Nintendo vs Internet

Skribent
Nintendo vs Internet

Min fru tycker om mobiltelefoner. Ungefär på samma sätt som fiskar tycker om vatten.

Hon köpte en Samsung Galaxy Mini-nånting för ett tag sedan och använde den i tre dar innan hon köpte en Iphone 5. Apple-mobilen föll henne i smaken i några månader tills hon alldeles nyss köpte en annan Samsung, för 6000:-.

6000 kronor.

För någon som jag, som använder mobilen som klocka och sms-maskin (jag fick ärva hennes Samsung Galaxy Mini-nånting i januari och har ännu inte ringt ett enda samtal på den), så är det ganska mycket pengar.

Men jag unnar henne det. Mobiltelefoner är hennes intresse och vi behöver inte tigga ihop nudelpengar på gatan för att kunna äta middag, så kör på. Men inte utan att jag kan dra en liten personlig fördel av situationen:

"Nu kan du inte säga något den dagen jag köper Wii U enbart för att spela nästa Mario Kart", sa jag. Hon hade förstås inget val än att gå med på detta. Frågan är om jag någonsin kommer använda mig av detta gyllene tillfälle.

Jag sitter just nu med min svarta, värdelösa 3DS framför mig på skrivbordet. "Searching for players" står det på den ena skärmen. Jag försöker spela lite Mario Kart 7 online – har försökt hela eftermiddagen.

Jag använder min pc som Wifi-hotspot. Det fungerar alldeles utmärkt på vår Ipad, min Samsung Galaxy Mini-nånting och min frus lilla hög med Iphones och Android-mobiler. Men är det någonting man kan räkna med här i livet så är det att det alltid blir trubbel så fort jag ska ha ut en Nintendo-maskin på nätet.

Det är inte ofta jag blir sugen på att spela Mario Kart, men varje gång jag blir det så ska det strula. Jag hade snarlika problem i Wii-versionen. Det fungerade visserligen lite bättre än till 3DS men var å andra sidan sjukt långsamt mellan rundorna.

Jag köpte min 3DS för att spela just Mario Kart, och jag ska försöka hålla fast vid den här känslan av vredesfylld besvikelse när Nintendo utannonserar Mario Kart U. Minnas hur mycket tid jag spenderar i menyer och laddningsskärmar jämfört med att sladda runt på banorna. Då kanske jag slipper sitta och än en gång slita mitt hår över ännu ett köp av konsol med trasiga internetfunktioner.

#blogg


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem
Nintendo vs Internet

Vad jobbar din fru med? Mobiltelefonutvecklare?

Skribent
Skrivet av Banjo:

Vad jobbar din fru med? Mobiltelefonutvecklare?

Nä mobiltelefonerna är bara ett intresse.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Konstigt, för mig så funkar online-delen i mario kart 7 perfekt O.o

Medlem

Vet att 3ds har problem med vissa krypteringar och säkerhetsystem på routrar och dylika saker.


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Skribent
Skrivet av luftman:

Konstigt, för mig så funkar online-delen i mario kart 7 perfekt O.o

Skrivet av Dinskugga:

Vet att 3ds har problem med vissa krypteringar och säkerhetsystem på routrar och dylika saker.

Det funkade ganska fint för mig när jag köpte spelet. Sen lät jag det ligga nån månad och därefter har det bara varit strul.

Alla andra onlinefunktioner på konsolen, förutom i just Mario Kart 7, funkar dock fin-fint!


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Inaktiv

HTC One och Samsung Galaxy S4 släpptes precis...;)

1
Skriv svar