Robot
Mars: War Logs

Med liten budget och mycket vilja tar Mars: War Logs upp kampen med rollspelsgenrens stora drakar. Ska Witcher och Mass Effect känna sig hotade?

#mars-war-logs, #spiders, #mass-effect, #the-witcher-2-assassins-of-kings, #fallout-new-vegas


Medlem
Mars: War Logs

Som väntat :/


signatur

"Allt blir bättre med Italo Disco"

Medlem

Jag skulle satt en etta Det mesta känns trasigt och ogenomtänkt.. det är väll introt och första cut-scenen som är bra typ.

Medlem

Har inte spelat så långt än men är hyfsat nöjd. Men jag gick in med inställningen att det trots allt är ett lågbudjet/indiespel och den dryga hundringen det kostade var det i all fall värt.

Medlem

Lirat det ungefär 2-3 timmar och jag tyckte det var rätt roligt samt att det inte var så dyrt från greenmangaming

Medlem

Snålt betyg, spelet kostar en tredjedel av vad rollspelen det jämförs med kostade när dom släpptes men håller bra klass ändå.

Jämför röstskådespeleriet med valfritt jrpg så håller det helt plötsligt oscarnivå.

Vad gäller stridssystemet så är jag bara glad att man slipper alla dessa knähöga hinder och lådor som alla spel skall innehålla nuförtiden, sedan så drar fienderna fram pistoler och gevär om du är långt bort och byter till närstrid om du kommer nära, logiskt enligt mig.

Har bara spelat 8 timmar så här långt så jag kan inte uttala mig om slutet, men sämre än Mass effect 3 kan det omöjligt vara. En stark 3:a från mig.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Ish
Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Snålt betyg, spelet kostar en tredjedel av vad rollspelen det jämförs med kostade när dom släpptes men håller bra klass ändå.

Jämför röstskådespeleriet med valfritt jrpg så håller det helt plötsligt oscarnivå.

Vad gäller stridssystemet så är jag bara glad att man slipper alla dessa knähöga hinder och lådor som alla spel skall innehålla nuförtiden, sedan så drar fienderna fram pistoler och gevär om du är långt bort och byter till närstrid om du kommer nära, logiskt enligt mig.

Har bara spelat 8 timmar så här långt så jag kan inte uttala mig om slutet, men sämre än Mass effect 3 kan det omöjligt vara. En stark 3:a från mig.

Skrivet av SID 6.7:

Snålt betyg, spelet kostar en tredjedel av vad rollspelen det jämförs med kostade när dom släpptes men håller bra klass ändå.

Spel blir inte bättre för att de är gratis.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Jag gjorde ett spontanköp av detta på steam när det kom, blev besviken. Men kämpar på ändå, fast just nu har jag en massa annat som kommer ivägen för att jag ska fortsätta

Medlem

Va?! Är det bara jag som älskar denna spel? Känns som en gedigen spel som kanske inte är utvecklad av en AAA - studio men som har den där mysfaktorn som man har saknat i så många år. Denna spel känns inte som ett nytt "FIFA20xx" för mig utan mer som något unikt som kanske förtjänar lite bättre.

Medlem
Skrivet av Ish:

Spel blir inte bättre för att de är gratis.

De flesta väger dock inte priset som en faktor.

Jag förväntar mig 3 gånger så mkt spel om jag betalar 3 gånger så högt pris. Om man tröttnar på kampanjen efter 5 timmar speltid förväntar jag mig minst 15 timmars från ett 3gånger så dyrt spel med samma betyg.

Medlem

Det var ju synd

Medlem
Skrivet av Zerp:
Skrivet av Ish:

Spel blir inte bättre för att de är gratis.

De flesta väger dock inte priset som en faktor.

Jag förväntar mig 3 gånger så mkt spel om jag betalar 3 gånger så högt pris. Om man tröttnar på kampanjen efter 5 timmar speltid förväntar jag mig minst 15 timmars från ett 3gånger så dyrt spel med samma betyg.

Jag väljer att anta att Zerp menar att priset ÄR en faktor och där håller jag med, jag förväntar mig mindre av ett billigare spel och än mindre om det skulle vara gratis.

Summa sumarum: Mars: War logs är ett bra rollspel i en cool ny värld för en liten slant.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av SID 6.7:
Skrivet av Zerp:
Skrivet av Ish:

Spel blir inte bättre för att de är gratis.

De flesta väger dock inte priset som en faktor.

Jag förväntar mig 3 gånger så mkt spel om jag betalar 3 gånger så högt pris. Om man tröttnar på kampanjen efter 5 timmar speltid förväntar jag mig minst 15 timmars från ett 3gånger så dyrt spel med samma betyg.

Jag väljer att anta att Zerp menar att priset ÄR en faktor och där håller jag med, jag förväntar mig mindre av ett billigare spel och än mindre om det skulle vara gratis.

Summa sumarum: Mars: War logs är ett bra rollspel i en cool ny värld för en liten slant.

Jag resonerar precis likadant. Dessutom brukar det bli i stil med:

Om jag betalar lite blir jag nästan uteslutande positivt överraskad.
Om jag istället betalar fullt AAA-pris blir jag väldigt sällan tillräckligt nöjd relativt vad jag pungat ut.

Spel ska handla om spelglädje, och den kan i minst (!) lika stor utsträckning komma från en liten tvåmanna indiestudio som en större studio. Nuförtiden känns det dessutom som att "ju fler kockar desto sämre soppa" verkligen stämmer avseende spel. Jämför man charmen i en indietitel med en större AAA-uppföljare så är den senare snarare lik blaskig, utspädd, men välproducerad blandsaft.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Personligen tycker jag inte att priset skall vara en faktor.

Ett bra spel är ett bra spel, är ett bra spel, är ett bra spel....

Medlem
Skrivet av Sandman666:

Personligen tycker jag inte att priset skall vara en faktor.

Ett bra spel är ett bra spel, är ett bra spel, är ett bra spel....

Inte i en recension kanske, men klart det påverkar när man sitter och väljer vad man ska köpa. AAA-titlar avskräcker mig nästan numera, och det råkar vara från just indiescenen/mindre studios som de intressanta och minnesvärda titlarna kommer ifrån. Dessutom är då dessa normalt lägre prissatta. Ju mer man betalar, ju mer bör man kunna kräva och så är tyvärr inte alltid fallet numera i spelvärlden.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

1
Skriv svar