GTA V – Allt du behöver veta om spelet

Medlem

Behåller ett visst mått av skepsis tills vi får höra någonting om checkpoints. De förstörde en stor del av upplevelsen i GTA IV.

Medlem

Yoga Simulator 2013? Självklart köp.

Medlem

Sitta i soffan.. Eller på en kökstol. Med en j*vla kontrol i handen och lira GTA V. Stackars oss som lirar på konsol också.

Medlem

Drömmer jag? eller är detta rena masterpiecet? :')

"Sneglat på Skyrim".. snarare använt från SA.

De bästa "rollspelselementen" från San Andreas kommer tillbaka yay


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

dom får göra vad tusan dom vill så länge inte var femte minut tas upp av RING RING HEY NICO WANNA GO BOWLING, eller en efterhängsen gf =_=


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Tänker vifta bort det mesta informationen om spelet från och med nu (har inte läst texten). Måste ladda upp riktigt stort nu!

Medlem

GOTY


signatur

Meep!

Medlem
  1. text

i spel information står det pc, xbox 360 och ps3.

Har R* sagt något om vilka plattformar GTA 5 ska släpas till?

Har dom sagt något om huruvida det kommer till nästa generations konsoller?

Om inte så verkar det ju lite korkat måste jag säga :/

Annars låter det som att GTA 5 kommer bli årets spel...lovande minst sagt


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

Medlem

Sjukt taggad, men allt utom superkrafterna är ju egentligen bara repris från SA. Inget illa med det dock, det sög att de skrotade allt det till GTA IV.

Medlem

Skeptisk, känns alldeles för likt 4an, hade hoppats på ett next-gen spel.
Fattar inte heller hypen, speciellt när folk annars är så kräsna vad gäller spel.
En remake på gta 1,2 vore något istället, de enda riktiga gta titlarna

Hoppas de lägger in lite mer trovärdig ai typ familjer och barn som går omkring med lite interaktivitet, men det vore väl alldelse för "tabu" att ha med barn som kan dödas i ett spel.

Undrar om man kan byta mellan de 3 personerna mitt i missions så man tekniskt skulle kunna spela om storyn 3 ggr och inte göra samma saker?. Om någon nu orkar det när det finns så mycket att göra


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Undrar om man kan byta mellan de 3 personerna mitt i missions så man tekniskt skulle kunna spela om storyn 3 ggr och inte göra samma saker?. Om någon nu orkar det när det finns så mycket att göra

Citat:

"You can switch between Franklin, Trevor and Michael during a cutscene, manually, or automatically when the AI takes control for you
Each character has a job to do, how much you switch yourself in or let the computer do, is entirely up to you
If you die the game reloads to the last checkpoint, even if two other characters are alive
Although it's up to the player when they switch, dialogue will suggest ideal moments. For example, when Michael and Franklin are being overwhelmed by snipers, Michael might ask for Trevor's help."

GTAV.Net

Medlem

Ta mina pengar Rockstar!!!


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem

Jag kommer vägra spela spelet på Xbox 360/PS3. Hade IV på Playstation 3 och hela spelet förstördes av den mörka och suddiga grafiken... och det var april 2008.


signatur

Det var detta...

Medlem

Så det blir precis som GTA:SA med grafik och cover-system från 4:an.
Jag klagar inte, SA är bäst i serien IMO


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

its....just....brilliant

Medlem

"Man kan säga att Rockstar sneglat åt Skyrim, eller för den delen verkliga livet. Övar man på att skjuta, då blir man bättre på att skjuta."

Tror dom mer sneglat åt deras egna spel, gta san andreas. Åt man för mycket blev man tjock, tränade man så blev man stark. Åkte man motorcykel blev man bättre på det osv.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Diskmaskin:

Gage? "..ett uttryck för en engångslön.. " -Wiki
Aldrig hört odet innan!

oomkullrunkeligt, är ett annat ord som borde funnits med.

jaja, det låter jättekul. Lite uttjatat bara. ordet har en annan betydelse som var vanligare förr, precis som gay och många andra ord.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Inaktiv
Skrivet av Puscifer:

Där har vi spelet som lägger ribban för de framtida sandlådespelen.

Jag blir f.ö. arbetslös i början av september - perfekt med andra ord.

EDIT: Stavfel.

Grattis? : P

Medlem
Skrivet av AW8:
Skrivet av DrAg00nEn:

Här finns mer bra sammanfattad info för den hungrige
http://www.gtav.net/news/4521/gtav-online-previews-and-screen...

VARFÖR INGET PC-DATUM ÄNNU AJDSHKAGDIAGBAHDD

Jag kan tänka mig att ett datum dyker upp efter att datumen för next gen har släppts.

Medlem

Får vi verkligen hoppas. På nuvarande konsolgeneration = Ush!


signatur

Det var detta...

Medlem

Hoppas man kan råna affärer :D:D

Medlem

Hur är styrningen?? Förra Pc varianten var nästan ospelbar....


signatur

För att spel ska vara kul ^^

Medlem

You had my curiosity. But now you have my attention.

Medlem

Bara PC versionen inte har Steam eller Origin, orkar inte med sånt. Annars blir det back to San Andreas, fool.

Håller med om den där mobiltelefon-terrorn i GTA 4 = skitirriterande - en sandlåda ska inte gnälla på spelaren att göra saker som speldesignern tycker. I GTA-SA så ringde de en gång, sen fick du själv ta initiativet.

12
Skriv svar