Far Cry 3: Blood Dragon kan få uppföljare

Robot
Far Cry 3: Blood Dragon kan få uppföljare

Succén för den 80-talsdoftande Far Cry 3-spinoffen lär ha gjort Ubisoft sugna på mer.

#far-cry-3-blood-dragon, #ubisoft


Medlem
Far Cry 3: Blood Dragon kan få uppföljare

Don't do it!

Medlem

Mjölka kossan tills den dör.

Medlem

Jippi! Gillar starkt Blood Dragon, det är kul med lite annorlunda spel, speciellt då jag brister ut i skratt var gång Rex öppnar munnen. ^^

Medlem

Om de gör spelet mer arkad så gärna!

Medlem

Bara om det görs med kärlek. Uppföljaren kan kanske slippa baseras så blatant på Far Cry 3's repetitiva gameplay.

Medlem

Gärna om de fixar alla fel som har att göra med, rörelse och interaktion... kommer de nog inte göra.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Tycker det dom ska se från det här är att folk gillar dessa spinoffs, så länge dom är roliga och innehållet känns nytt. Inte just att folk gillar just Blood Dragon. Även om jag hade roligt med det vet jag inte om jag vill ha ett Blood Dragon 2.

Jag tror inte det skulle passa med en uppföljare, blood dragon vilar helt på 80-tals vinkningarna och humorn, något som har väldigt lätt att bli för mycket.

Jag tror att blood dragon passar bäst som bara ett spel, med uppföljare så förloras känslan väldigt lätt och kvar blir bara den ostiga känslan.

Medlem

Ovanligt att Ubisoft vill tjäna mer pengar. Varenda liten droppe tar dom väl hand om.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem

Blood Dragon är det bästa som hänt spelvärlden på ett bra tag, så jag tackar inte nej!

Medlem

Om det är välgjort och påhittig, ja tack!

Medlem

Jag har inte spelat Blood Dragon än, har ungefär halva Far Cry 3 att spela ut först. Jag har hört att många tycker att Blood Dragon är bättre än FC3 så jag har förväntningar, orginalet blev jäkligt repetivt med sidouppdragen imo, så hoppas BD är mer rak på sak.

Gör dom en uppföljare så skulle dom kunna ha 90-tals action som tema


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av 4liv3:

Ovanligt att Ubisoft vill tjäna mer pengar. Varenda liten droppe tar dom väl hand om.

varje gång en uppföljare nämns så ska det gnällas på att det mjölkas och att företag vill tjäna pengar. Är det så konstigt att de vill det? det är inte välgörenhet de sysslar med. De producerar spel för att tjäna pengar inte för att det är roligt och de vill vara snälla. Det finns de utvecklare som gör det, men de är inga stora företag.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Bara det inte spårar ur(på det sämre viset).

Medlem

Kul! tycker det e riktigt roligt skönt med lite annorlunda spel.

Medlem
Skrivet av MurMel:

Mjölka kossan tills den dör.

Fan va folk är bittra...

Det enda artikeln säger är att Creative Directorn är nöjd med / överraskad över försäljningen och ska försöka pitcha en uppföljare. Hur fan är det att mjölka?

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av 4liv3:

Ovanligt att Ubisoft vill tjäna mer pengar. Varenda liten droppe tar dom väl hand om.

varje gång en uppföljare nämns så ska det gnällas på att det mjölkas och att företag vill tjäna pengar. Är det så konstigt att de vill det? det är inte välgörenhet de sysslar med. De producerar spel för att tjäna pengar inte för att det är roligt och de vill vara snälla. Det finns de utvecklare som gör det, men de är inga stora företag.

Självklart är det inte välgörenhet, men det finns något som heter "vänta lite" också. Ubisoft är mästare på att bara pumpa ut spel i samma genre till det är helt stendött, och det är de inte ensamma om.

Jämför med Rockstar. Hypen inför nya GTA-spel är bland den största i spelbranschen. Varför? För det hinner gå ett par år mellan spelen. Folk får in suget igen och när det närmar sig ett nytt spel är många fans som junkies i desperat behov av valfri substans. Kollar du sen på t.ex Assassin's Creed som kommer ett om året, eller Call of Duty. De spelens hype är inte ens i närheten.

Hade fler företag väntat några år mellan släpp i samma serie hade både fansen och spelen mått bättre. Det är jag övertygad om.

Kort och gott, det behöver inte komma en uppföljare om året. Fansen försvinner inte, de blir fler.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem

Bra att spelet sålde väl trots läckan. Mer 80-talsnostalgi!


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem
Skrivet av 4liv3:
Skrivet av Propy:
Skrivet av 4liv3:

Ovanligt att Ubisoft vill tjäna mer pengar. Varenda liten droppe tar dom väl hand om.

varje gång en uppföljare nämns så ska det gnällas på att det mjölkas och att företag vill tjäna pengar. Är det så konstigt att de vill det? det är inte välgörenhet de sysslar med. De producerar spel för att tjäna pengar inte för att det är roligt och de vill vara snälla. Det finns de utvecklare som gör det, men de är inga stora företag.

Självklart är det inte välgörenhet, men det finns något som heter "vänta lite" också. Ubisoft är mästare på att bara pumpa ut spel i samma genre till det är helt stendött, och det är de inte ensamma om.

Jämför med Rockstar. Hypen inför nya GTA-spel är bland den största i spelbranschen. Varför? För det hinner gå ett par år mellan spelen. Folk får in suget igen och när det närmar sig ett nytt spel är många fans som junkies i desperat behov av valfri substans. Kollar du sen på t.ex Assassin's Creed som kommer ett om året, eller Call of Duty. De spelens hype är inte ens i närheten.

Hade fler företag väntat några år mellan släpp i samma serie hade både fansen och spelen mått bättre. Det är jag övertygad om.

Kort och gott, det behöver inte komma en uppföljare om året. Fansen försvinner inte, de blir fler.

bevisa det då. köp inte spelen som släpps varje år! Varför tror du att de gör nya spel?! folk köper ju dem så de bryr sig knappast om att bygga upp en hype under flera år när det inte behövs. Personligen är jag trött på hype i flera månader/år. Jag fattar varför de gör så, men jag vill hellre ha spelet och inte bli peppad nu och behöva vänta ett halvår. Sen är det skillnad på spel. Det är lättare att pumpa ut fifa och cod än vad det är att pumpa ut GTA-spel.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av 4liv3:
Skrivet av Propy:
Skrivet av 4liv3:

Ovanligt att Ubisoft vill tjäna mer pengar. Varenda liten droppe tar dom väl hand om.

varje gång en uppföljare nämns så ska det gnällas på att det mjölkas och att företag vill tjäna pengar. Är det så konstigt att de vill det? det är inte välgörenhet de sysslar med. De producerar spel för att tjäna pengar inte för att det är roligt och de vill vara snälla. Det finns de utvecklare som gör det, men de är inga stora företag.

Självklart är det inte välgörenhet, men det finns något som heter "vänta lite" också. Ubisoft är mästare på att bara pumpa ut spel i samma genre till det är helt stendött, och det är de inte ensamma om.

Jämför med Rockstar. Hypen inför nya GTA-spel är bland den största i spelbranschen. Varför? För det hinner gå ett par år mellan spelen. Folk får in suget igen och när det närmar sig ett nytt spel är många fans som junkies i desperat behov av valfri substans. Kollar du sen på t.ex Assassin's Creed som kommer ett om året, eller Call of Duty. De spelens hype är inte ens i närheten.

Hade fler företag väntat några år mellan släpp i samma serie hade både fansen och spelen mått bättre. Det är jag övertygad om.

Kort och gott, det behöver inte komma en uppföljare om året. Fansen försvinner inte, de blir fler.

bevisa det då. köp inte spelen som släpps varje år! Varför tror du att de gör nya spel?! folk köper ju dem så de bryr sig knappast om att bygga upp en hype under flera år när det inte behövs. Personligen är jag trött på hype i flera månader/år. Jag fattar varför de gör så, men jag vill hellre ha spelet och inte bli peppad nu och behöva vänta ett halvår. Sen är det skillnad på spel. Det är lättare att pumpa ut fifa och cod än vad det är att pumpa ut GTA-spel.

Jag avstår redan från att betala för spelen som släpps av Activision och Ubisoft. De får inte en krona av mig längre.

Klart det är lättare att släppa ett CoD om året än ett GTA om året. Men CoD förändras ju inte heller. Kvantitet < Kvalité.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem

Gör det om ni tänkt utveckla speliden men behålla humorn, lägg ned annars snälla. Spelet räcker inte till enbart uppdaterad grafik osv.

Medlem
Skrivet av rudeboystig:
Skrivet av MurMel:

Mjölka kossan tills den dör.

Fan va folk är bittra...

Det enda artikeln säger är att Creative Directorn är nöjd med / överraskad över försäljningen och ska försöka pitcha en uppföljare. Hur fan är det att mjölka?

Tror grejen är den att vi alla vet hur högsta hönsen på utgivarna tänker. De ser inte detta som "aha! folk vill ha lite annorlunda spel då och då", utan som "mer Blood Dragon - pengar på banken!".

Det som de borde göra är att släppa loss sina utvecklare att komma med lite galna idèer som just Blood Dragon då och då... inte bara slänga pengarna på just denna titeln bara för att försäjningssiffrorna var OK.

Att de vill göra F3:BD till ett varumärke visar i min mening att de helt missat poängen till varför det sålde bra till att börja med.

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Om de gör spelet mer arkad så gärna!

HAHA ja det låter som en omöjlighet.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

För övrigt är detta goda nyheter!!! Ta alla mina pengar! Jag njuter i fullo när jag spelar Blood Dragon.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem
Skrivet av Eisenhart73:
Skrivet av Ztreek:

Om de gör spelet mer arkad så gärna!

HAHA ja det låter som en omöjlighet.

Ingen rejyl ingen omladdning exempelvis...

1
Skriv svar