Vilka finasierar egentligen FZ?

Inaktiv
Vilka finasierar egentligen FZ?

Hur mycket av era intäkter kommer från speldistributerna?

Det är väldigt mycket hajpande om kommande spel, inget seriöst om lite äldre spel.
Jag har sett flera fall där ni skriver att den nya versionen av spelet är sååå mycket bättre än den förra, det är faktiskt det bästa ni sett och spelat. Tittar man sedan på er "recension" av det gamla spelet, vilket man enkelt gör genom en sökning ser man att ni då tyckte att det var det bästa som någonsin gjorts....

Ett sådan beteende sänker er trovärdighet till ingenting.

Medlem

FZ ägs väl och finansieras därför av Egmont Tidsskrifter.


signatur

Burn in the light.

Medlem

Ska de skriva om den gamla recensionen och skriva att det nya spelet är ännu bättre? Eller hur menar du? Det var väl det bästa spelet som gjorts när recensionen skrevs...

I only have one rule: new is always better

Skrivet av ThomasLidstrom:

Hur mycket av era intäkter kommer från speldistributerna?

Det är väldigt mycket hajpande om kommande spel, inget seriöst om lite äldre spel.
Jag har sett flera fall där ni skriver att den nya versionen av spelet är sååå mycket bättre än den förra, det är faktiskt det bästa ni sett och spelat. Tittar man sedan på er "recension" av det gamla spelet, vilket man enkelt gör genom en sökning ser man att ni då tyckte att det var det bästa som någonsin gjorts....

Ett sådan beteende sänker er trovärdighet till ingenting.

Medlem
Skrivet av JurgenRapp:

I only have one rule: new is always better

Antar att du inte dricker whisky eller vin.

Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

Hur mycket av era intäkter kommer från speldistributerna?

Det är väldigt mycket hajpande om kommande spel, inget seriöst om lite äldre spel.
Jag har sett flera fall där ni skriver att den nya versionen av spelet är sååå mycket bättre än den förra, det är faktiskt det bästa ni sett och spelat. Tittar man sedan på er "recension" av det gamla spelet, vilket man enkelt gör genom en sökning ser man att ni då tyckte att det var det bästa som någonsin gjorts....

Ett sådan beteende sänker er trovärdighet till ingenting.

Bad troll is bad.


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem
Skrivet av kaealy:
Skrivet av JurgenRapp:

I only have one rule: new is always better

Antar att du inte dricker whisky eller vin.

Intetsägande och dryg kommentar. Finns ingen kemisk process som gör spel bättre med åren...

Medlem

Då personen som postade nu stängt sitt konto är väl dennes åsikt bara troll kan man väl anta.

Däremot att new is always better är bara crap. Quake 1 är fortfarande bland det bästa som finns, och AOE2 regerar fortfarande medieval-strategi.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av Ap@n:
Skrivet av kaealy:
Skrivet av JurgenRapp:

I only have one rule: new is always better

Antar att du inte dricker whisky eller vin.

Intetsägande och dryg kommentar. Finns ingen kemisk process som gör spel bättre med åren...

Även om det är specificerat att gälla spel så håller jag verkligen inte med att det stämmer, ge exempel på spel nyligen som kan jämföras med baldur's gate 2 och Planescape: Torment när det gäller story och writing? Ingen idé att nämna de kommande kickstarter projekten, då de i princip är en "call back" till en förglömd era.

Medlem

Det spelar ingen roll om du kan ge bra exempel osv, alla tycker olika om vilka spel som är bäst. Men oavsett vilka spel man tycker är bäst, så kan man inte göra en generell regel att nyare är bättre.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av Stag:

Det spelar ingen roll om du kan ge bra exempel osv, alla tycker olika om vilka spel som är bäst. Men oavsett vilka spel man tycker är bäst, så kan man inte göra en generell regel att nyare är bättre.

Måste fråga vem du argumenterar med? Då jag precis som du, förespråkat i tråden att nyare inte alltid är bättre.

Medlem

ta inte allt på så stort allvar det är ett citat från How I met your mother, det var ett skoj citat från en sitcom.

Skrivet av kaealy:
Skrivet av Stag:

Det spelar ingen roll om du kan ge bra exempel osv, alla tycker olika om vilka spel som är bäst. Men oavsett vilka spel man tycker är bäst, så kan man inte göra en generell regel att nyare är bättre.

Måste fråga vem du argumenterar med? Då jag precis som du, förespråkat i tråden att nyare inte alltid är bättre.

Medlem
Skrivet av kaealy:
Skrivet av Stag:

Det spelar ingen roll om du kan ge bra exempel osv, alla tycker olika om vilka spel som är bäst. Men oavsett vilka spel man tycker är bäst, så kan man inte göra en generell regel att nyare är bättre.

Måste fråga vem du argumenterar med? Då jag precis som du, förespråkat i tråden att nyare inte alltid är bättre.

Ah, nej det var bara ett påpekande, inte en argumentation mot det du sa.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

Hur mycket av era intäkter kommer från speldistributerna?

Det är väldigt mycket hajpande om kommande spel, inget seriöst om lite äldre spel.
Jag har sett flera fall där ni skriver att den nya versionen av spelet är sååå mycket bättre än den förra, det är faktiskt det bästa ni sett och spelat. Tittar man sedan på er "recension" av det gamla spelet, vilket man enkelt gör genom en sökning ser man att ni då tyckte att det var det bästa som någonsin gjorts....

Ett sådan beteende sänker er trovärdighet till ingenting.

Ett enkelt tips: Läs inte det du inte tycker om. Min personliga åsikt är att du skrivit nonsens.
Visst det är val nästa höst men detta är trams.
Bara hoppa över FZ.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av kaealy:
Skrivet av Ap@n:
Skrivet av kaealy:
Skrivet av JurgenRapp:

I only have one rule: new is always better

Antar att du inte dricker whisky eller vin.

Intetsägande och dryg kommentar. Finns ingen kemisk process som gör spel bättre med åren...

Även om det är specificerat att gälla spel så håller jag verkligen inte med att det stämmer, ge exempel på spel nyligen som kan jämföras med baldur's gate 2 och Planescape: Torment när det gäller story och writing? Ingen idé att nämna de kommande kickstarter projekten, då de i princip är en "call back" till en förglömd era.

Håller inte heller med om att "New is always better" men att vara snofsig och jämföra det med whisky är ju löjligt, två helt olika saker. Spel blir ju inte bättre bara för att de är äldre genom en kemisk process, antingen så var de bra från början eller inte.

Såvitt jag vet kommer alla FZ-inkomster från reklamintäkter. Ni läsare betalar ju inget på sajten, så den finansieras på precis samma vis som den stora majoriteten av alla andra nätpublikationer.

Skrivet av Sebastian Lind:

Såvitt jag vet kommer alla FZ-inkomster från reklamintäkter. Ni läsare betalar ju inget på sajten, så den finansieras på precis samma vis som den stora majoriteten av alla andra nätpublikationer.

Det och de småmynt besökare tappar i sofforna på entréplan.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Traveller in time:
Skrivet av Sebastian Lind:

Såvitt jag vet kommer alla FZ-inkomster från reklamintäkter. Ni läsare betalar ju inget på sajten, så den finansieras på precis samma vis som den stora majoriteten av alla andra nätpublikationer.

Det och de småmynt besökare tappar i sofforna på entréplan.

Tid är pengar, det borde du veta!

Medlem

En intressantare fråga är väl vilka krav sponsorerna ställer på FZ när det gäller sajtens innehåll. Vad får man som FZ-skribent skriva och inte skriva?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Kouhei:

En intressantare fråga är väl vilka krav sponsorerna ställer på FZ när det gäller sajtens innehåll. Vad får man som FZ-skribent skriva och inte skriva?

Inga. Först och främst sköts all dialog med speldistributörernas marknadsavdelningar av vår säljavdelning och om det skulle ställas krav skulle vi på redaktionen inte gå med på dem. Vad jag vet har det heller inte ställts några krav. Betygsgnäll har jag varit med om, men det är lätt bortviftat.

Äker vi på en så kallad "bjudresa" lovar vi aldrig att skriva om spelet vi får se, är det intressant så skriver vi och är också helt ärliga. Om en sajt inte har sina besökares förtroende gräver man långsamt sin egen grav.


signatur
Inaktiv

För dom som tvekar kan man ju alltid kolla på FZ och när SimCity släpptes, reklam över hela sidan, och vad blev beytget? En trea med en ganska bra sågning textmässigt. Sen har vi ju programmet fragzone där det drivs ganska så friskt med allt möjligt, och en del dissar har ju delats ut till dom större bolagen. Finns säkerligen fler exempel.

Sånt här höjer iaf mitt förtroende för FZ.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Kouhei:

En intressantare fråga är väl vilka krav sponsorerna ställer på FZ när det gäller sajtens innehåll. Vad får man som FZ-skribent skriva och inte skriva?

Inga. Först och främst sköts all dialog med speldistributörernas marknadsavdelningar av vår säljavdelning och om det skulle ställas krav skulle vi på redaktionen inte gå med på dem. Vad jag vet har det heller inte ställts några krav. Betygsgnäll har jag varit med om, men det är lätt bortviftat.

Äker vi på en så kallad "bjudresa" lovar vi aldrig att skriva om spelet vi får se, är det intressant så skriver vi och är också helt ärliga. Om en sajt inte har sina besökares förtroende gräver man långsamt sin egen grav.

Låter bra. Vilka är det som har gnällt på betyg?

Vet att på en del sajter kräver de som gör reklam att sajten "håller en viss ton", redaktionen eller medlemmarna får till exempel inte använda för grovt språk eller prata om vissa känsliga ämnen (pedofili till exempel), för då vill inte reklammakarna synas i det sammanhanget. Är det något som alltså inte gäller er på FZ?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Kouhei:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Kouhei:

En intressantare fråga är väl vilka krav sponsorerna ställer på FZ när det gäller sajtens innehåll. Vad får man som FZ-skribent skriva och inte skriva?

Inga. Först och främst sköts all dialog med speldistributörernas marknadsavdelningar av vår säljavdelning och om det skulle ställas krav skulle vi på redaktionen inte gå med på dem. Vad jag vet har det heller inte ställts några krav. Betygsgnäll har jag varit med om, men det är lätt bortviftat.

Äker vi på en så kallad "bjudresa" lovar vi aldrig att skriva om spelet vi får se, är det intressant så skriver vi och är också helt ärliga. Om en sajt inte har sina besökares förtroende gräver man långsamt sin egen grav.

Låter bra. Vilka är det som har gnällt på betyg?

Vet att på en del sajter kräver de som gör reklam att sajten "håller en viss ton", redaktionen eller medlemmarna får till exempel inte använda för grovt språk eller prata om vissa känsliga ämnen (pedofili till exempel), för då vill inte reklammakarna synas i det sammanhanget. Är det något som alltså inte gäller er på FZ?

Jag har aldrig ens hört antydan på krav på att sajten ska hålla en viss ton. Samtidigt, vi har ganska högt tak i forumet men förbehåller oss rätten att stänga ner eller moderera diskussioner som vi tycker är olämpliga. Ett inlägg med bara könsord och ingen övrig substans har inte mycket existensberättigande i ett spelforum.


signatur
Medlem

Och så får du gärna svara på vilka som gnällt om betyg.

Men det låter ju bra annars. Jag tror det var Gamereactor där en moderator sade öppet att de hade tryck på sig från de som finansierar att vissa känsliga saker får det inte pratas om.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Kouhei:

Och så får du gärna svara på vilka som gnällt om betyg.

Men det låter ju bra annars. Jag tror det var Gamereactor där en moderator sade öppet att de hade tryck på sig från de som finansierar att vissa känsliga saker får det inte pratas om.

Jag fintade ju den frågan så snyggt!

/Politiker-Calle


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Kouhei:

Och så får du gärna svara på vilka som gnällt om betyg.

Men det låter ju bra annars. Jag tror det var Gamereactor där en moderator sade öppet att de hade tryck på sig från de som finansierar att vissa känsliga saker får det inte pratas om.

Jag fintade ju den frågan så snyggt!

/Politiker-Calle

Samtidigt som du själv gett dig in i debatten och nu måste slutföra den utan att framstå som en hycklare. Du säger dels att ni på FZ är ärliga och skriver vad ni tycker, och dels undviker du en fråga med risk för att hänga ut en viss spelutgivare som ni inte vill råka i luven på?

Kom igen och berätta nu. Annars är ni ju inte särskilt ärliga eller uppriktiga.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Kouhei:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Kouhei:

Och så får du gärna svara på vilka som gnällt om betyg.

Men det låter ju bra annars. Jag tror det var Gamereactor där en moderator sade öppet att de hade tryck på sig från de som finansierar att vissa känsliga saker får det inte pratas om.

Jag fintade ju den frågan så snyggt!

/Politiker-Calle

Samtidigt som du själv gett dig in i debatten och nu måste slutföra den utan att framstå som en hycklare. Du säger dels att ni på FZ är ärliga och skriver vad ni tycker, och dels undviker du en fråga med risk för att hänga ut en viss spelutgivare som ni inte vill råka i luven på?

Kom igen och berätta nu. Annars är ni ju inte särskilt ärliga eller uppriktiga.

Vi skriver vad vi tycker i recensionen och det har eller kommer aldrig att påverkas av yttre faktorer. Att någon har haft åsikter om betyg ser jag som ett bevis på detta och det finns ingen mening med att hänga ut avsändarna. Framförallt har det varit oklart om det har skett på order från bolagen eller om det har varit personliga initiativ. Om den ståndpunkten gör mig till en hycklare är det din åsikt.


signatur
Medlem

Hahaha! HYCKLARE!

Finns ingen mening med att hänga ut avsändare? Vem tycker det, du eller dina läsare?

Och din sista kommentar är ju bara för att rädda din egen röv. Ja, det är min åsikt men jag tror knappast jag är ensam om den.

Så pålitliga var ni.

1
Skriv svar