Zelda 3DS tar oss åter till Mörkervärlden

Robot
Zelda 3DS tar oss åter till Mörkervärlden

Redan 1992 färdades Link mellan en ljus och en mörk värld. I år gör han om resan.

#the-legend-of-zelda-a-link-to-the-past-2


Medlem
Zelda 3DS tar oss åter till Mörkervärlden

Hatar 3DS, kan dom inte släppa det till en wii console också

Medlem

Håller med, mer till wii u tack!

Moderator | Testpilot

Enda jag egentligen brydde mig om, hade inte varit a link to the past om Dark World inte var där

Skrivet av aholman:

Hatar 3DS, kan dom inte släppa det till en wii console också

Men det är ju en sådan bra "konsol"? Helst nu när den börjat få en massa spel. Ingen fara boys and girls, snart är det Wii U's tur också


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv

Förstår heller inte varför man bara utvecklar en så stor titel till en liten pocket-konsol...vansinne!

Medlem

Uppföljare på majoras mask eller hd remake plz hade varit en konsolsäljare till wii u

Medlem
Skrivet av Segas:

Förstår heller inte varför man bara utvecklar en så stor titel till en liten pocket-konsol...vansinne!

Med 31 miljoner skeppade 3DS (plus nästan 8 miljoner 3DS XL) så spelar storleken inte så stor roll. Det kunde kanske ha dragit lite folk till Wii U däremot men jag tror de siktar på Wind Waker HD där istället.

/ LordDaimos

Medlem

En uppföljare till det bästa Zeldat? Hellz yeah! Vill spela detta med min bror på en TV for old time sake, att det bara släpps till 3ds gör att jag kommer skippa det, finns en del bra spel till 3ds som hade gjort att jag köpt konsolen om den inte varit handhållen, åker sällan i mer än 10 minuter så det känns totalt onödigt.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Rurounin:

En uppföljare till det bästa Zeldat? Hellz yeah! Vill spela detta med min bror på en TV for old time sake, att det bara släpps till 3ds gör att jag kommer skippa det, finns en del bra spel till 3ds som hade gjort att jag köpt konsolen om den inte varit handhållen, åker sällan i mer än 10 minuter så det känns totalt onödigt.

Bara jag som använder min bärbara konsol i hemmet? T__T Man måste inte spela allting "on the go". Utan är bara ett skönt alternativ, att ligga i soffan/sängen så man slipper TVn och dataskärmen ett tag!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Redaktör
Ponny
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Rurounin:

En uppföljare till det bästa Zeldat? Hellz yeah! Vill spela detta med min bror på en TV for old time sake, att det bara släpps till 3ds gör att jag kommer skippa det, finns en del bra spel till 3ds som hade gjort att jag köpt konsolen om den inte varit handhållen, åker sällan i mer än 10 minuter så det känns totalt onödigt.

Bara jag som använder min bärbara konsol i hemmet? T__T Man måste inte spela allting "on the go". Utan är bara ett skönt alternativ, att ligga i soffan/sängen så man slipper TVn och dataskärmen ett tag!

Du är inte ensam


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Rurounin:

En uppföljare till det bästa Zeldat? Hellz yeah! Vill spela detta med min bror på en TV for old time sake, att det bara släpps till 3ds gör att jag kommer skippa det, finns en del bra spel till 3ds som hade gjort att jag köpt konsolen om den inte varit handhållen, åker sällan i mer än 10 minuter så det känns totalt onödigt.

Bara jag som använder min bärbara konsol i hemmet? T__T Man måste inte spela allting "on the go". Utan är bara ett skönt alternativ, att ligga i soffan/sängen så man slipper TVn och dataskärmen ett tag!

Håller med! Använder min 3DS nästan enbart i hemmet.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Rurounin:

En uppföljare till det bästa Zeldat? Hellz yeah! Vill spela detta med min bror på en TV for old time sake, att det bara släpps till 3ds gör att jag kommer skippa det, finns en del bra spel till 3ds som hade gjort att jag köpt konsolen om den inte varit handhållen, åker sällan i mer än 10 minuter så det känns totalt onödigt.

Bara jag som använder min bärbara konsol i hemmet? T__T Man måste inte spela allting "on the go". Utan är bara ett skönt alternativ, att ligga i soffan/sängen så man slipper TVn och dataskärmen ett tag!

Kan hålla med om detta.. det var sällan att jag faktiskt tog med mig min gamla ds någonstans för att spela "on the go" så att säga.

@ LordDaimos
Jag tråkigt nog verkare det som om Wii U får dras med en Remake/HD version av Wind Waker, inte för att jag inte gillar Wind Waker, kört igenom det på genom gång 1 och 2 för att få hela historien (Man förstod ju hylian när man spelade igenom spelet igen) och det var ett fantastiskt bra spel. Men jag vill ha något nytt, och det är alldeles för lång tid tills det riktiga zelda spelet till Wii U kommer.

De skulle kunna portat detta spel genom virtual console eller något också eftersom du skulle kunna använda paddan som den nedre touchskärmen. Dessutom så är det på tok förlite fokusering på Wii U nu även från Nintendos sida, borde kommit någon riktigt bra titel från dem i början också.

Gillade inte 3ds i början tackvare sin skärmstorlek och att 3D effekten var extremt jobbig då man var tvungen att hålla enheten i en speciell vinkel för att få det att se bra ut.
Testade bara Resort spelet i en butilk då 3Ds var ny.

Orkar och vill egentligen inte köpa ytterligare en konsol för bara (just nu) 1 spel... Känner inte att man har råd med det heller tråkigt nog.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Rurounin:

En uppföljare till det bästa Zeldat? Hellz yeah! Vill spela detta med min bror på en TV for old time sake, att det bara släpps till 3ds gör att jag kommer skippa det, finns en del bra spel till 3ds som hade gjort att jag köpt konsolen om den inte varit handhållen, åker sällan i mer än 10 minuter så det känns totalt onödigt.

Bara jag som använder min bärbara konsol i hemmet? T__T Man måste inte spela allting "on the go". Utan är bara ett skönt alternativ, att ligga i soffan/sängen så man slipper TVn och dataskärmen ett tag!

Hade jag säkerligen också gjort om jag hade haft en, nu är det mest Rayman på mobilen på skithuset, men bor man i en lite lägenhet med datorn två meter från soffan så känns det inte speciellt befogat med en handhållen konsol, vill jag slöa i soffan sätter jag output till TVn och kör med en handkontroll.

Men som sagt, mitt största problem är att det inte alls är samma sak med en 3ds som att spela på en TV om man nu är två som ska hänga med och turas om.

Medlem

Remix på detta också, sedan är spelet Day 1 för mig!

Medlem

De vill säkert lura oss på massa pengar genom att först släppa det på 3DS å sen WII. Giriga jävlar.. Tänker verkligen inte köpa det vid release.

1
Skriv svar