Harasser buggy – Nytt stridsfordon i Planetside 2

Robot
Medlem
Harasser buggy – Nytt stridsfordon i Planetside 2

Kan väldigt, väldigt mycket rekommendera Planetside 2, om man gillar stora strider och lagarbete. Det är inte helt irritations- och buggfritt, men SOE är ovanligt aktiva och öppna mot communityn och uppdateringar kommer ofta flera gånger i veckan för att rätta till detaljer.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Vem kom på tanken att neonbelysning skulle vara nyttigt för ett stridsfordon?

Medlem
Skrivet av StrongBad:

Kan väldigt, väldigt mycket rekommendera Planetside 2, om man gillar stora strider och lagarbete. Det är inte helt irritations- och buggfritt, men SOE är ovanligt aktiva och öppna mot communityn och uppdateringar kommer ofta flera gånger i veckan för att rätta till detaljer.

Bästa ögonblicket jag kommer ihåg är att ha stormat en stor bas med ca 20 stridsvagnar och 50 infanteri, sen efter att basen är tagen tittar jag upp till höger i skyn och ser 5 "helikoptrar" åka på rad.

Sjukt fräckt spel!

Megadelux

Harassern är helt okej. Och den är just till för att skjuta, backa, åka fram och skjuta, backa. Ändra eldställning (kör till nytt område innan deras folk kommer med C4 och försöker ha sig.. ) Sen skjuta lite, backa undan..

Spelar för VC på miller server: Vi är ett corp på 100+ members och är allierade med en annan corp som har ca 180st

Igår så va vi ca 30st inne från corpen och slogs på Esamir.
Fighting gick framm och tebax mellan Vanu (Jag) och TR i över 2 timmar. Det utspelade sig många EPISKA ögonblick under denna tid och här under är ett minne av vad som hände.

1. Under fighting så avancerar vi kulle för kulle tills vi kommer till en "trench", Det va som i D-day när alla slänger sig mot sandbanken i skydd för bunkrarna. Folk bokstavligen välde in och tryckte sig mot kanten, Folk skrek i proximity chat "Advance FORWARD dont STOP" samtidigt som medics helade

Tog tag i en polare (över TS - Lets go!) och vi + 10 andra drog upp över kanten, Spår ljus (laser), raketer, granater, missiler flög över våra huvuden medans vi avancerade framåt.

Framför mig så föll folk höger och vänster och det tog inte långtid innan en granat träffade mig och jag dog. Blev helad men med det kriget så är det ingen ide. Skulle bara dö igen dirr...
Så vår plutoon spawnade på närmaste sunderer igen, Drog fram till "trenchen" återigen under hård beskutning. Men eftersom folk hela tiden spawnade och pushade framåt så lyckades vi också på d viset hålla TR tebax.

Så vi dök ner i "trenchen" igen och min polare säger i ts (we have a suprice coming 4 them) och ca 30 episka och gåshud framkallade sekunder senare så ser jag (som Kuci gjorde) 4 st galaxys komma flygande långt bort i fjärran, Bakom dom air support i form av 2 st cypths (stavning?) och 2 st libs.

Tog inte lång tid innan man började att höra granater falla tungt i marken från libbsen och strax efter galaxy droppade 24 personer (från våra allierade) in bakom fiendes line, Dom blev givetvis efter det skjutna från båda håll och vi pushade framåt så dom dog stenhårt.

Det är det mest EPISKA jag har varit med om i ett MP spel sen jag började spela 1985 (ca?).

Det här spelet är HELT underbart !! - Alla som inte testat det och gillar FPS / DJUP Taktik (hitta en corp snabbt) / Allierade som verkligen hjälper till så spela PLANETSIDE 2 !!

PS:

Kolla in länken för vad som ska komma innan detta årets slut eventuellt (eller under första kvartalet av nästa)

http://ukitakumuki.deviantart.com/art/PLANETSIDE-2-Pre-Viz-BA...

Medlem

Jag är sjukt impad av utvecklarnas passion för spelet. Men jag undrar hur aktivt det är numera? Hörde sist att många servrar slogs ihop. Kan någon ge lite mer info om spelläget?

Skrivet av Sethernis:

Jag är sjukt impad av utvecklarnas passion för spelet. Men jag undrar hur aktivt det är numera? Hörde sist att många servrar slogs ihop. Kan någon ge lite mer info om spelläget?

Det är ruggigt aktivt skulle jag säga, Beror också på vilka tider du spelar iofs.
Men tex en Fredag/lördag runt 12.00 eller 01.00 på natten så är det maxade servrar,
Ibland även så pass att du får stå i kö för att komma in på miller. (om du inte är subscriber 130kr 1 månad)

Och vad menar du med spelläget?

Jag kan också säga att alla som vill testa spelet o samtidigt lära sig att arbeta i grupp och använda djup taktik
(så som planetside 2 SKA spelas) är välkomna att joina VC på Miller.

Alla som är 18 eller över är välkomna och engelska pratas endast på TS servern.

Server: EU Miller
Outfit Tag: [VC]
Website: http://www.vanucorp.co.uk
Active Members: 100+
Active Players: 1 to 2 squads nightly.
Recruitment: http://www.the-corporation.co.uk/recruitment.php
Language: English
Specialization: Team focused gameplay. Infantry and Combined Arms.
Ages: 18+ Preferred. Maturity and Fun required.
Teamspeak: TS3 essential, Mic not essential
Outfit Ops: Daily Squads. Regular outfit events.
History: A respected outfit on Werner VS since the launch of PS1
Allies: The Vanu Accord - We are proud to be part of the reformed Werner VS Alliance and welcome new outfits to work with us on Miller

Medlem
Skrivet av Swedish_Gr3mlin:

Spelar för VC på miller server: Vi är ett corp på 100+ members och är allierade med en annan corp som har ca 180st

Igår så va vi ca 30st inne från corpen och slogs på Esamir.
Fighting gick framm och tebax mellan Vanu (Jag) och TR i över 2 timmar. Det utspelade sig många EPISKA ögonblick under denna tid och här under är ett minne av vad som hände.

1. Under fighting så avancerar vi kulle för kulle tills vi kommer till en "trench", Det va som i D-day när alla slänger sig mot sandbanken i skydd för bunkrarna. Folk bokstavligen välde in och tryckte sig mot kanten, Folk skrek i proximity chat "Advance FORWARD dont STOP" samtidigt som medics helade

Tog tag i en polare (över TS - Lets go!) och vi + 10 andra drog upp över kanten, Spår ljus (laser), raketer, granater, missiler flög över våra huvuden medans vi avancerade framåt.

Framför mig så föll folk höger och vänster och det tog inte långtid innan en granat träffade mig och jag dog. Blev helad men med det kriget så är det ingen ide. Skulle bara dö igen dirr...
Så vår plutoon spawnade på närmaste sunderer igen, Drog fram till "trenchen" återigen under hård beskutning. Men eftersom folk hela tiden spawnade och pushade framåt så lyckades vi också på d viset hålla TR tebax.

Så vi dök ner i "trenchen" igen och min polare säger i ts (we have a suprice coming 4 them) och ca 30 episka och gåshud framkallade sekunder senare så ser jag (som Kuci gjorde) 4 st galaxys komma flygande långt bort i fjärran, Bakom dom air support i form av 2 st cypths (stavning?) och 2 st libs.

Tog inte lång tid innan man började att höra granater falla tungt i marken från libbsen och strax efter galaxy droppade 24 personer (från våra allierade) in bakom fiendes line, Dom blev givetvis efter det skjutna från båda håll och vi pushade framåt så dom dog stenhårt.

Det är det mest EPISKA jag har varit med om i ett MP spel sen jag började spela 1985 (ca?).

Det här spelet är HELT underbart !! - Alla som inte testat det och gillar FPS / DJUP Taktik (hitta en corp snabbt) / Allierade som verkligen hjälper till så spela PLANETSIDE 2 !!

Tänk om ni bara nån gång kunde gör samma sak emot VS.....Som nu inatt, gav upp nyss. TR och en del(de vettiga alltså )NC trycker tillbaka VS så de ska bli av med sin månadslånga Indar-lock. MEEEEN de flesta asen ger sig då istället på oss som vanligt! Detta händer gång på gång, så ryktet ifrån PS1 att NC och VS ligger i samma säng är förmodligen sant

//[BRTD]Welph

Inaktiv

Är det någon här som spelar Planetside 2 som är sugen på en kod för att få premium-material? Hör då av dig.

Medlem

Vadå för premium-material?

1
Skriv svar