Stonehearth - Blandar Minecraft med realtidsstrategi

Robot
Stonehearth - Blandar Minecraft med realtidsstrategi

Radiant Entertainment behöver dina pengar till att utveckla vad som verkar bli ett riktigt mysigt strategispel.

#ambient-studios, #radiant-entertainment, #stonehearth


Skribent
Stonehearth - Blandar Minecraft med realtidsstrategi

Det här får bli första spelet jag backar.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Minecraft + The Settlers... och en nypa Dwarf Fortress?

Skribent
Skrivet av Gabe:

Minecraft + The Settlers... och en nypa Dwarf Fortress?

Kan inte bli dåligt.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Är det att lära sig programmera java som gäller, för att lyckas göra lätta indiespel?

Medlem

Detta ser onekligen roligt ut, precis som datorspel ska vara

Medlem

Ser onekligen mycket hemtrevligt ut...
Synd bara att jag aldrig kommer att ge mig in på att stödja kickstarters

Medlem
Skrivet av TexN:

Är det att lära sig programmera java som gäller, för att lyckas göra lätta indiespel?

Antagligen Unity/UDK eller liknande om du inte är sugen på att programmera hela spelmotorn själv.

Medlem
Skrivet av TexN:

Är det att lära sig programmera java som gäller, för att lyckas göra lätta indiespel?

Beror mäst ifall du vill arbeta med 3d eller 2d. för 3d är vell Unity/UDK som gäller som Zelzahim sa för 2d funkar Game Maker hur bra som hälst.

On Topic så låter det hela klart intressant


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem

my god...

Detta ska jag definitivt följa, typ av spel som får mig att förstöra dygnsrytm och hygien. I love it.


signatur

Tokyo, Japan reporting in!

Medlem
Skrivet av Gabe:

Minecraft + The Settlers... och en nypa Dwarf Fortress?

Verkar mer vara en direkt kopia av Dwarf Fortress, i 3D-miljö. Jag har lite förväntningar men tvivlar starkt på att det någonsin kommer nå djupet DF har.

Inaktiv

Enkelheten här, ser ut att vara det vinnande konceptet. Jag är helt klart intresserad av hur den färdiga produkten kommer att se ut.

Medlem

Ser gö mysigt ut. Kanske blir min första kickstarter med.

Medlem

Ser asnajs ut ju! Trodde först det var ett Age of Empires + pixlig grafik men blev glatt överraskad när jag kollade på videon!

Som tidigare nämnt: Det blev min första starter också!


signatur

Submission is for the weak

Medlem

Första backningen. MÅSTE... HA... beeeetaaaa

ELF
Medlem

Ser trevligt ut.
Men vad många sådana här spel det dyker upp my. Towns, Timber and Stone och nu detta. Har sett fler liknande spel, men kommer ej ihåg vad de heter eller var de kan hittas.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

RTS, nuff said. Jag är 120% på alla RTS och har alltid mycket koll på dem och när det kommer sådana som är i min smak eller bara intressanta, då äre bara att köra!

Blir till att backa då'rå!

Medlem

Backat, verkar bli najs:)

Medlem

Heter inte Blizzards spel samma fast omvänt? När börjar stämningar rulla in?

Medlem
Skrivet av morfin91:
Skrivet av TexN:

Är det att lära sig programmera java som gäller, för att lyckas göra lätta indiespel?

Beror mäst ifall du vill arbeta med 3d eller 2d. för 3d är vell Unity/UDK som gäller som Zelzahim sa för 2d funkar Game Maker hur bra som hälst.

On Topic så låter det hela klart intressant

Det är inte omöjligt att göra 2d spel i Unity3D så vill man lära sig en bra motor ska man testa det.

Dock om man vill skriva motorn själv (vilket jag hellre gör) så ska man välja ett språk man känner sig bekväm med (java i mitt fall) och sen lära sig simpel grafik hantering. Sen in på OpenGL/DirectX.

Detta är då inte enkelt, visst att använda unity/gamemaker förenklar allt men känslan när man arbetar med shaders etc i sin egna motor slår det imo

Medlem

Spelet finns även att rösta in på Steams Greenlight nu.

Medlem

Kul att se Kickstartern nå sitt första mål på enbart ett par dagar!


signatur

Tokyo, Japan reporting in!

Medlem
Skrivet av Wallaby:

Heter inte Blizzards spel samma fast omvänt? När börjar stämningar rulla in?

Ifall Blizzard hade börja slänga stämningar hade jag förlorat all form av respekt för dem.

1
Skriv svar