Stor Star Wars-rea på Steam

Medlem
Stor Star Wars-rea på Steam

Ledsen att säga detta men alla som läser detta SKA köpa Star Wars: Knights of The Old Republic 1 & 2!

Medlem
Skrivet av MrPeters:

Ledsen att säga detta men alla som läser detta SKA köpa Star Wars: Knights of The Old Republic 1 & 2!

Inte så länge det inte fungerar som det ska på Win 7!


signatur

"Man ser ju inte träden för bara skog. De växer ju överallt." - Obelix

Medlem
Skrivet av Mauz:
Skrivet av MrPeters:

Ledsen att säga detta men alla som läser detta SKA köpa Star Wars: Knights of The Old Republic 1 & 2!

Inte så länge det inte fungerar som det ska på Win 7!

det finns en fix för det

Medlem
Skrivet av robbis:
Skrivet av Mauz:
Skrivet av MrPeters:

Ledsen att säga detta men alla som läser detta SKA köpa Star Wars: Knights of The Old Republic 1 & 2!

Inte så länge det inte fungerar som det ska på Win 7!

det finns en fix för det

Kan bekräfta att det finns fixes, har spelat igenom båda på Win 7 via Steam.

Medlem

Det blir Star Wars Battlefront II för min del!


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Ja, här var det en jäkla massa bra spel!


signatur

Game long and prosper

Moderator | Testpilot

Jedi Acadaemy T__T Det spelet var för mig vad CS1.6 varit för många!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Är KOTOR värt att plocka upp nuförtiden? Älskar mycket ur BioWares katalog (DA: O, ME1/2/3 etc) men får känslan av att KOTOR-spelen inte åldrats så värst bra när man snabbkikar några youtube-klipp från dem.

Medlem

Innan någon blir sentimental-ledsen över LucasArts, så ha i åtanke att många av dessa spel i listan inte har utvecklats av studion. Licens-avdelningen finns fortfarande kvar, så mer Star Wars blir det!

Medlem

Det blev Kotor 1 & 2 + jedi outcast & academy för min del.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av fork_:

Är KOTOR värt att plocka upp nuförtiden? Älskar mycket ur BioWares katalog (DA: O, ME1/2/3 etc) men får känslan av att KOTOR-spelen inte åldrats så värst bra när man snabbkikar några youtube-klipp från dem.

Beror helt på hur stor vikt du fäster vid grafik & teknik. Själv tycker jag dem är kanoners än idag.

Medlem

Underbart! Blir KOTOR inköp ikväll!

Moderator | Testpilot
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av fork_:

Är KOTOR värt att plocka upp nuförtiden? Älskar mycket ur BioWares katalog (DA: O, ME1/2/3 etc) men får känslan av att KOTOR-spelen inte åldrats så värst bra när man snabbkikar några youtube-klipp från dem.

Beror helt på hur stor vikt du fäster vid grafik & teknik. Själv tycker jag dem är kanoners än idag.

Kan du inte skillnaden mellan de/dem så använd dom istället

De = They
Dem = Them

Alltså det skulle stå "De". Skriver det inte för att vara dryg, utan så att vi alla kan lära oss något

ON TOPIC:

Något jag faktiskt stör mig på är att många NPCs återanvänds flera gånger, samma gäller röster. Det är något som blivit bättre och bättre när åren gått, men det är något som i bland spräcker "min bubbla" om man så säger.

Det är ju en personlig sak, du får helt enkelt pröva spelet och se om det funkar för dig. Annat än det så är gameplay och story ganska så top-notch i min mening så inget fel på den fronten.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Thumbs up if you all ready have every single one of those games

Medlem

Undrar om Dark Forces går igång på Win7 - vilken nostalgitripp! För den pengen kommer jag att försöka iallafall
Nu vill jag bara ha alla Tie Fighter spel i en bundle också.

Medlem
Skrivet av MrPeters:
Skrivet av robbis:
Skrivet av Mauz:
Skrivet av MrPeters:

Ledsen att säga detta men alla som läser detta SKA köpa Star Wars: Knights of The Old Republic 1 & 2!

Inte så länge det inte fungerar som det ska på Win 7!

det finns en fix för det

Kan bekräfta att det finns fixes, har spelat igenom båda på Win 7 via Steam.

Can I haz link? Har googlat som en dåre själv utan resultat


signatur

"Man ser ju inte träden för bara skog. De växer ju överallt." - Obelix

Medlem
Skrivet av Mauz:
Skrivet av MrPeters:
Skrivet av robbis:
Skrivet av Mauz:
Skrivet av MrPeters:

Ledsen att säga detta men alla som läser detta SKA köpa Star Wars: Knights of The Old Republic 1 & 2!

Inte så länge det inte fungerar som det ska på Win 7!

det finns en fix för det

Kan bekräfta att det finns fixes, har spelat igenom båda på Win 7 via Steam.

Can I haz link? Har googlat som en dåre själv utan resultat

2 sec så kan jag leta fram dem

Denna kan du testa: http://www.toptiertactics.com/17609/how-to-make-knights-of-th...

Här har du även lite för Kotor 2: http://pcgamingwiki.com/wiki/Star_Wars:_Knights_of_the_Old_Re...

Råder dig att använda Restored Content då det är en väldigt bra mod (personlig åsikt).

Medlem

Funkar det för Windows 8 då?

Medlem
Skrivet av MatsDahlgren:

Undrar om Dark Forces går igång på Win7 - vilken nostalgitripp! För den pengen kommer jag att försöka iallafall
Nu vill jag bara ha alla Tie Fighter spel i en bundle också.

Det gör det! Spelade själv igenom spelet på W7 för något år sedan, håller fortfarande.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Republic Commando är rätt bra

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av fork_:

Är KOTOR värt att plocka upp nuförtiden? Älskar mycket ur BioWares katalog (DA: O, ME1/2/3 etc) men får känslan av att KOTOR-spelen inte åldrats så värst bra när man snabbkikar några youtube-klipp från dem.

Beror helt på hur stor vikt du fäster vid grafik & teknik. Själv tycker jag dem är kanoners än idag.

Kan du inte skillnaden mellan de/dem så använd dom istället

De = They
Dem = Them

Alltså det skulle stå "De". Skriver det inte för att vara dryg, utan så att vi alla kan lära oss något

Jag kan redan använda skiten, och "they/them" är en tafatt liknelse som inte alltid stämmer, bättre då att ta "vi/oss". Att jag sedan inte efterföljer det hela på artikelkommentarer på FZ har mer att göra med att jag bryr mig föga om min grammatik här än att jag inte skulle veta hur man gör.

Och jo, nog skrev du det för att vara dryg och duktig.

Det bör för övrigt stå "Vet" istället för "Kan" i din mening, men det är inget måste. Du har missat punkt efter "istället" och "något", det ska stå "Alltså skulle det" och inte "Alltså det skulle" och du kan skippa "att" i "utan så att vi alla kan..." då det är ett överflödigt ord.

Skriver inte detta för att vara dryg, utan så vi alla kan lära oss något.

AW8
Medlem

JOOODU!!!

Hade jag inte slagit till på en likadan rea för några år sedan hade jag slagit till nu!

Prisad vare Gaben!

Köp KotOR 2, ladda ner The Sith Lords Restored Content Mod och njut av Chris Avellone's långsamma, intressanta handling och dess djupa karaktärer!

Köp Jedi Outcast och Jedi Academy och svinga ljussabel som aldrig förr! g_saberrealisticcombat 1

Köp Republic Commando och upplev en stämningsfull shooter sedd ut en klons ögon!

KÖP! KÖP! KÖP!


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

Tips till folket:

Jedi Outcast 2 var kanske det bästa Multiplayerspel som jag någonsin spelat, med konkurrens av BF2 och Cod 4(med promod).

Annars är Kotor 1 klart bättre än Kotor 2.

Edit: Enligt Steam Graph så spelar stabila 2 tusen spelare Jedi Outcast 2, så spelet är mer levande än jag trott. Givet köp.

Medlem

Sisyr: Kotor 1 har en helt sjuk bra story och är ett extremt öppet spel. Har det åldrats bra? Ptja, det är ett decennium gammalt. Men combat vill jag minnas var riktigt bra för sin tid, så rent speltekniskt bör du inte störa det.

Musiken är helt sjuk också. Men jag är fortfarande allvarlig när jag menar att jag ännu inte har spelat ett spel som har en mer varierad/djup story än Kotor 1.

Jämför man med Bioshock där allt redan är förutbestämt så är det som himmel och helvete. Dessutom, vad betalar du? 3 Euro?

Medlem

Saknar Star Wars: Rebellion

Meeen, det är nog bara jag...

Medlem
Skrivet av MrPeters:
Skrivet av Mauz:
Skrivet av MrPeters:
Skrivet av robbis:
Skrivet av Mauz:
Skrivet av MrPeters:

Ledsen att säga detta men alla som läser detta SKA köpa Star Wars: Knights of The Old Republic 1 & 2!

Inte så länge det inte fungerar som det ska på Win 7!

det finns en fix för det

Kan bekräfta att det finns fixes, har spelat igenom båda på Win 7 via Steam.

Can I haz link? Har googlat som en dåre själv utan resultat

2 sec så kan jag leta fram dem

Denna kan du testa: http://www.toptiertactics.com/17609/how-to-make-knights-of-th...

Här har du även lite för Kotor 2: http://pcgamingwiki.com/wiki/Star_Wars:_Knights_of_the_Old_Re...

Råder dig att använda Restored Content då det är en väldigt bra mod (personlig åsikt).

THANK YOU! Now I can die happy:P


signatur

"Man ser ju inte träden för bara skog. De växer ju överallt." - Obelix

Medlem

Försöker förstå hur det skall kosta bara 250kr... för mig blir det närmare 380kr för hela star wars bundeln som de säljer på Steam just nu.

Medlem
Skrivet av Scream112:

Försöker förstå hur det skall kosta bara 250kr... för mig blir det närmare 380kr för hela star wars bundeln som de säljer på Steam just nu.

Dom ser ut att ha höjt priset, tidigare när jag tittade låg det på 30euro


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem
Skrivet av Verdurakh:
Skrivet av Scream112:

Försöker förstå hur det skall kosta bara 250kr... för mig blir det närmare 380kr för hela star wars bundeln som de säljer på Steam just nu.

Dom ser ut att ha höjt priset, tidigare när jag tittade låg det på 30euro

Jaha... vad kasst Nåja, jag köpte mig de titlar jag helst av allt ville ha iaf, istället för hela paketet. Glad över rean då jag sedan tidigare hade lagt till Republic Commando i min önskelista på steam!

12
Skriv svar