Rabatt på klassiska EA-spel hos GOG.com

Robot
Medlem
Rabatt på klassiska EA-spel hos GOG.com

Många fina minnen

Medlem

Sid Meier's Alpha Centauri med expansion för $2.39 är jäklar i mig rätt lockande så jag slipper rota fram skivorna när jag blir sugen på ett par turns.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

k3m
Medlem

Jäkla fin rea

Medlem

Från den tiden då EA var bra...

Medlem

MOH: Warchest blir ett givet köp.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Dungeon Keeper!!!!!!!! <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3

Theme Hospital var ju så jävla bäst, minns hur man skickade iväg döende patienter för att dom inte skulle förstöra för sjukhuset genom att dö under ens ansvar.

SimCity 2000... ååh... till skillnad från SimCity 5 så kunde man bygga stora städer och spelet sög inte! Det var tider det!

Inaktiv

Nej tack! Inga pengar till EA.

Medlem

Wing Commander <3 *snyft* saknar min amiga

Medlem
Skrivet av User:

Nej tack! Inga pengar till EA.

Det finns all anledning att köpa dessa spel och har man redan gjort det så borde man göra det igen. Skippa att köpa BF4 i stället.

Sim City 2000, ett av de första datorspelen jag spelade, det som fick mig att förstå att nu var det slut på konsolspelandet - för alltid!

Syndicate och Nox, två sjukt bra spel med, från Bullfrog och Westwood. Det tidigares remake är ju sämst om man jämför, det senare väntade jag på en uppföljare länge, men det kom aldrig någon, kanske för det bästa.

Finns typ inget dålig spel i den där listan, MoHAA är ju det bästa Medal of Honor som gjorts, det är ju bättre än alla nya, det är ett spel som gjordes innan FPSen blev nästan ospelbara...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Många sköna lir där. Dock låter jag dem förbli nostalgiska minnen istället för att försöka mig på dem igen. Gillade framförallt Bioforge när det kom i mitten av 90-talet

Medlem
Skrivet av User:

Nej tack! Inga pengar till EA.

Okej, din förlust

Medlem
Skrivet av XxshadowxX:
Skrivet av User:

Nej tack! Inga pengar till EA.

Okej, din förlust

Det går ju att få tag på spelen på andra vägar.

Medlem

fan.
Hade önskat att de släppt Sports Car GT.
EA:s bästa banracingspel.

EDIT: eller rättare sagt, släppt en patch så att spelet fungerar med nyare operativsystem och grafikkort.

Medlem
Skrivet av XxshadowxX:
Skrivet av User:

Nej tack! Inga pengar till EA.

Okej, din förlust

Snarare EA´s förlust


signatur

Nämen!

Medlem

Nog är det bra deals för bra spel. Men jag kommer hålla mig och inte stödja EA oavsett.


signatur

Idono. That's me!

Medlem
Skrivet av Struggle:
Skrivet av XxshadowxX:
Skrivet av User:

Nej tack! Inga pengar till EA.

Okej, din förlust

Snarare EA´s förlust

Rösta med pengarna och visa vad det är för spel vi vill ha, strunta i dom nya titlarna istället. EA var inte alltid dåligt, även om det var länge sen de hade spelarnas gunst.

Medlem

Wow, bara $69 för 20år gamla spel. Nog för att det var många bra spel, men seriöst? Jävligt snålt av EA.

Nåja, det fick bli några spel då jag ändå inte har något bättre för mig en fredagskväll som denna.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Wow, bara $69 för 20år gamla spel. Nog för att det var många bra spel, men seriöst? Jävligt snålt av EA.

Nåja, det fick bli några spel då jag ändå inte har något bättre för mig en fredagskväll som denna.

för det är ju EA som sätter priserna.

Inaktiv
Skrivet av Kassler:
Skrivet av Struggle:
Skrivet av XxshadowxX:
Skrivet av User:

Nej tack! Inga pengar till EA.

Okej, din förlust

Snarare EA´s förlust

Rösta med pengarna och visa vad det är för spel vi vill ha, strunta i dom nya titlarna istället. EA var inte alltid dåligt, även om det var länge sen de hade spelarnas gunst.

Menar du att man skall köpa dessa titlar eller vad då? EA har ju fortfarande samma business practices, det ändras ju inte genom att man inhandlar gamla spel, snarare betalar man ju dem så de kan fortsätta exploatera moderna titlar.

Ge inte EA ett öre, låt dem ruttna bort sakta men säkert.

Medlem

Mycket Origin, Bullfrog och Westwood där. Those were the days snarare än EA.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av User:
Skrivet av Kassler:
Skrivet av Struggle:
Skrivet av XxshadowxX:
Skrivet av User:

Nej tack! Inga pengar till EA.

Okej, din förlust

Snarare EA´s förlust

Rösta med pengarna och visa vad det är för spel vi vill ha, strunta i dom nya titlarna istället. EA var inte alltid dåligt, även om det var länge sen de hade spelarnas gunst.

Menar du att man skall köpa dessa titlar eller vad då? EA har ju fortfarande samma business practices, det ändras ju inte genom att man inhandlar gamla spel, snarare betalar man ju dem så de kan fortsätta exploatera moderna titlar.

Ge inte EA ett öre, låt dem ruttna bort sakta men säkert.

Eller ännu bättre, man vänta och kanske dom förbättrar sig

Inaktiv
Skrivet av XxshadowxX:
Skrivet av User:
Skrivet av Kassler:
Skrivet av Struggle:
Skrivet av XxshadowxX:
Skrivet av User:

Nej tack! Inga pengar till EA.

Okej, din förlust

Snarare EA´s förlust

Rösta med pengarna och visa vad det är för spel vi vill ha, strunta i dom nya titlarna istället. EA var inte alltid dåligt, även om det var länge sen de hade spelarnas gunst.

Menar du att man skall köpa dessa titlar eller vad då? EA har ju fortfarande samma business practices, det ändras ju inte genom att man inhandlar gamla spel, snarare betalar man ju dem så de kan fortsätta exploatera moderna titlar.

Ge inte EA ett öre, låt dem ruttna bort sakta men säkert.

Eller ännu bättre, man vänta och kanske dom förbättrar sig

Nej knappast. De har nått den gräns där dem hänsynslöst exploaterat så pass mycket att det skadat industrin i helhet och således saboterat X antal ip'n. Vid detta laget finns ingen återvändo eller tid för reparation. EA måste avvecklas, för industrins bästa.

Medlem

Magic Carpet.. hah.. minns att jag köpte 3 spel för 99 när jag var liten parvel. 1944 Across the Rhine, Magic Carpet och USNF97.

Across the Rhine ville inte ens gå igång. USNF97 crashade hälften av fallen man skjöt iväg missiler.. så det var bara Magic Carpet som var kvar, och som 10åring eller vad man var då så fattade jag inte ett skit av spelet. Kanske skulle ge det en ny chans..

Medlem
Skrivet av luftman:

Från den tiden då EA var bra...

EA var aldrig bra, de råkade bara köpa upp bra studios som Bullfrog, Westwood mm. Vad tror du hände med dem?! De las ner för vinsterna var inte stora nog...

Inaktiv
Skrivet av Manqs:
Skrivet av luftman:

Från den tiden då EA var bra...

EA var aldrig bra, de råkade bara köpa upp bra studios som Bullfrog, Westwood mm. Vad tror du hände med dem?! De las ner för vinsterna var inte stora nog...

Varför la man ner och förändrade spelen så mycket? Dom sålde väl bra på sin tid? Eller var vi bara ett fåtal fans även då?

Kanske är ett uppvaknande på gång, fast från en indiescenen och de andra småknattarna Vi har ju Don´t Starve, Star Command och lite annat som precis tittat fram, visst har dom lite oldschool/retro/hardcore doft över sig men man får ju kämpa lite här. Kolla på Steams förstasida, en hel del småtitlar där.

Vet inte om "Top sellers" är rangordnat efter försäljning, men vi ser både gamla Fallout, Fez, Mars: War Logs, Stardrive och Leviathan: Warships där.

Något har ju hänt med hur vi köper våra spel och vilka titlar vi väljer. Inte konstigt att EA förlorar med att rebranda skit o sälja det som nytt, samtidigt som man trycker miljoner i sank genom att utveckla skräp. Snart har dom väl bara BF kvar?

Medlem

Det handlar egentligen nästan bara om en sak. Stryp ner marknadsföringsavdelningarna. Se till att organisera er väl och anställ bra programmerare. Då blir det bra spel. Ett spel blir inte bättre av att nån jävla marknadsförarnisse har kommit fram till den "unika" iden om att man ska sälja nån jävla "limited edition" som sen ändå är den enda version som säljs.....Nä, slimma marknadsföring, öka organisation+utveckling......sen kan det bli lite valuta för pengarna.....

Yep, köpte Allied Assult, detta eftersom Origin inte kan lägga till det på sin lilla sajt. De skryter om 500 spel, var är dessa spel?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Manqs:

EA var aldrig bra, de råkade bara köpa upp bra studios som Bullfrog, Westwood mm. Vad tror du hände med dem?! De las ner för vinsterna var inte stora nog...

De var IMO väldigt bra på 80-talet då de låg bakom fantastiska program som t.ex. Deluxe Paint-serien som var standard för spelgrafiker i industrin långt in på 90-talet. Det var dock ett helt annat företag då än dagens själlösa monster.

Inaktiv
Skrivet av Forcie:
Skrivet av Manqs:

EA var aldrig bra, de råkade bara köpa upp bra studios som Bullfrog, Westwood mm. Vad tror du hände med dem?! De las ner för vinsterna var inte stora nog...

De var IMO väldigt bra på 80-talet då de låg bakom fantastiska program som t.ex. Deluxe Paint-serien som var standard för spelgrafiker i industrin långt in på 90-talet. Det var dock ett helt annat företag då än dagens själlösa monster.

Dom började med sånt alltså, är det därför dom kallar sig för Electronic Arts? Dat ironi isåfall

12
Skriv svar