Elder Scrolls Online – Välkommen till Coldharbour

Robot
Elder Scrolls Online – Välkommen till Coldharbour

Allt är inte guld och gröna skogar i mmo-spelet baserat på Elder Scrolls-serien. Det finns mycket ondska som lurar under ytan.

#the-elder-scrolls-online


Medlem
Elder Scrolls Online – Välkommen till Coldharbour

wow nice av han att spoila vad som händer i början av spelet för spelaren xD


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Hmm... Rätta mig om jag har fel men är inte Oblivion ett av de deadriska planen och inte ett namn för dem alla?

NiC
Medlem
Skrivet av Ap@n:

Hmm... Rätta mig om jag har fel men är inte Oblivion ett av de deadriska planen och inte ett namn för dem alla?

Nej! Prinsarna härskar över varsit "plane of oblivion".

Medlem

Jag vill verkligen att detta ska bli bra då jag verkligen älskar Elder Scrolls överlag

Medlem
Skrivet av NiC:
Skrivet av Ap@n:

Hmm... Rätta mig om jag har fel men är inte Oblivion ett av de deadriska planen och inte ett namn för dem alla?

Nej! Prinsarna härskar över varsit "plane of oblivion".

Tack

Medlem

Läckte inte klienten ut nyligen? Finns ju massa gameplay footage ute. Ser ut som WoW.

Medlem

Jäkla mysig röst på första killen


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av zoid:

Läckte inte klienten ut nyligen? Finns ju massa gameplay footage ute. Ser ut som WoW.

Det var beta och spelades av en kille som uppenbart var efterbliven. Men visst ska man vara skeptiskt, jag hoppas dock att detta spel blir bra!

Medlem

Ursäkta om jag låter bitter men... shit var boring!

Medlem

Groteskt WTF Fact om Coldharbour!

Vill ni veta en grej om Coldharbour? Det var där ren rasiga vampyrer män kvinnor och barn vampyrer skapades igenom att bli våldtagna av guden Molag Bal, t.ex Serana+Hennes morsa och Farsan Lord Harkon blev våldtagna av Molag Bal. Yep true story Harkon fick en stor gudomlig basing i anal kanalen.


signatur

Mother of God, GTA V is soon here!

Medlem
Skrivet av zoid:

Läckte inte klienten ut nyligen? Finns ju massa gameplay footage ute. Ser ut som WoW.

Ser ut som WoW? Rent grafiskt var det väl inte direkt likt? Personligen tycker jag det såg riktigt risigt ut. WoW, trots sina år har iaf en genomarbetad estetik att luta sig mot. Det man fick se i det läckta betaklippet såg ut som en rejäl faceplant tyvärr.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Tyvärr en WoW-klon.

Ser dessutom klara likheter mellan hypen inför SW:TOR och detta spel. Båda spelen hade två väldigt bra varumärken att leva upp till, men båda plågades av två bilder som satte sig i spelarnas huvuden.

Dels den officiella, CGI-versionen som stod för all hajp. Dels den inofficiella, läckor, faktiskt gameplay som inte var extremt skriptat.

Hoppas jag har fel men detta ser ut att bli ett 'meh' spel likt SW:TOR, kanske något bättre.

Alla spelföretag försöker fortfarande att jaga WoW. Det enda MMORPG:et som jag ser som genuint nytt är det nya Camelot som bryter med många WoW-koncept.

Medlem
Skrivet av Menige_Erik:

Jag vill verkligen att detta ska bli bra då jag verkligen älskar Elder Scrolls överlag

Jag visste direkt att detta inte var för mig. Jag älskar elder scrolls för att det placerar en i en i världen mycket bättre med sin förstapersonsvy och grafik med mera. Samt att man kan tjuva med bra AI och allt det där. Det är tydligt att MMOt inte kommer ha något av det här på det sättet man älskar i elder scrolls. Men visst kan spelet vara bra på sina egna termer, men det har ju isåfall inget alls att göra med att det är ett elder scrolls spel. Loren var väl aldrig direkt det viktiga för en annan iallafall.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Fezk:

Jäkla mysig röst på första killen

Ja, Lawrence Schick kan nog läsa upp talböcker eller jobba som trailer-röst om spelet floppar


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Verkar vara riktigt najs, men känner dock ingen "elder scrolls känsla"! :-/

Medlem
Skrivet av Preed:
Skrivet av Menige_Erik:

Jag vill verkligen att detta ska bli bra då jag verkligen älskar Elder Scrolls överlag

Loren var väl aldrig direkt det viktiga för en annan iallafall.

Själv tycker jag att loren är det "ända" som är bra med Tes


signatur

Rwa?

Medlem

Det är sånt här som gör mig så avtänd på MMO:s. Det finns en person som kan rädda världen. The soulless one. Spelaren är the soulless one. Och hur många jävla spelare finns det då inte som är the soulless ONE? Gör den storyn i Singleplayer. I ett MMO bör man istället satsa på att få alla att känna sig som en liten bult i det stora maskineri som är världen man spelar i är.

Medlem

Gillar Bethesda och framförallt Todd Howard, men detta är ju outsourcat skräp. Känns som Bethesda inte vågade/ville göra en chansning med sin omtyckta serie. Om ESO går bra får de ju indirekt fördelar med sitt nästa Elder Scrolls singleplayerspel. Om ESO floppar (vilket jag är övertygad att det gör) så kan de ju bara säga att "det var inte vi!". Faktum är att det var precis det de gjorde när de första skärmdumparna släpptes och blev totalsågade.

1
Skriv svar