Fire Emblem-rumpa censureras i Europa och Amerika

Robot
Fire Emblem-rumpa censureras i Europa och Amerika
Medlem
Fire Emblem-rumpa censureras i Europa och Amerika

Den undre är ju nästan "värre" :S

Medlem

Satan vad fånigt att censurera något sådant..

Inaktiv

Kunde dom inte satt på ett par byxor istället för något stort svart censurmärke, även om det nu ska vara ett skynke.

Förstår dock inte varför dat ass är så jobbigt, när resten av spelet baseras på våld och död?

Medlem
Medlem
Skrivet av Menige_Erik:

Den undre är ju nästan "värre" :S

haha jaa den undre med skynket fick det ju att se ut som om hon var naken undertill

Medlem

Åh nej, rumpor!

Medlem
Medlem

Löjligt, men det är nog mer för den amerikanska marknadens skull än för den europeiska.

Medlem

WTF, hon har ju trosor på sig?

Medlem

Hela västvärlden har blivit genushysterisk.

Medlem

Vem bestämde det och varför? :s

Medlem

String hade varit lite finare.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Då hade det väl varit bättre att tänka om bilden helt och hållet?
Jag håller med om att det är dumt att marknadsföra ett sådant spel med sexuell objektifiering av en kvinna istället för något som är relevant för spelet, men att bara tänka över en grafisk aspekt av bilden hjälper ju inte på något sätt alls, hon är fortfarande lika objektifierad.
Kan hon inte få ha rustning på sig och hålla sitt vapen?

Medlem

Well I never!


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Medlem

Dags att lära sig Japanska och importa ett Japanskt 3ds
för här blir folk galna över små saker.

Jag svär det är på grund av Feminismen som har börjat skrika att spel är sexistiska

En rumpa? Hallå?

Medlem
Medlem

Would someone please think of the children!?

Medlem

inget man inte kan se på närmasta badstrand i verkligheten cencureras i spel? men som sagt det måste ju nästan va USA som vill ha detta. Europa har väl sällan vart speciellt knussliga på denna fronten? Sydeuropa inbillar jag mig är ju ännu mer naket på stränder där både familjer och barn vistas. Jag använder badstranden nu som exempel för det är oftast där mest hud visas offentligt.

Medlem

Gillar dubbelmoralen här på FZ ibland. Så fort en artikel skrivs med målet att informera om att kvinnor bli objektifierade i videospel så kommer moralligan och gnäller om hur illa det är.

När objektifiering istället censureras så är det minst lika illa enligt de flesta användarna. Jag förstår bara inte hur vissa tänker ibland...

Medlem
Skrivet av gusgun577:
Skrivet av Menige_Erik:

Den undre är ju nästan "värre" :S

haha jaa den undre med skynket fick det ju att se ut som om hon var naken undertill

Precis

Medlem

Censur för vuxna är det löjligaste och dummaste jag vet nästan.

Inaktiv

Lämna EU. Censuren upphör.

Medlem

Men att vistas på badstrand i bikini är inte på samma vis den objektifiering det talas om i spel och produkter för att sälja. Även om vissa åtgärder För att hindra detta kan tyckas fåniga!

Medlem

Censur borde alltid vara alternativ, är det så svårt att slänga in parental control?

Medlem

[/img]

Denna bilden asså. I dagens spelindustri finns det så många användningsområden för den.

Medlem

Moral eller stötande har det ytterst varit frågan om när det kommer till objektifieringen...

FM-guru
F.d. Sisyr

Patetisk censur. Vem försöker dem skydda egentligen? En man i underkläder hade aldrig censuerats.

Medlem

Haha, jag tycker verkligen att den undre är mer provokativ i sitt utförande... den ändrar ju fokus från ett helhetsporträtt till ett visst område i bilden.

Det är litet för mycket hets i känsliga områden för närvarande. Tycker det är stor skillnad på vad som är sexistiskt och vad som helt enkelt är ett val (det finns en anledning som inte går ut på skamlös exploatering), observera att det är en rent generell synpunkt och inte just för det här fallet.

Skriv svar