Arvet från Minecraft är tydligt i Tug

Robot
Arvet från Minecraft är tydligt i Tug

Autogenererad voxelgrafik ska skapa en oändlig äventyrssvärld.

#minecraft, #tug


Medlem
Arvet från Minecraft är tydligt i Tug

Måste säga att det ser ganska intressant ut. Visst det är baserat på en idé som redan finns, men även om det är fallet så ser jag fram emot att testa Tug.


signatur

If you give a man a fish, he will have food for a day. But if you teach him how to fish, he will have fish for the rest of his life.

Medlem

Mmm, morgonnyheter.

Spelet ser ju väldigt intressant ut. Jag älskar Minecraft, men fallpunkten för min del vad gäller Minecraft är att jag alltid har haft svårt för att leva mig in i spelet p.g.a. grafiken - något som Tug verkar vara lösningen på.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Håller med ovanstående skrivare, ser onekligen väldigt intressant ut. Ska bli väldigt spännande att följa utvecklingen utav detta.

Hoppas verkligen de får till ett bra mod-API och att folk börjar skapa moddar, för det som gör att jag än idag spelar Minecraft är just det, moddarna.

Ett tips för de som inte provat är ju att kolla in http://feed-the-beast.com

Medlem

Ja, håller med samtliga ovanstående kommentarer. Var skeptisk innan jag tittade på videon... ser lovande ut och kan nog få med mina vänner som inte gillar Minecraft pga grafiken på detta, förutsatt att det levererar.

Medlem

Moses Wolfenstein, Joseph Gordon-Levitt och Luke perry's okända kärleksbarn?


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Zymac:

Moses Wolfenstein, Joseph Gordon-Levitt och Luke perry's okända kärleksbarn?

Jag tyckte han såg ut som George Bushs nerdy son

Medlem

Ser ju så mycket bättre ut än minecraft. Stabilt, fräsch grafik och vad jag hoppas, svårare också. Minecraft var så jävla tråkigt för det var lätt. Tog en dag sen hade man hus stort som PM och 10 stacks av diamond,

Medlem

Såg riktigt bra ut!

Medlem
Medlem

wow, tröttnade på minecraft för snart ett år sedan men det här ser ju grymt lovande ut.

Medlem

Såg lite "platt" ut ibland, men i övrigt mycket snyggt.
Hoppas dom har med lite mekaniska eller elektriska delar så att man kan bygga hissar, bilar, fällor mm

Medlem

Lär la bli skoj. Kanske


signatur
Medlem

Indie utvecklar ger mig så mycket hopp för framtiden!

Medlem

Ser ju hur schnöggt ut som helst! Verkar ha äventyrsaspekten som Minecraft och samtliga saknar. Hoppas på detta!


signatur

Pretend it's whales, keeping their voices down.

Medlem

Vissa säger att Minecrafts grafik gör det svårt för inlevelse, jag tycker det är tvärtom. När det blir för snygg grafik blir allting genast mycket...fulare, if that makes sense.

Medlem

Släng in lite Oculus Rift kärlek också while you at it!

Medlem

Minecraft, med grafik!

Medlem

Ser skoj ut! Hoppas bara det inte bara är PR-snack utan innehåll, då Peter Salinas ser ut som Randy Pitchfords rebelliske lillebrorsa...


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av Blacksmith:

Måste säga att det ser ganska intressant ut. Visst det är baserat på en idé som redan finns, men även om det är fallet så ser jag fram emot att testa Tug.

Ser absolut inget fel i saker som baseras på redan existerande ideér. Ta alla FPS/RTS osv.
Minecraft har sålt så bra av en anledning

Medlem

originalitet /=/ kvalitet

Medlem

Pledgade $65 så jag åtminstone får tillgång till alphan i Juli i år, det kommer bli så jävla awesome

Så innerligt trött på den fyrkantiga världen i Minecraft. plus att detta verkade ha en hel del intressanta features, om inte annat så kan man mana dem till att lägga till mer spännande innehåll genom alpha/beta fasen i spelet.

Medlem

Tyckte grafiken så konstigt uttvättad ut. Hoppas det beror på tidigt stadie av utvecklingen och inte ett medvetet val.

1
Skriv svar