Bafta gillar Uncharted 2.

Medlem
Bafta gillar Uncharted 2.

Inför kommande prisutdelning av Bafta så verkar Uncharted 2 ligga bra till.
I alla fall om man ska se till antal nomineringar.

-Bästa Spel
-Bästa Action
-Bästa Gameplay
-Bästa Story
-Bästa Originalmusik
-Bästa Multiplayer
-Bästa Online
-"Best Artistic Achievement".

Nio stycken nomineringar är inte illa det. Bara att hålla tummarna för Naughty Dog. Dom är värda varje pris dom kan kamma hem.
I mina ögon är U2 tveklöst förra årets bästa spel, förvisso tätt följt av Killzone 2.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Dom fyra första har dom stor chans att plocka hem tror jag!

Medlem

är det bara jag som finner uncharted 2 extremt överskattat ? och JA, jag har spelat spelet, dock bara spelat drygt två timmar. men ändå.
jag tycker att ett spel ska ha gameplayet på sin sida "no matter what" och därför tycker jag inte uncharted ens förtjänar hälften av alla awards. spelet är enligt mig fruktansvärt klumpigt och kontrollerna är okej, men man är alldeles för seg och känner sig som en pansarvagn.

visst, jag låter som en negativ person men jag är realist, och när jag spelar ett spel spelar jag det från en kritikers vy, en extrem sådan.

Inaktiv

Tycker att spelet är för linjärt. Gillar inte när man inte har möjlighet att påverka storyn något. Hittat en hel del buggar i spelet också.
Med det sagt så tycker jag fortfarande att spelet förtjänar "Bästa Action" nomineringen.

Medlem
Skrivet av Peppeoll:

är det bara jag som finner uncharted 2 extremt överskattat ? och JA, jag har spelat spelet, dock bara spelat drygt två timmar. men ändå.
jag tycker att ett spel ska ha gameplayet på sin sida "no matter what" och därför tycker jag inte uncharted ens förtjänar hälften av alla awards. spelet är enligt mig fruktansvärt klumpigt och kontrollerna är okej, men man är alldeles för seg och känner sig som en pansarvagn.

visst, jag låter som en negativ person men jag är realist, och när jag spelar ett spel spelar jag det från en kritikers vy, en extrem sådan.

Alla har rätt till sin åsikt och alla har olika smak.
Det du säger att du upplever att Drake är som en pansarvagn att styra är något jag tycker tvärt emot.
Tycker kontrollen och responsen i den är mycket tight.
Gillar du det inte efter två timmar lär du nog inte falla mer för det längre in i spelet. Jag föll för det direkt och sträck körde igenom det 3 ggr tills jag hade alla achievements.

Jag förstår din känsla dock. Jag var ytterst peppad inför Dragon Age, ytterligare ett spel som hyllats till skyarna. Men det spelet föll pladask tyckte jag. Snarkade mig genom 5-6 timmar av det innan jag sålde det till en polare. Ska tilläggas att jag älskar rpg över allt annat och det är den genren jag helst spenderar en massa tid med.


signatur

“All thinking people are atheists.”

1
Skriv svar