Gamecube Emulator

Inaktiv
Gamecube Emulator

Är det någon som vet en bra Gamecube emulator, är sugen på att köra några spel jag inte har till gamecube som typ, Twilight Princess och så.
Berätta emulatorns namn, vart jag kan få tag i den och lite grundligt hur den fungerar och vart jag kan få tag i roms.

Skulle vara otroligt kul om man fick lite svar^^
Tack på förhand:D

MFC
Medlem

Wii?


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Köp en GC istället. Inte värt besväret att sitta och emulera och du kommer inte få full njutning ändå. Jag skulle dock inte rekommendera blocket för där hittar man en del skumma saker.. Nån snubbe som sålde ett spel för 600:- för det va "MEGARARE". Hittade det på ebay för 200:-. (Exakt samma version).


signatur
Jee
Medlem

Jag är säker på att man inte får snacka om roms och jag är då ganska säker på att det inte är tillåtet att snacka om emulatorer i forumet heller.
Du kan ju alltid söka efter det med valfri sökmotor. Men som TixFrix sa så är det säkert inte värt det för att:
1. Om du kör med tangentbord saknar du 2 analoga spakar.
2. Om du nu har en handkontroll så blir det inte samma känsla som med en GC-handkontroll.
3. Dem flesta spelen funkar säkert inte änns att emulera än och har fullt med grafikbuggar.

Köp ett riktigt Gamecube istället.


signatur

Eller inte?

Medlem

emulatorer är ju inte olagliga, bara ROMS som är copyrightade

Medlem

Dolphin är bra, sök upp den på google, finns instruktioner där

Inaktiv
Skrivet av MB?:

Dolphin är bra, sök upp den på google, finns instruktioner där

Vad är det som är bra med den?

Ifall du är sugen på att spela Gamecube-spel på datorn kan du ge upp. Det finns emulatorer, men dessa är verkligen i en tidig version.

Inga spel finns att spela ännu, utan det som går att emuluera är vissa menyer, intros.

De senaste konsollerna jag vet som går att emulera till fullo är nog N64 och Psx, satsa på dem!

Medlem

Om jag minns rätt så finns det väll inga ROMS till någon GC emulator?


signatur

C OL O R

Medlem

Spelbutiken.se sålde ut sina Gamecubes för typ 250kr förut, men nu är alla borta verkar de som. Vill du spela Gamecube-spel så rekommenderar ja verkligen ett Wii, eller ett begagnat Gamecube för en femhundring, annars är väl Dolphin den bästa emulatorn idag, och med bäst så menar ja att typ inga spel fungerar.

Inaktiv
Skrivet av Mahone:

Spelbutiken.se sålde ut sina Gamecubes för typ 250kr förut, men nu är alla borta verkar de som. Vill du spela Gamecube-spel så rekommenderar ja verkligen ett Wii, eller ett begagnat Gamecube för en femhundring, annars är väl Dolphin den bästa emulatorn idag, och med bäst så menar ja att typ inga spel fungerar.

Köpte en begagnad Gamecube förra veckan med 3 kontroller och 4 spel för 380 kr Hittade flera fina spel för 49kr/st.

EDIT: Kanske skall tillägga att det var från eBay jag köpte det, ifall någon var intresserad.

1
Skriv svar