Medlem
Starbound

Tjenare!

Jag har ganska så nyss fått upp ögonen för spelet Starbound och kan väl inte säga annat än att jag är väldigt peppad på det. Jag verkar även vara sist på bollen när det kommer till spelet Terraria.. vilket är sjukligt roligt och Starbound verkar ju vara det spelet fast mycket bättre.

Så jag kastar ut en frågan till er andra där ute ifall ni också ser fram emot Starbound eller om ni även spelar Terraria.

Läser du denna tråden nu och undrar vad fasiken Starbound är för något spel så kan du alltid ta och kolla in deras sida http://playstarbound.com/

Vore kul att diskutera med någon om de här spelen.


signatur
Inaktiv

Jag älskade Terraria och jag blev grymt hypad på Starbound men jag måste tyvärr säga att jag blev väldigt besviken när jag väl fick spela det.
Vad det beror på är många saker, nu får man inte glömma att spelet inte är riktigt färdigt än men många av problemen ligger i spelets grund, som t.ex
1. Det är så förbannat mörkt hela tiden.
2. Man är extremt begränsad i sitt utforskande tills man får jetpack en bra bit in i spelet.
3. Bristen på varierande biomes gör världen lite enformig och tråkig.
4. Byggdelen känns mycket krångligare och jobbigare att syssla med än i Terraria, kan inte alls se samma potensial till att kunna bygga på samma vis som i Terraria, t.ex så är det mycket svårare att gräva rakt.
Min högst personliga objektiva och subjektiva bedömning
Faktum är att Terraria satt jag som klistrad vid tills jag hade klarat hardcore mode med permadeath men Starbound stängde jag av efter någon timma första gången, har sen gett det någon chans till på någon kväll eller så men nu var det ett tag sedan och så lär det förbli, känner inget sug alls för att spela det igen.

Ledsen om detta förstörde något för dig men det är så jag ser på saken, du kanske får en helt annan känsla för det, vad vet jag?

Medlem
Skrivet av classon81:

Jag älskade Terraria och jag blev grymt hypad på Starbound men jag måste tyvärr säga att jag blev väldigt besviken när jag väl fick spela det.
Vad det beror på är många saker, nu får man inte glömma att spelet inte är riktigt färdigt än men många av problemen ligger i spelets grund, som t.ex
1. Det är så förbannat mörkt hela tiden.
2. Man är extremt begränsad i sitt utforskande tills man får jetpack en bra bit in i spelet.
3. Bristen på varierande biomes gör världen lite enformig och tråkig.
4. Byggdelen känns mycket krångligare och jobbigare att syssla med än i Terraria, kan inte alls se samma potensial till att kunna bygga på samma vis som i Terraria, t.ex så är det mycket svårare att gräva rakt.
Min högst personliga objektiva och subjektiva bedömning
Faktum är att Terraria satt jag som klistrad vid tills jag hade klarat hardcore mode med permadeath men Starbound stängde jag av efter någon timma första gången, har sen gett det någon chans till på någon kväll eller så men nu var det ett tag sedan och så lär det förbli, känner inget sug alls för att spela det igen.

Ledsen om detta förstörde något för dig men det är så jag ser på saken, du kanske får en helt annan känsla för det, vad vet jag?

Troll! Såvida du inte känner de som utvecklar spelet. Gör du inte det finns det inget sätt att du kan ha spelat spelet då det inte finns någon demo eller release. Betan öppnar senare i år och spelet släpps förmodligen vid juletid. INGEN förutom utvecklarna och deras nära och kära har spelat spelet.

Medlem

Jaha? Skämtar du eller?


signatur
Medlem

Menar du mig??

Inaktiv

Ja.. jag har ju rört ihop det lite här.
Spelet jag pratar om heter ju förstås Darkout.
My bad.. sorry.

Medlem
Skrivet av Anthonyu89:

Menar du mig??

Nope

Skrivet av classon81:

Ja.. jag har ju rört ihop det lite här.
Spelet jag pratar om heter ju förstås Darkout.
My bad.. sorry.

Ja menar väl det. Så vad tycker ni om Starbound då? verkar inte det kunna bli betydligt bättre/roligare än Terraria?


signatur
Medlem

Starbound ser jättebra ut. Jag har följt utveckling i över ett år och är extremt taggad.

Spelet kommer bli mycket bättre än Terraria. Terraria var litet och enformigt. Starbound kommer bli stort och nästan allt är random generated. Gillar verkligen hur många vapen det finns i spelet.

Medlem

http://community.playstarbound.com/index.php?threads/the-road...

Tycker många saker där talar för att det borde vara Beta-test snart. lite mer fix på servers UI och npc-saker så borde man ju kunna börja få testa de olika sakerna i större skala.


signatur
Medlem

betatestar man det nu eller?
kom på att jag köpt detta för länge sedan..


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem
Skrivet av classon81:

Ja.. jag har ju rört ihop det lite här.
Spelet jag pratar om heter ju förstås Darkout.
My bad.. sorry.

lol Ingen fara.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Jag ser fram emot starbound. Jag vill ha ett spel liknande Terraria som har fokus på uppdrag och inte crafting och några bossar.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av joary639:

betatestar man det nu eller?
kom på att jag köpt detta för länge sedan..

Nej, det är ingen Beta-test av det ännu, men förhoppningsvis så kommer det inom kort. Föresten, gör inte som jag och köp dig Edge of Space i väntan på för det var inget vidare.. om du nu är ute efter "rymd-2d-sandbox"


signatur
Medlem
Skrivet av Tybalt:

Jag ser fram emot starbound. Jag vill ha ett spel liknande Terraria som har fokus på uppdrag och inte crafting och några bossar.

Det kommer nog säkert finnas bossar, och man kommer ju vilja crafta saker.. Questen är väl mer en sak att få lite mer driv i spelet, något som Terraria kanske saknade.


signatur

Så vackert!


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Verkar vara riktigt populärt med grafiskt retrodoftande sidescrollers nu.

1
Skriv svar