man skulle gå tillbaka till en lägre levlad zone, gear känns mest som kosmetiskt.

Man får aldrig direkt känslan av att vara med i något större, man är bara en i mängden, grupp eventen är väl något av de sämre sakerna i det här avseendet, massor av spelare står och spammar en enorm boss i några minuter tills han dör. Otroligt trisst.

Fungerar såklart för vissa personer men jag har väldigt svårt att motivera mig själv att spendera någon tid på GW, enda anledningen till att jag spelar det är för att vänner spelar det och att det inte kräver någon större insats, ett bra spel när man inte orkar spela något mer krävnade.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Segas:

Ditt svar är f.ö ett genant svar av någon som vet att en annan person har rätt, men vägrar erkänna det...och helt enkelt väljer att dementera det på ett liknande sätt som du gjorde.

Haha, vad snackar du för skit? Min poäng var att diskussionen inte ledde någon vart eftersom ni fortsatte att raljera era argument utan att enas om något. Jag lägger ingen värdering i vem som hade "rätt", och bryr mig ärligt talat inte om det heller.

Inaktiv
Skrivet av Javas:

Ekononmiskt så lyckades gw2 men vid endgame så failade dom hårt....tyvärr

Inget nytt att endgame failar.. bara World of Warcraft som har lyckats.

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Javas:

Ekononmiskt så lyckades gw2 men vid endgame så failade dom hårt....tyvärr

Inget nytt att endgame failar.. bara World of Warcraft som har lyckats.

Alla säger att endgame failar, men ingen ger något vettigt svar.
Wow har Raids och PvP som "endgame"
Gw2 har Dungeons, pvp och wvw som "endgame" (dock ingen geartreadmill. antar att det är det alla saknar?)


signatur

Rwa?

Medlem

Visst, det finns grejer att göra i gw2. Det som saknas är belöningar. Man blir inte direkt pepp på att göra något ifall man inte får något utav det. (Titlar är inte så kul) Man vill ju att karaktären utvecklas. Ni som säger att man som spelare ska utvecklas. kul, när man bara har 5 skills, några utilitys och traits. Behövs mer avancerad, djupgående för att den biten ska vara rolig.

Det jag saknar, är helt enkelt mer 'prestigefulla' items. Som gör att en är lite unik från mängden. Men denna jämlikhetstramset förstör det. Fixade ett legendary i november. Men sen upptäckte jag att skiten gick att sälja. Dummaste jag sett och värdet med det vapnet sänktes whoosh, när jag insåg att man faktiskt kan köpa lgndarys. Själv har man ju kämpat med massor av olika saker för att få detta.

Det bästa är aldelles för lätt att få.
skitspel.. blir ju bara sur när jag tänker på hur mkt tid jag la ner på det..

Medlem

Är det inte otroligt att folk sväljer det där med geargrind och tar det för innehållsrikt endgame och när ett spel inte har det så fattar de ingenting och bara "öhhh inget endgame?.." Du kan köra dungon & fractals-runs i evighet i gw2 med.. Men i wow är det designat att ta så lång tid som möjligt för att du ska spendera så mkt pengar i subscription som möjligt.. Den nya Dungen i GW2 var riktigt kul, spelade igenom den med guildet igår och lär köra den igen.. För att den var skoj, inte för att få gear jag Måste ha för att Få göra nästa!

Respecterar åsikterna om hurvida man saknar dedikerade healers och tanks, eller man kanske har helt andra preferenser i stil & miljö.. Men att det skulle saknas saker att göra när man rushat upp till 80 känns fånigt!


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem
Skrivet av phi:
Skrivet av Melfice:
Skrivet av TexN:

Hoppas dom nu sätter sig och funderar över hur de ska fixa ett vettigt endgame.

Ja, den utvecklaren som knäcker det. Problemet är att folk spelar för mycket.,

Utvecklaren heter CCP och deras spel heter EVE Online.

Dock inget generiskt MMO i stil med WoW eller GW2. Tack och lov för det.

Jag spelar EVE men det kan inte jämföras på något sätt när det gäller dom traditionella MMO:erna.

12
Skriv svar