Monaco-utvecklaren ser hellre besvikna än upprörda fans

Robot
Monaco-utvecklaren ser hellre besvikna än upprörda fans

Pocketwatch Games ser hellre att 360-spelarna blir besvikna över en försening än upprörda över ett trasigt spel.

#monaco-whats-yours-is-mine, #pocketwatch-games


Medlem
Monaco-utvecklaren ser hellre besvikna än upprörda fans

Bra! Släpp inte trasiga spel


signatur

Game long and prosper

Medlem

Några större företag kanske kan lära sig något utav detta.


signatur

Idono. That's me!

Medlem
Skrivet av Idono:

Några större företag kanske kan lära sig något utav detta.

Något specifikt?
Jag tänker mest på Bethseda.

Medlem

Hmm... kan inte tala för andra men när jag är hajpad inför ett spel så blir jag upprörd när det blir försenat för att jag vill spela det så snabbt som möjligt och såg fram emot dagen som hade utannonserats tidigare, sedan blir jag besviken om spelet inte är bra.

Tycker självklart att det är bra när utvecklare får/tar extra tid för att göra ett spel bättre men ville bara nämna att känslorna är lite mer tvärtom för mig för dessa två olika händelser.

Medlem
Skrivet av Rakoon:
Skrivet av Idono:

Några större företag kanske kan lära sig något utav detta.

Något specifikt?
Jag tänker mest på Bethseda.

Activision/Blizzard med Diablo 3, EA/Maxis med SimCIty
Sega och Gearbox med Aliens: Colonial Marines för att nämna några fler.

Edit*
Ubisoft med Rayman Legends (inte för att det var trasigt) men för sitt extremt dåliga val att låta Wii U släppet skjutas upp 6 månader trots att spelet var klart, bara för att de ville släppa det till Xbox 360 och PS3 också och göra det till ett multikonsol spel och släpp.
Det är nog rätt många (inklusive mig) som droppade sin förhandsbokning av det spelet. Vet definitivt att jag inte kommer ha tid för det när det släpps senare iår istället.

Medlem
Skrivet av korosuu:

Hmm... kan inte tala för andra men när jag är hajpad inför ett spel så blir jag upprörd när det blir försenat för att jag vill spela det så snabbt som möjligt och såg fram emot dagen som hade utannonserats tidigare, sedan blir jag besviken om spelet inte är bra.

Tycker självklart att det är bra när utvecklare får/tar extra tid för att göra ett spel bättre men ville bara nämna att känslorna är lite mer tvärtom för mig för dessa två olika händelser.

Så du menar att du hellre betalar för ett spel som du inte kan spela när du köpte det istället för att få det lite senare, men då kan du iallafall spela det?
Det låter bara konstigt i mitt huvud, men jag är inte dig så

Medlem
Skrivet av Winzi:
Skrivet av korosuu:

Hmm... kan inte tala för andra men när jag är hajpad inför ett spel så blir jag upprörd när det blir försenat för att jag vill spela det så snabbt som möjligt och såg fram emot dagen som hade utannonserats tidigare, sedan blir jag besviken om spelet inte är bra.

Tycker självklart att det är bra när utvecklare får/tar extra tid för att göra ett spel bättre men ville bara nämna att känslorna är lite mer tvärtom för mig för dessa två olika händelser.

Så du menar att du hellre betalar för ett spel som du inte kan spela när du köpte det istället för att få det lite senare, men då kan du iallafall spela det?
Det låter bara konstigt i mitt huvud, men jag är inte dig så

Haha nej nej, säger bara att känslorna inför händelserna försening och brist på kvalitet är omväxlade för mig än vad som beskrivs i artikeln. Föredrar självklart ett färdigt bra spel som fungerar.

Medlem
Skrivet av korosuu:
Skrivet av Winzi:
Skrivet av korosuu:

Hmm... kan inte tala för andra men när jag är hajpad inför ett spel så blir jag upprörd när det blir försenat för att jag vill spela det så snabbt som möjligt och såg fram emot dagen som hade utannonserats tidigare, sedan blir jag besviken om spelet inte är bra.

Tycker självklart att det är bra när utvecklare får/tar extra tid för att göra ett spel bättre men ville bara nämna att känslorna är lite mer tvärtom för mig för dessa två olika händelser.

Så du menar att du hellre betalar för ett spel som du inte kan spela när du köpte det istället för att få det lite senare, men då kan du iallafall spela det?
Det låter bara konstigt i mitt huvud, men jag är inte dig så

Haha nej nej, säger bara att känslorna inför händelserna försening och brist på kvalitet är omväxlade för mig än vad som beskrivs i artikeln. Föredrar självklart ett färdigt bra spel som fungerar.

Ah ok, då var det bara jag som missuppfattade lite

Medlem

Företag som går ut med sådana här uttalanden har mycket att leva upp till. Tycker man hört det förut och när det väl kommer till release så är det strul i alla fall. Servrar som inte fungerar, man kan inte logga in (om det är ett online-spel) m.m.

Medlem
Skrivet av Rakoon:
Skrivet av Idono:

Några större företag kanske kan lära sig något utav detta.

Något specifikt?
Jag tänker mest på Bethseda.

Vad Winzi sa men jag tänkte mer EA i helheten. Sämst kvalitet på alla fronter oavsett plattform.


signatur

Idono. That's me!

1
Skriv svar